دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش جداسازی یارانه نقدی از خانواده و نکاتی برای تفکیک یارانه

  • نرگس کوهستانیان
  • ۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۱

افراد و مخصوصا زوجینی که می خواهند جداسازی یارانه را انجام دهند باید کارت ملی، شناسنامه و کپی مدارک پدر زوجین، کارت ملی و کپی شناسنامه و کپی مدارک شناسایی زوجین و اصل عقدنامه رسمی زوج و زوجه و کپی آن را تهیه کرده و بعد به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و فرم های داده شده را پر می کنید و تحویل می دهید بعد از یکی دو ماه یارانه جدا می شود.

دوستان در این مقاله می خواهیم درباره جداسازی یارانه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم. شاید برایتان سوال باشد چطور می توان یارانه نقدی را از خانواده جدا کرد. ما در اینجا به سوال شما پاسخ می دهیم؛ پس با ما همراه شوید و اطلاعات لازم برای جدا کردن یارانه را مطالعه نمایید.

جداسازی یارانه از سرپرست خانوار

تفکیک یارانه ها از خانواده و اعلام خانواده جدید برای دریافت یارانه نیز همانند سایر موارد اداری از جمله انتقال سند، ثبت نام برای موارد مختلف دولتی و… قوانین و مراحل خاص خودش را دارد و برای انجام این کار زمانی لازم است. برای جدا کردن یارانه باید موارد زیر را انجام دهید:

 برای اینکه یارانه خود را از خانواده جدا کنید لازم است ابتدا به یکی از مراکز مشخصی که می توانند آدرس آنها را از پلیس +۱۰ دریافت نمایند مراجعه کنید. و برای اینکه بتوانید خانواده جدید خود را جهت دریافت یارانه اعلام کنید لازم است ابتدا به دفتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و مدارک لازم  و شماره پیگیری را به آن ها تحویل دهید تا خانواده جدیدتان یارانه خود را دریافت نمایند.
 یارانه و جداسازی آن

مدارک لازم جهت تفکیک یارانه:

  • کارت ملی، شناسنامه و کپی مدارک پدر زوجین (فقط در برخی از مراکز مدارک سرپرستان لازم می باشد و در برخی از مراکز احتیاجی به این مدارک نیست!)
  • کارت ملی و کپی شناسنامه و کپی مدارک شناسایی زوجین
  • اصل عقدنامه رسمی زوج و زوجه و کپی آن

جداسازی یارانه

مشکلات ناشی از جدا کردن یارانه بعد ازدواج

جدا کردن یارانه از خانواده قبل از ازدواج، مشکلاتی را به دنبال دارد؛ گاهی مواقع پیش می آید با حذف نام شخص از لیست خانواده تا زمان ثبت آن در لیست خانواده جدید، یارانه وی قطع شود.

هدف دولت در سالهای اخیر قطع کردن یارانه افراد با درآمد بالا و به جای آن پرداخت یارانه به افرلاد کم درآمد و نیازمند بود. در ابتدا هدف دولت از پرداخت یارانه، صرف مازاد یارانه در جهت انجام کار های عمرانی بود، اما به گفته مسوولان این تصمیم با مشکلات زیادی همراه شد. در این میان برخی زوج های جوان که به شدت مشکلات مالی داشتند، دریافت یارانه آنها حذف شد و عده ای دیگر که اصلا نیازی نداشته و تحت حمایت پدر بودند، همچنان یارانه دریافت می کردند.

جدا کردن یارانه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حال زوج هایی که قصد جدا کردن یارانه شان را دارند، در صورتی که یارانه هر دو طرف در سیستم پرداخت یارانه در مرحله اول جداسازی یارانه ها به ثبت رسیده باشد، در هنگام جدا کردن مشکلی پیش نخواهد آمد و زوج ها می توانند بعد از جدا کردن یارانه، آن را دریافت نمایند، برای آشنایی با راهنمای دریافت یارانه بعد از طلاق نیز می توانید در اینجا کلیک کنید.

جدا کردن یارانه خانواده بدسرپرست

هر یک از افراد خانواده بدسرپرست به منظور جدا کردن یارانه خود می توانند با مراجعه با پلیس + ۱۰ برای انجام امور تغییر در کفالت و حضانت با مراجعه به مرکز فرمانداری استان محل زندگی، نامه رسمی از فرمانداری دریافت نمایند.

جدا کردن یارانه پس از فوت سرپرست خانوار

بعد از فوت سرپرست خانوار، یارانه اعضای خانواده به طور موقت قطع خواهد شد، حال برای دریافت یارانه لازم است مادر با در دست داشتن مدارک مورد نیاز خود و فرزندانش شامل اصل شناسنامه و کارت ملی، کپی مدارک شناسایی، کارت ملی سرپرست قبلی را به همراه گواهی فوت سرپرست خانواده به مرکز پلیس + ۱۰ مراجعه کرده تا بعد از طی مراحل لازم، مبلغ یارانه به حساب سرپرست جدید (مادر خانواده) واریز شود. همچنین در صورتی که فرزند ارشد سرپرستی خانواده را برعهده داشته باشد نیز به حساب وی واریز خواهد شد.

نکات مهم:

  • تا یکی دو ماه برای جدا سازی یارانه زمان لازم است.
  • ابتدا حساب بانکی تهیه و بعد به دفاتر خدماتی پلیس مراجعه کنید و شماره حساب و کارت خود را همراه داشته باشید.
  •  لازم است بدانید برای اینکه سوبسید یک ماه را از دست ندهید بهتر است مراحل کار جداسازی را بین تاریخ دهم تا بیستم ماه انجام دهید.

جداسازی سوبسید

با روش ذکر شده می توان اقدام به جدا کردن یارانه از سرپرست خانواده نمود، ضمن اینکه امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد، از همه شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی اطلاعات عمومی مجله آرگا از دیگر مطالب مفید و کاربردی ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته
  • ناشناس گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    در بخش مدارک لازم جهت جداکردن یارانه پس از ازدواج خاستم بگم با صحبتی که بنده داشتم متوجه شدم فقط در برخی از مراکز مدارک سرپرستان لازم میباشد و در بیشتر مراکز احتیاجی به این مدارک نیست چه بسا کسانی سرپرستان خودشون رو حضوری به مراکز بردند.ممنون میشم با تغییر اطلاعات راهنمایی صحیح رو انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *