دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چه رفتارهایی در نگاه کارآفرین غیر قابل تحمل است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

یک فرد کارآفرین و موفق دارای چارچوب های خاصی است که برخی از اصول و ضوابط را در خود جای می دهد این گروه از افراد از انجام برخی رفتارها دوری می کنند که چیزی به ارزش آنان اضافه نخواهد کرد.

دسته ای از رفتارها در میان بیشتر کارآفرینان موفق به صورت مشترک دیده می شود اجتناب از این رفتارهای نادرست می تواند از عوامل مؤثر در موفقیت افراد کارآفرین باشد.

کارآفرین موفق

1- تحرک نداشتن:

این افراد مدام در حال تلاش و تکاپو هستند و از اتلاف وقت دوری می کنند و ویژگی هایی مانند بی حوصلگی، کم طاقتی و تنبلی در این افراد به چشم نمی خورد. آنها سعی می کنند تا در اوقات فراغت نیز کارهای مفید و نتیجه بخش را دنبال کنند.

کارآفرین موفق

2- معتدل بودن:

یک کارآفرین موفق هیچ گاه یک سطح میانه را برای خود در نظر نمی گیرد و به دنبال داشتن زندگی آرام و بدون چالش نیستند این دسته از افراد چالش های مختلفی را تجربه می کنند و مدام در حال یادگیری هستند.

کارآفرین موفق

3- بدبین بودن:

بدبینی و نا امیدی در دایره اهداف این افراد جای نمی گیرد کارآفرینان با تعیین اهداف به دنبال دست یابی به آن هستند و در این مسیر از چیزی دریغ نمی کنند. دور کردن افکار منفی و مثبت اندیشی مسیری است که به آنان اجازه می دهد تا به این اهداف دست یابند.

  •  آرون گروپس

کارآفرین موفق

4- شکست پذیری:

شکست ناپذیری از ویژگی های بارز یک فرد کارآفرین است در زمان رویارویی با مشکلات این افراد دست از تلاش نمی کشند و به دنبال راه حلی برای حل مشکل خود خواهند بود. یکی از پیشنهادات کارآفرینان مشهور برای مقابله با شکست تقویت روحیه پشتکار است که برای مقابله با مشکل به شما کمک خواهد کرد.

5- راستگو نبودن:

صداقت از جمله ویژگی هایی است که در میان افراد کارآفرین دیده می شود داشتن صداقت در این افراد برگرفته از اطمینان، خودباوری و عزت نفس بالا می باشد که آنها را به سمت توانمندی ها و تصمیمات درست می کشاند.

کارآفرین موفق

6- ارتباطات آسیب زا:

افراد کارآفرین سعی می کنند تا از داشتن ارتباط با افرادی که به آنان آسیب وارد می کنند دوری کنند ارتباط با افراد منفی نگر و پر استرس موجب ایجاد حالات روانی ناپسند در این افرد می شود.

7- خود خواهی:

افرادی که فکر می کنند دارای شخصیتی مهم هستند دچار آسیب های فراوانی می شوند و هیچ گاه نمی توانند در مسیر موفقیت قدم بردارند افراد کارآفزین هیچ گاه فکر نمی کنند که موفق ترین هستند آنها همیشه جایی برای پیشرفت و یادگیری در خود می یابند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *