دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین ایده های رنگ آمیزی دیوار حیاط و نکاتی که باید بدانید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

برای داشتن محیطی گرم و دنج در فضای بیرونی منزل نیاز به طراحی دارید. یکی از اصول طراحی حیاط منزل، رنگ آمیزی دیوار آن می باشد. در این مطلب قصد داریم ایده های رنگ آمیزی دیوار حیاط را به همراه نکات مهم به شما عزیزان آموزش دهیم.

اگر شرایط ساختمان و منزل شما به گونه ای است که از حیاط بهره مند هستید، بنابراین حتماً اوقاتی را نیز در این محدوده سپری می کنید. برای استفاده از این فضا و زیبا سازی حیاط، دیوارها را رنگ بزنید، با این کار فضای حیاط را دلنشین و جذاب می کنید و از حضور در آن لذت می برید. به همین منظور در این مطلب می توانید نظاره گر انواع رنگ آمیزی دیوار حیاط و ویلا باشید.

بهترین ایده های رنگ آمیزی دیوار حیاط و نکات لازم برای رنگ آمیزی دیوار

زمانی که شما دیواری را نقاشی می کنید، این محدوده را با سایر محیط همسو کرده اید. به عنوان مثال برای داشتن یک فضای سبز ایده آل باید دیوار مناسب و زیبایی نیز در محوطه منزل داشته باشید. برای رنگ کردن دیوار بتنی باید نکاتی را در نظر بگیرید. ابتدا باید نوع رنگ مناسب انتخاب کنید. رطوبت دیوار را تعیین و سپس بتونه به آن اضافه کنید.

منظور از انتخاب رنگ مناسب، رنگی است که در برابر تابش نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد. مخصوصاً اگر این دیوار کنار باغچه باشد. رنگ بتن بیرونی رنگی مناسب برای اجرای در طرح های فضای باز است. با این حال رنگ روغنی نیز ممکن است بتواند نیاز شما را برآورده سازد. ابتدا باید رنگ پایه بتن را برای دیوار بتنی به کار ببرید. همچنین شما می توانید یک رنگ آکریلیک برای پروژه استفاده کنید.

تم سفید در رنگ آمیزی دیوار حیاطرنگ متفاوت دیوار حیاط با تم سفید

رنگ آمیزی دیوار حیاطرنگ فوق العاده دیوار حیاط با تم قرمز

رنگ قرمز در رنگ آمیزی دیواردیوار حیاط با رنگ فوق العاده

رنگ قرمز در رنگ آمیری دیوارتم قرمز برای رنگ دیوار حیاط

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تم خاکستری در رنگ آمیزی دیواررنگ جذاب دیوار با تم خاکستری

رنگ آمیزی متفاوت حیاط با تم آبیتم آبی در رنگ آمیزی دیوار

دیوار حیاط با تم قرمزرنگ آمیزی زیبای دیوار

تم جذاب در رنگ آمیزی دیواررنگ ایده آل برای دیوار حیاط

رنگ آمیزی عالی دیوار حیاطنقاشی دیوار حیاط

تم قرمز در رنگ آمیزی دیوار حیاط

در ادامه دیوار ساخته شده از بتن را با آب و صابون تمیز کنید. به جای استفاده از واشر، از برس برای تمیزکاری استفاده کنید. هر گونه لکه و یا ترک بر روی دیوار ایجاد شده را برطرف کنید. برای ساختن پچ(وصله)بتن، دستورالعمل ها را دنبال کنید. چاله ها را پر کنید و از یک ماله برای صاف کردن و هم سطح کردن دیوار کمک بگیرید. رطوبت دیوار را در نظر داشته باشید. رنگ به دیوار مرطوب به خوبی نفوذ نمی کند.

دیوار بتنی را بتونه کاری کنید. یک لایه پوشش بتونه بر روی بتن ایجاد و منتظر بمانید تا در طول شب خشک شود. یک لایه پرایمر بتن را به سطح دیوار اعمال کنید. برای رنگ آمیزی دیوار حیاط از رول و برس استفاده کنید. از هر روشی که استفاده می کنید مطمئن شوید که پرایمر به طور مساوی در سطح بتن اعمال شده است. به پرایمر ۲۴ ساعت فرصت دهید تا خشک شود. دیوار را با رنگ بتن رنگ آمیزی کنید. رنگ باید حداقل سه لایه داشته باشد. برای اضافه کردن رنگ به بتن می توانید از برس یا اسپری استفاده کنید. به گونه ای که رگه های قلمو در رنگ مشخص باشد. حالا مجدداً ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا خشک شود. در پایان نیز سیلر رنگ بتن را اضافه کنید. دو لایه سیلر به دیوار ساخته شده از بتن با رول اضافه کنید. قبل از اضافه کرن لایه دوم، اجازه دهید لایه اول خشک شود. افزودن سیلر به رنگ بتن به اضافه کردن رنگ به بتن کمک می کند و عمر آن را طولانی می شود.

رنگ آمیزی دیوار با تم صورتیرنگ دیوار حیاط با تم صورتی

تم یشمی در رنگ آمیزی دیواررنگ فوق العاده دیوار حیاط با تم سبز

رنگ آمیزی دیوار با تم خردلیرنگ دیوار حیاط با تم نارنجی

تم خاکستری در رنگ آمیزی دیواررنگ آمیزی شیک و زیبای دیوار با تم خاکستری

تم صورتی در رنگ آمیزی دیوارتم صورتی برای رنگ دیوار حیاط

رنگ آمیزی دیوار با تم قرمزرنگ آمیزی عالی دیوار حیاط

رنگ آمیزی شیک دیوار حیاطدیوار رنگ شده حیاط با تم آبی

تم آبی در رنگ آمیزی دیواردیوار حیاط با تم آبی

رنگ آمیزی دیوار حیاط با تم صورتی

برای رنگ آمیزی دیوارهای آجری نیز از رنگ آکریلیک استفاده می شود. این رنگ ها در آب حل می شوند. قبل از رنگ آمیزی ترک های دیوار را بپوشانید. برای این کار از بتونه های آماده کمک بگیرید. ابتدا دیوار را بشویید. آب و صابون از کپک زدن دیوار جلوگیری می کند. چند روز صبر کنید تا دیوار کاملاً خشک شود و اثری از نم در آن باقی نماند. اگر دیوار قبلاً رنگ شده و پوسته هایی از آن باقی مانده، به وسیله کاردک آن ها را پاک کنید تا مواد اضافی و ملات بر روی دیوار باقی نماند. در پروژه های بزرگ از دستگاه سند پلاست برای این کار استفاده می شود. آن گاه باید آستر کشی را انجام دهید. قبل از رنگ آمیزی دیوار، آستر مورد نظر را بر روی دیوار بپاشید تا رنگ اصلی ایستادگی و دوام لازم را داشته باشد. یعنی در اثر رطوبت و آفتاب تغییر نکند. بعد از آسترکشی، بتونه کاری و درزگیری بر روی دیوار را انجام دهید. این مسئله کمک می کند دیوار یک دست و زیبا شود. در پایان نیز با قلمو یا پیستونه رنگ اصلی را بر روی دیوار بزنید. برای رنگ درب حیاط نیز می توانید از همین رنگ استفاده کنید.

رنگ آمیزی دیوار با تم بنفش

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح سنگ

محوطه سازی ویلا و حیاط شامل بخش های متعددی است که یک بخش آن مربوط به معماری و زنگ آمیزی دیوارهای حیاط ها یا ویلاها می باشد که دارای دیوارهای سیمانی می باشند. طرح چوب و سنگ از پرطرفدارترین طرح ها برای این نوع دیوارها به شمار می رود که برای شباهت بیشتر به چوب و سنگ طبیعی اقدام به رنگ آمیزی آن می کنند. این ایده علاوه بر زیبای خاص دیوارها، از عمر، مقاومت و دوام بیشتری نیز برخوردار می باشند و هزینه آن نیز کاملا به صرفه و ایده آل است. نفوذ ناپذیری آن در مقابل باران و رطوبت و برف نیز فوق العاده می باشد.

این نوع نقاشی دیوار برای ویلاها ایده بسیار جذاب و شیکی می باشد به خصوص برای معماری آلاچیق ها انتخابی ایده آل هستند. در ادامه این بخش سعی کرده ایم نمونه کارهای متنوع و شکیل از رنگ آمیزی دیوار ویلا را ارائه نماییم که هر ک از آن ها از زیبای به خصوصی برخوردار می باشند و دیوارهای کاره شده با طرح سنگ و چوب کاملا طبیعی به نظر می رسند و جلوه بی نظیری را به نمای بیرونی ویلا می بخشند. خواهشمندیم تا پایان همراه ما باشید و از این رنگ آمیزی های زیبا دیدن نماید.

جدیدترین رنگ آمیزی دیوار حیاط

رنگ آمیزی جدید دیوار ویلا

رنگ آمیزی شیک دیوار ویلا

رنگ آمیزی خاص دیوار ویلا

رنگ آمیزی ایده آل دیوار ویلا

رنگ آمیزی فوق العاده دیوار ویلا

قشنگ ترین رنگ آمیزی دیوار حیاط

رنگ آمیزی هنرمندانه دیوار ویلا

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح زیبا

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح جالب

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح خاص

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح مدرن

خاص ترین رنگ آمیزی دیوار حیاط

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح فوق العاده رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح دیدنی

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح ایده آل

انواع رنگ آمیزی دیوار سیمانی

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با طرح هنرمندانه

در این مطلب با انواع رنگ آمیزی دیوار حیاط و ویلا آشنا شدید که هر یک از این رنگ آمیزی ها به دست معماران و استادکاران ماهر انجام شده بود. شما همراهان عزیز می توانید با مراجعه به بخش تزئین منزل می توانید با انواع طراحی و رنگ آمیزی فضای داخلی منزل و نمای بیرونی ساختمان آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *