دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه سرعت گوشی های اندروید و آیفون را افزایش دهیم

  • زهره امامی
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که سرعت گوشی شما پایین آمده باشد و گوشی شما کند شده باشد. باید بگویم لازم است برای جلوگیری از کند شدن گوشی تان نکات زیر را رعایت کنید.

در ادامه برای شما نکات کلیدی برای افزایش سرعت گوشی های آیفون و اندروید بیان کرده ایم که امیدواریم مفید واقع شوند.

افزایش سرعت گوشی های اندروید

۱. برنامه های اضافی را پاک کنید

سعی کنید فقط برنامه هایی را در گوشی خود نگه دارید که مدام از آن ها استفاده می کنید. چرا که برنامه های اضافی برای بروز رسانی نیاز به هزینه و زمان دارند و نکته دیگر اینکه فضای گوشی شما را اشغال می کنند. پس بهتر است یک بار برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید.

۲. حافظه ی کش گوشی خود را پاک کنید

برخی از برنامه ها هستند که مداوم استفاده نمی شوند اما وجود آن ها ضروری است مانند برنامه های درخواست تاکسی، رزور بلیط یا سفارش غذا و… . این برنامه ها یک سری اطلاعات قذیمی و اضافی دارند که در حافظه ی کش موبایل ذخیره می شوند. بهتر است هرازگاهی این حافظه را پاکسازی کنید تا اطلاعات بروزتری از برنامه در اختیارتان قرار گیرد و روند انجام نرم افزار سریع تر بشود.

افزایش سرعت گوشی

۳. حافظه ی سیستم را چندین بار در روز پاک کنید

برنامه‌ هایی مثل Clean Master، Go Speed Power Clean و Ace Cleaner از بهترین برنامه برای پاک‌کردن رم گوشی می باشند. این عمل کمک می کند تا سرعت موبایل شما افزایش یابد.

افزایش سرعت گوشی

۴. درصورت دردسترس‌ بودن برنامه های سبک‌ تر، از این دست برنامه ها استفاده کنید

اکثر برنامه های کاربردی مثل فیسبوک، توئیتر و… نسخه های کم حجم تر را نیز در اختیار کاربران قرار داده اند. شما می توانید با کمی جستجو در اینترنت نسخه های سبک تر آن ها را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

افزایش سرعت گوشی

۵. گوشی خود را خیلی بروزرسانی نکنید

بروز رسانی گوشی مخصوصا اگر قدیمی باشد موجب می شود تا برنامه دیگر به درستی کار نکنند که یکی از دلایل آن می تواند کمبود حافظه باشد.

افزایش سرعت گوشی

۶. قبل از نصب یک برنامه فکر کنید

برنامه Play Protect به شما کمک می کند تا برنامه های مخرب را شناسایی کنید و قبل از نصب آن ها تصمیم درست بگیرید. چرا که برنامه هایی هستند که توسط افراد معتبری طراحی نشده اند و جعلی می باشند. برخی از این برنامه ها با هدف انتشار ویروس و یا هک اطلاعات و یا هر هدف سوء دیگر منتشر و تبلیغ می شوند.

افزایش سرعت گوشی

۷. حافظه ی اس دی خود را برای بهبود عملکرد اندروید فرمت کنید

این کار موجب می شود فایل‌ های ناخواسته ایجاد شده توسط اندروید و برنامه‌های مختلف از بین بروند و سرعت گوشی تان را بالا ببرند.

افزایش سرعت گوشی

۸. برنامه ها را ازطریق وای‌ فای بروزرسانی کنید

بهتر است گزینه‌ی همگام‌ سازی خودکار را خاموش کنید تا گوشی شما حافظه ی آزادتری داشته باشد. چرا که همگام‌سازی در پس زمینه هم نیاز به پردازش دارد که این امر موجب کند شدن گوشی شما می شود. در برخی از گوشی ها از روند Settings > Auto-update apps > Auto-update apps over WiFi only برای بروزرسانی از طریق وای فای اقدام کنید.

افزایش سرعت گوشی

۹. از حسگر اثر انگشت استفاده کنید

این روش مدت زمان کمتری صرف می کند تا باز کردن گوشی با پین یا الگو.

افزایش سرعت گوشی

۱۰. گاهی گوشی خود را ریستارت کنید

این کار باعث می شود تا فایل های موقت حذف شوند و سرعت گوشی شما افزایش یابد.

افزایش سرعت گوشی

۱۱. برخی فایل‌ های خود را در برنامه‌ های ذخیره‌‌ سازی ابری نگه دارید

این کار موجب می وشد تا اطلاعات ما برای همه ی دستگاه ها قابل دسترس باشد و همینطور سبب خالی شدن حافظه ی گوشی نیز می شود.

۱۲. روی صفحه‌ ی اصلی برنامه‌ های زیادی قرار ندهید

این امر موجب می شود تا گوشی شما به هنگام اجرای برخی برنامه های سنگین محتویات صفحه اول گوشی شما را به دشواری بارگذاری کند.

افزایش سرعت گوشی

۱۳. برنامه‌ ها را روی حافظه داخلی نصب کنید

در بیش تر موارد حافظه ی خود گوشی مطمئن تر و سریع تر از حافظه ای SD عمل می کند.

افزایش سرعت گوشی

۱۴. سعی کنید از دیگر لانچرهای اندروید استفاده کنید

نصب لانچر بر روی گوشی اندروید آن را به به یک نسخه کاملا سفارشی تبدیل می کند. لانچر سبک موجب افزایش سرعت عملکرد گوشی شما خواهد شد. بهترین لانچرهای اندروید عبارتند از: Nova Launcher، Evie Launcher، Buzz Launcher و Apex.

افزایش سرعت گوشی

۱۵. گوشی خود را ریست فکتوری کنید

ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه موجب می شود تا تمامی اطلاعاتی که بر روی گوشی داشتید پاک شود. این روش آخرین روشی است که به شما پیشنهاد می کنیم.

افزایش سرعت گوشی

چطور سرعت گوشی آیفون خود را بالا ببریم؟

۱. حافظه ی گوشی را خالی کنید

قابلیت تخلیه‌ی برنامه‌های بلااستفاده (Offload Unused Apps)، امکان فعال‌کردن کتابخانه عکس iCloud، حذف خودکار گفتگوهای قدیمی (Auto Delete Old Conversations). این ها روش هایی برای مدیریت حافظه گوشی آیفون می باشند.

افزایش سرعت گوشی

۲. از فرمت‌ های جدید HEIF و HEVC استفاده کنید

Settings > Camera > Formats و انتخاب گزینه High Efficiency در گوشی های آیفون موجب می شود عکس‌ ها و ویدئوها از فرمت‌ های جدید HEIF و HEVC استفاده  کنند که موجب کاهش حجم می شوند.

افزایش سرعت گوشی

۳. برنامه‌ های خود را بروز کنید

بعد از بروزرسانی آیفون خود به قسمت اپ استور بروید و با انتخاب گزینه Updates و Update All همه ی برنامه ها را بروز رسانی کنید.

افزایش سرعت گوشی

۴. گزینه ی بروزرسانی خودکار را قطع کنید

بروز رسانی برنامه ها در پس زمینه موجب کاهش عمر باتری می شود. بهتر است برنامه های خود را به صورت دستی بروز رسانی کنید. برای این کار از این طریق اقدام کنید: Settings > iTunes & App Store و گزینه‌ی Automatic Downloads را غیرفعال کنید.

افزایش سرعت گوشی

۵. رفرش برنامه ها را مدیریت کنید

Settings > General > Background App Refresh و غیر فعال کردن گزینه رفرش. این روش کمک می کند تا برنامه بطور خودکار در پس زمینه بروز رسانی نشوند.

افزایش سرعت گوشی

۶. شفافیت و افکت های حرکتی را کاهش دهید

افکت ها سرعت گوشی شما را کاهش می دهند. برای غیر فعال کردن این گزینه از این مسیر اقدام کنید: to Settings > General > Accessibility > Reduce Motion و فعال کردن گزینه Reduce Motion. برای غیر فعال کردنت شفافیت نیز از صفحه‌ی Accessibility گزینه‌ی Increase Contrast را انتخاب و Reduce Transparency را فعال کنید تا شفافیت کاهش یابد.

افزایش سرعت گوشی

۷. گوشی خود را ریستارت کنید

اگر گوشی آیفون شما چندین روز و یا چندین هفته است که روشن است با این کار می توانید فشار وارده بر روی پردازشگر گوشی را بردارید.

             افزایش سرعت گوشی

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *