دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تحریم شدن صنعت خودروسازی در کشور ایران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

به دلیل لغو برجام و اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تحریم شدن صنعت خودروسازی در کشور ایران، به مدت سه ماه این تولیدات لغو خواهد شد.

تحریم هایی که در گذشته صنعت خودرو سازی ایران با آن مواجه بوده است به عنوان یک تحریم نهایی مد نظر بوده است و در تحریم جدید این موضوع در ردیف اول تحریم قرار می گیرد.

تحریم شدن ساخت خودرو در ایران

با وجود اعمال این تحریم، آمریکا قصد دارد تا با تحریم کردن این صنعت اصلی فشارهای اقتصادی بیشتری را وارد کند و دلایل متعددی برای وجود این فشار اقتصادی موجود می باشد که در اینجا به دو مورد از این فشارهای اقتصادی اشاره خواهد شد.

1- اولین فشار اقتصادی مرتبط با تحریم خودرو سازی در ایران به میزان سرمایه گذاری های شرکت های خارجی باز می گردد زیرا که در زمان انعقاد برجام برخی از شرکت های خارجی خودروسازی در زمینه تولید خودرو با ایران وارد همکاری شدند و این موضوع موجب پیشرفت هایی در زمینه خودروسازی ایران خواهد بود و ایجاد این تحریم ها موجب کاهش این سرمایه گذاری ها و حجم تولیدات خودرو خواهد شد.

تحریم شدن ساخت خودرو در ایران

2- صنعت خودروسازی می تواند در افزایش و کاهش تولید ناخالص داخلی در کشور مؤثر باشد که این میزان نشان دهنده رشد اقتصادی در یک کشور است و با وجود تحریم این نرخ به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *