دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خوردن ویتامین B6 به یادآوری رویاهای شما بعد از خواب کمک می کند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

برخی از افراد بعد از بیدار شدن از خواب رویایی که در خواب دیده اند را به خاطر نمی آورند این موضوع به علت های مختلفی به وجود می آید و یکی از عوامل ایجاد آن کمبود ویتامین در بدن است.

پژوهشگران زیادی در زمینه خواب و مسائل پیرامون آن تحقیق کرده اند و به دستاوردهای جالبی در رابطه با خواب و فلسفه آن پی برده اند یکی از مسائل پیرامون خواب، یادآوری آن در بیداری است که در برخی از افراد این موضوع با مشکل مواجه می شود. 

یادآوری خواب ها با خوردن ویتامین

در مطالعاتی که در چند مجله منتشر شده است نشان می دهد که یکی از عواملی که موجب می شود تا در بیداری خواب های خود را به یاد نیاورید کمبود ویتامینی در بدن است که فعالیت ذهنی شما را ضعیف می کند.

در دانشگاه آدلاید پژوهشگران طی تحقیقات متوجه شدند که افرادی که ویتامین B6 مصرف کرده اند دچار این مشکل نخواهند شد و راحت تر می توانند به یادآوری خواب های خود در بیداری بپردازند.

هدفمندی خواب:

اسپای یکی از پژوهشگرانی است که برای اولین بار به بررسی عوامل مؤثر بر یادآوری خواب پرداخته است او بیان می کند که خواب نقش مهمی در زندگی انسان دارد و انسان ها بخش زیادی از زندگی خود را در خواب می گذرانند و با هدفمند کردن خواب می توان تأثیرات مثبت تری را دریافت کرد.

یادآوری خواب ها با خوردن ویتامین

با استفاده از خواب می توان برخی از اختلالات و مشکلات در افراد حل کرد برای مثال: فردی دچار کابوس یا ترس افراطی است با هدفمند کردن خواب و کنترل آن می تواند این مشکلات را برطرف کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

یکی از راه های مؤثر کردن خواب مصرف مواد غذایی است که در آن ویتامین B6 یافت می شود که شامل حبوبات، اسفناج، موز، تخم مرغ، شیر، ماهی، غلات و سیب زمینی می باشد. با مصرف این ویتامین سیستم عصبی و پیام رسانی مغز شما به خوبی عمل کرده و به یادآوری خواب های شما کمک می کند.

خواب هایی که با کابوس یا رویای عاطفی همراه هستند یادآوری راحت تری دارند و دلیل این امر این است که این خواب ها از احتمال یادآوری بیشتری برخوردارند و بیشتر ذهن و عواطف را درگیر خود خواهند کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *