دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

باورهای نادرستی که در زمینه سلامت وجود دارد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

برخی از عادت ها و باورهای نادرستی از گذشته در زمینه سلامت وجود دارد که همچنان در میان مردم دیده می شود این باورهای نادرست در برخی از موارد نه تنها موجب درمان نمی شود بلکه می تواند عوارض دیگری به همراه داشته باشد.

عادت های نادرست در درمان برخی بیماری ها از روش های قدیمی درمان است اما با این وجود استفاده از آن در برخی از موارد دیده می شود این روش ها به دلیل کمبود امکانات و عدم آگاهی در گذشته صورت می گرفته است.

برخی از باورهای نادرست سلامت

باورهای نادرست سلامت

۱- از بین بردن خال با نخ دندان:

یکی از روش های قدیمی برای برداشتن خال پیچیدن نخ دندان به دور خال است که موجب می شود خون در آن قسمت جریان نداشته باشد و باعث افتادن خال شود اما این کار می تواند آسیب ها و عفونت های پوستی را به همراه داشته باشد. برای درمان این نوع بیماری ها باید با مراجع به پزشک متخصص و روش جراحی یا لیزر آن را درمان کنید.

۲- استفاده از زغال چوب در درمان سم موجود در بدن:

این روش درمانی یک روش نادرست است که عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد مصرف ذغال چوب موجب اختلال در دستگاه گوارش، اسهال، نفخ معده و مشکلاتی دیگر خواهد شد.

۳- در هنگام عصبانیت نخوابیدن:

این تصور نادرست وجود دارد که در هنگام عصبانیت نباید به رخت خواب رفت و این کار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت شود اما در حقیقت در این هنگام بدن شما با کمی استراحت می تواند بیشتر به خود مسلط شود و این تنش را پشت سر بگذارد.

باورهای نادرست سلامت

۴- استفاده از روغن طبیعی برای شستن دندان:

روغن هایی که در بازار وجود دارند و با این عنوان به فروش می رسند که با مصرف آن تمام سموم موجود در دندان و لثه از بین می روند این روغن ها از لحاظ علمی روش مناسبی برای درمان بیماری های لثه و دندان نمی باشند.

  •  آرون گروپس

۵- مصرف نوشیدنی و استراحت روده:

برخی تصور دارند که با داشتن رژیم سبک و مصرف نوشیدنی ها سموم موجود از بدن خارج می شوند در صورتی که این رژیم ها فقط موجب ضعف و بی حالی در شما می شوند.

باورهای نادرست سلامت

۶- مصرف نکردن ضد آفتاب:

با مصرف نکردن ضد آفتاب این دسته از افراد می خواهند ویتامین دی بیشتری را دریافت کنند در صورتی که مصرف نکردن آن می تواند بیماری های پوستی را در شما ایجاد کند.  آگاهی از خواص ویتامین D، مضرات، فواید و منابع ویتامین دی در این زمینه می تواند به خوبی مضرات استفاده نکردن از ضد آفتاب را بیان کند.

۷- نیش زنبور در درمان بیماری:

برخی از نیش های زنبور نه تنها خواص درمانی ندارند بلکه التهاب های پوستی ایجاد می کنند و با لخته شدن خون در بدن می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

تمامی موارد ذکر شده باورهای نادرست سلامت می باشند که متاسفانه  افراد زیادی این باور ها را قبول دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *