دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شغل های پر کاربرد امروزی که در 20 سال گذشته وجود نداشتند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

با به وجود آمدن تکنولوژی زندگی بشر نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفت این تغییرات را می توان در جنبه های مختلف زندگی امروزی مشاهده و با گذشته مقایسه کرد تا متوجه تفاوت های چشمگیر آن شد.

در دنیای امروزه یکی از بخش های زندگی بشر را موقعیت های اجتماعی و شغلی آنان تشکیل می دهد که به طبع این قسمت از زندگی نیز دچار تغییرات گسترده و همسو با تکنولوژی شده است در ادامه این بخش از مجله آرگا مطالب جالبی در رابطه با مشاغل تازه تأسیس شده را مطالعه می کنید.

 

شغل های پر کاربرد

برنامه نویسی:

استفاه از اپلیکیشن های مختلف و پر کاربرد در دنیای امروزه نقش مهمی دارد برنامه نویسانی که این اپلیکیشن ها را طراحی می کنند از ایده و خلاقیت ها خود همسو با تکنولوژی بهره می گیرند. این شغل در گذشته وجود نداشته است و به تناسب نیازهای امروزی به وجود آمده است.

شغل های پر کاربرد

طراحان و کاربران پهباد:

پهباد از وسایل الکتریکی و قابل جابه جایی کنترلی است که طراحان وکاربرانی که از آن استفاده می کنند می توانند درآمد زایی داشته باشند پهبادها قابلیت دارند تا به طور کنترلی هدایت شوند و برای هدایت آن کاربران باید دوره های ایرودینامیک را بگذرانند.

شغل های پر کاربرد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مدیر محتوا:

مدیر محتوا وظیفه طراحی شبکه های آنلاین را بر عهده دارد و بر این سایت های پر کاربرد نظارت و کنترل دارند برنامه ریزی محتوا در این شبکه ها باید به گونه ای باشد که همسو با معیارهای جامعه عمل کند. این شغل در دو دهه گذشته وجود نداشته و علت آن عدم وجود تکنولوژی بوده است.

شغل های پر کاربرد

طراحان پادکست:

پادکست تکنولوژی است که قدمتی طولانی تر نسبت به سایر تکنولوژی ها دارد اما به طور کلی اولین راه اندازی پادکست در سال 2003 صورت گرفته است. این برنامه در تلفن های همراه قابلیت ضبط برنامه ها و دریافت سیگنال های رادیویی را دارد.

شغل های پر کاربرد

تکنسین چاپگر سه بعدی:

چاپگرها یا پرینت های سه بعدی به وسیله افرادی متخصص طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد و در استفاده از این چاپگرها باید تخصص و مهارت لازم وجود داشته باشد.

شغل های پر کاربرد

فعالان مدلینگ و تبلیغات:

چهره های محبوب در دنیای امروز از طریق شبکه های ارتباطی گسترده بسیار مطرح و شناخته شده هستند و همین موضوع موجب ایجاد حرفه مدلینگ و تبلیغات شده است که به عنوان یک بیزنس پر درآمد دمحسوب می شود.

شغل های پر کاربرد

تبلیغات و کسب درآمد در شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی از نفوذ و قدرت فوق العاده یا در دنیای امروزه برخوردار هستند بسیاری از کمپانی ها از طریق تبلیغات در این شبکه ها می تواند به بازار انحصاری خود دست پیدا کنند و موفقیت چشمگیری عاید آنان خواهد شد.

شغل های پر کاربرد

مدیر گوش دهنده:

یکی از مشاغلی که در جامعه امروز دیده می شود مدیر گوش دهند ه است که در شرکت ها و کمپانی ها وظیفه رسیدگی به مشکلات کارمندان را بر عهده دارد و تسلط کافی بر شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف دارد.

شغل های پر کاربرد

اپ تاکسیرانی:

در سال های اخیر سیستم حمل و نقلی دچار تغییرات زیادی شده است تا راحتی تردد را برای افراد به وجود بیاورد اپ های تاکسیرانی دارای سیستم های مجهز الکترونیکی است که به سرعت در دسترس می باشد.

شغل های پر کاربرد

مشاور ژنتیک:

مشاور ژنتیک یکی از تخصص هایی است که با به وجود آمدن تکنولوژی های مرتبط با آن می تواند کمک های مهمی در این زمینه به زوج ها ارائه دهد در این جلسات ویژگی های ارثی و ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات نارسایی جنین به حداقل برسد.

شغل های پر کاربرد

فروشگاه آنلاین:

وجود مشغله های فراوان در زندگی امروزه فرصت کافی برای رسیدگی به امور مختلف روزانه را در اختیار افراد قرار نمی دهد فروشگاه های آنلاین با ارائه خدمات به شکل اینترنتی کمک فراوانی را در این زمینه ارائه داده اند.

شغل های پر کاربرد

اتومبیل خودران:

وسایل نقلیه خودران از دیگر تکنولوژی های به روزی است که امکانات ویژه ای را در اختیار انسان قرار می دهد این خودروها نیازمند طراحی های هوشمندی که توسط مهندسان متخصص در این زمینه صورت می گیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *