دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

شرایط اقامت در ترکیه و آشنایی با انواع اقامت در این کشور

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

شرایط اقامت در ترکیه: چندین اقامت ترکیه وجود دارد. اقامت دائمی و اقامت موقت اصلی ترین اقامت ها هستند. با سپری کردن ۵ الی ۸ سال می توان اقامت دائمی گرفت.ترکیه اقامت های دیگری هم دارد: اقامت بدون ویزا، اقامت از طریق ازدواج، اقامت برای استخدام و کار و اقامت از طریق خرید ملک. در اقامت بدون ویزا فرد می تواند تا ۳ ماه در آنجا اقامت داشته باشد اما نمی تواند فعالیت اقتصادی، تجاری و یا تحصیل داشته باشد.

 امروز قرار است درباره شرایط اقامت در ترکیه مطالبی مفید و لازم در اختیار شما دوستان همیشه مجله اینترنتی آرگا قرار دهیم. به شما پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را مطالعه نمایید. 

شرایط اقامت در ترکیه

ترکیه یکی از بهترین کشورهای زیبا و دیدنی دنیا است. بسیاری از ایرانی ها ترکیه را برای سفر و حتی زندگی انتخاب می کنند. هر چه باشد این کشور همسایه است و خیلی از مردم ترکیه با آداب و رسوم و اخلاق ایرانی ها آشنا هستند و تا حدودی ایرانی ها زبان ترکی را خوب می فهمند.

مانند دیگر کشور ها ترکیه نیز قوانین خاص خودش را برای مهاجران و کسانی که می خواهند در این کشور اقامت گزینند، دارد.

در ترکیه دو جور اقامت هست. یکی موقت و دیگری دائم.

  • در اقامت موقت: فرد ممکن است برای سفری چند روزه، کار و فعالیتی اقتصادی و یا تحصیل به آنجا رفته باشد.
  • در اقامت دائم :فرد می خواهد مدت طولانی در آنجا بماند که اگر بیشتر ۵ الی ۸ سال باشد جز اقامت دائم محسوب می شود. در اغلب موارد اقامت موقت است که تمدید می شود و تبدیل به اقامت دائم می شود.

 شرایط اقامت در ترکیه کشور زیبای ترکیه گرفتن ویزای ترکیه اقامت دائم در ترکیه ترکیه و فعالیت اقتصادی

به جز این دو اقامت مهم چندین نوع اقامت دیگر هم است که به آن می پردازیم.

  • اقامت بدون ویزا: این یکی از امتیازات خوب و جالب دولت ترکیه است که برای ایرانیان در نظر گرفته شده است. مدت زمان برای این اقامت ۳ ماه یعنی ۹۰ روز است. لازم است بدانید در این نوع اقامت نمی توان هیچ فعالیت تحصیلی و تجاری کرد.
  • اقامت برای استخدام و کار: اگر یک شرکت ترکیه جهت همکاری برایتان یک دعوت نامه بفرستد و شما آن را بپذیرید. در این صورت بیک اقامت یک ساله بره شما داده می شود و در صورت نیاز می توانید آن را تمدید کنید. همچنین می توان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت اقامت یکساله گرفت و اگر لازم شد آن را تمدید کرد.
  • اقامت از طریق ازدواج: اگر فردی با یک شهروند ترکیه ای ازدواج کند و به شرطی که او پناهنده نباشد، با گذراندن ۳ سال در ترکیه می تواند اقامت دائم بگیرد. البته باید بدانید که ازدواج صوری نباشد.
  • اقامت با خرید ملک: یکی دیگر از شرایط اقامت در ترکیه خرید ملک است. طبق قانون ترکیه، یک فردی که تابعیت خارجی دارد می تواند با خرید ملک اقامت یکساله بگیرد و با گذراندن ۵ الی ۸ سال اقامت موقت به  اقامت دائم تبدیل شود.

امیدواریم مطالب این مقاله را که درباره شرایط اقامت در ترکیه بود، مفید و مورد پسند شما واقع شده باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *