دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چگونه می توان دستمزدی مناسب و منصفانه برای افراد تعیین کرد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر مدیران در محیط های کاری خود برای تشویق کارمندان از ساده ترین راه، کههمان روش سنتی افزایش حقوق است استفاده می کنند در صورتی که به کار بردن راهکارهایی دیگر می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

پی بردن به شخصیت و شایستگی های هر فرد محیط کاری می تواند راه مناسب تری برای تشخیص میزان دستمزد منصفانه برای آنان باشد در جامعه حاضر میزان دستمزدها در یک قشر نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود و این موضوع موجب شکست و یا پیروزی برای افراد می شود.

دستمزد منصفانه

اهمیت دادن به شخصیت کارمندان:

در محیط های کاری مختلف میزان خاصی برای سنجش عملکرد کارمندان وجود دارد و برای داشتن محیط کاری پویا و کارآمد، تأکید و توجه به ویژگی های شخصیتی کارمندان و تلاش برای حفظ آن می تواند کمک بیشتری به پیشبرد اهداف سازمان و پیشرفت افراد کند. افرادی که در محیط کاری دارای بد خلقی هستند علاوه بر کاهش میزان عملکرد خود بر روی دیگر افراد نیز می توانند تأثیرات منفی بگذارند.

بسیاری از افراد هستند که با وجود ویژگی های شخصیتی مناسب و درستی که دارند در محیط کاری جای نمی گیرند و در عوض از افرادی استفاده میشود که فقط به لحاظ کاری می تواند اهداف را برآورده کنند و این موضوع می تواند در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد در مقابل به کار بردن افرادی که از هوش هیجانی برخوردارند می تواند در دراز مدت نتایج مثبتی را به بار آورد.

دستمزد منصفانه

ایجاد رقابت:

 یکی از دانستنی های ضروری برای مدیران تازه کار توجه به نیازهای شخصی کارمندان و ایجاد حس رقابت در آنان می باشد. ایجاد کردن رقابت در پرداخت دستمزدها می تواند از سمت بازار و از سمت کارمندان نتایج مختلفی به همراه داشته باشد بیشتر شرکت های معتبر برای جذب کارمندان مناسب و با استعداد در پرداخت دستمزد با یکدیگر رقابت می کنند و بیشتر کارمندان با شرکت هایی همکاری می کنند که قابلیت های بیشتری را در اختیار آنان قرار دهد.

1- تعیین دستمزد اختصاصی:

بیشتر کارفرمایان در کسب و کار خود با سلیقه مختلف کارکنان خود آشنایی دارند و با استفاده از تفاوت های شخصیتی می توانند دستمزدهای مناسبی را تعیین کنند. توجه به این نکته موجب حفظ شایستگی های کارکنان می شود.

  •  آرون گروپس

دستمزد منصفانه

2- مقایسه با دیگر شرکت ها:

مقایسه سطح درآمد و تعیین میزان دستمزدها توسط شرکت های مختلف مقایسه می شود تا هر یک با توجه به بازار رقابتی و سطح درآمد شرکت خود به ارزش گذاری دستمزدها بپردازند. توجه کارکنان به این میزان دستمزدها موجلب می شود تا با دریافت سطح پایینی از درآمد همکاری خود را با شرکت قطع کنند.

3- پوشش دادن هزینه زندگی شخصی کارکنان:

ارائه دادن دستمزدها غیر مادی مانند مرخصی های مختلف، ایجاد امکانات برای خانواده کار کنان و … می تواند انگیزه های غیر مادی محسوب شود که برای ایجاد تلاش در کارکنان راهکارهایی مناسب و تأثیرگذار خواهد بود. ارائه دادن این مزایای زیر ساختی در بلند مدت می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *