دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در برابر مواجه با مشکلات پشتکار مهم است یا استعداد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

در یک مثال مناسب برای درک اهمیت پشتکار یا استعداد می توان افراد کارآفرین را در نظر گرفت بیشتر این افراد از توانایی بالایی در حل مشکلات برخوردار هستند و این امر به دلیل عدم شکست پذیری این دسته از افراد می باشد.

کار آفرین ها در مسیر کاری خود با مشکلات مهمی رو به رو می شوند و آن دسته از کارآفرینان که بتوانند این مشکلات را مدیریت کنند دوام بیشتری خواهند داشت.

  اهمیت پشتکار و استعداد

شاید تصور بیشتر افراد از یک کارآفرین فردی با استعداد و دارای توانمندی خاص باشد اما باید دید که واقعا سخت کوشی در این افراد مهم تر است یا استعداد این دسته از افراد است که موفقیت آنان را رقم می زند.  یک عامل مشترک در بین اکثر کارآفرین ها، سرسختی و تلاش است که مانع از شکست آنها در برابر مشکلات خواهد شد.

برای افزایش و تقویت روحیه شکست ناپذیری می توانید با راهکارهای مختلفی تلاش و پشتکار را در خود افزایش دهید بسیاری از اندیشمندان مانند انیشتین و یا ادیسون برای دست یابی به نتایج دلخواه پزوهش خود با شکست های زیادی مواجه شدند که در هر یک از این شکست ها تجربه های جدیدی برای دست یابی به اهداف خود بدست آوردند.

ویژگی های مشترکی در میان افراد موفق وجود دارد که آنها را سرسخت و قاطع می کند تقویت این ویژگی ها در افراد می تواند آنها را به سمت مسیر موفقیت سوق دهد.

اهمیت پشتکار و استعداد

1- انجام دادن کارهایی که دوست دارید:

داشتن انگیزه مهم ترین عامل در پیشبرد کارها است زمانی که کاری را از روی علاقه و اشتیاق انجام می دهید به نایج درست تری دست می یابید و در شرایط سخت در برابر مشکلات ایستادگی می کنید.

  •  آرون گروپس

ملیسا بن ایشای یکی از تولیدکنندگان و کارآفرینان فعال در زمینه تولید کاپ کیک های مختلف است او در کارنامه خود هیچ گونه کلاس آشپزی آموزشی را ندارد و پختن کاپ کیک ها را از روی علاقه انجام می دهد او در زمینه پخت های متفاوت و جالببی را برای کاپ کیک ارائه داده است و توانسته به خوبی در بازار محصولات خود را عرضه کند.

اهمیت پشتکار و استعداد

2- نترسیدن از شکست:

پذیرش شکست ها و رو به رویی با آن به شما این قدرت را می دهد که بتوانید در برابر آن بایستید و با سرسختی به یافتن راهی مناسب برای حل این مشکل بپردازید. در زندگی بیشتر افراد موفق و مشهور شما می توانید شکست هایی را ببینید که از آن درس گرفته اند و این شکست مسیر جدیدی را پیش روی آنان قرار داده است.

3- از بین بردن عوامل ایجاد کننده حواس پرتی:

سعی کنید عواملی که موجب ایجاد حواس پرتی در شما می شوند و تمرکز شما را از بین می برند از خود دور کنید کنترل این عوامل می تواند به مصمم تر شدن شما در انجام یک کار کمک بیشتری کند. برای حذف عوامل حواس پرتی در زندگی خود می توانید از خودتان بپرسید که کدام یک از این عوامل به ارزش های شما نمی افزایند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *