دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افراد با شخصیت های درونگرا دارای ویژگی های رفتاری متفاوتی هستند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

افرادی با شخصیت درونگرا از ویژگی های رفتاری متفاوتی برخوردار هستند این دسته از افراد روابط اجتماعی گسترده ای ندارند و از ارتباط با افراد زیاد خودداری می کنند.

حضور در جمع و صحبت کردن در میان جمعی از افراد برای افرادی که داری ویژگی شخصیتی درون نگر هستند کاری دشوار است که موجب دوری آنان از جمع و استفاده از ترفندهایی برای هم صحبت نشدن با دیگران می شود.

شخصیت های درونگرا

تست های شخصیت شناسی رموز رفتاری افراد را نشان می دهند با استفاده از این تست ها می توایند به ویژگی های شخصیتی درونگرا و برونگرا در افراد پی ببرید.

پژوهشگری با نام آنا لی مایند در یکی از مقالات خود به بررسی ویژگی های شخصیتی در افراد درونگرا پرداخته است او در این تحقیقات متوجه شد که بیشتر افراد درونگرا به دنبال راه هایی برای صحبت نکردن با دیگران هستند علاوه بر این در این تحقیقات به نتایج جالب دیگری دست یافته است که در این بخش از آرگا این نتایج را بررسی خواهیم کرد.

 

1- با وجود شنیدن زنگ خانه تظاهر به نبودن می کنند:

این دسته از افراد زمانی که متوجه آمدن کسی می شوند با نگاه کردن از روزنه در از رفتن شخص مطمئن می شوند این ویزگی در افراد درونگرا به دلیل عدم  برخورداری از روابط اجتماعی گسترده می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

2- تغییر دادن مسیر برای برخورد نداشتن با دیگران:

مسیرهایی را برای رفت و آمد انتخاب می کنند که کمتر با دیگران رو به رو شوند در صورتی که در افراد برونگرا این رفتار به طور عکس دیده می شود و این دسته از افراد به هم صحبتی با دیگران رضایت نشان می دهند.

شخصیت های درونگرا

3- پناه گرفتن در سرویس بهداشتی:

یکی ار رفتارهای عجیبی که نشان دهنده درونگرا بودن است تلاش برای عدم رویارویی با دیگران است به عنوان مثال: افرادی که درونگرا هستند در محیط های کاری و مجالس بیشتر در سرویس های بهداشتی هستند تا کمتر در جمع حضور داشته باشند.

4- بهانه جویی:

زمانی که برای یک دورهمی برنامه ریزی می کنید افراد درونگرا با بهانه تراشی های مختلف سعی دارند تا از شرکت در این دورهمی دوری کنند و سعی می کنید در محیط های مختلف از روابط صمیمانه دوری کنند.

شخصیت های درونگرا

5- دوری از محل های شلوغ:

در محیط های کاری، دانشگاه و مدرسه از محل هایی که تجمع زیاد دارد مثل: فروشگاه و فضای باز در اینگونه محیط ها دوری می کنند و ترجیح می دهند فضایی آرام و بدون جمعیت را انتخاب کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *