دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طریقه درست کردن گندمک خانگی فوق العاده عالی و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این آموزش با طرز تهیه گندمک شیرین و پرطرفدار به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم بی نظیر این خوراکی سالم و مفید نهایت لذت را ببرید.

گندمک از انواع تنقلات پرارزش و خوشمزه است که برخی از افراد در شب نشینی ها و دورهمی ها از آن استفاده به عنوان یک خوراکی سالم و مفید استفاده می کنند و علاوه بر این گندمک خوراکی پرطرفدار و محبوب در بین کودکان است و شما می توانید گندمک را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه گندمک از گندم و روغن مخصوص سرخ کردنی و شکر و یا نمک استفاده می شود که شور و یا شیرین بودن گندمک به ذائقه شما بستگی دارد.

می توانید به جای استفاده از تنقلات ناسالم این خوراکی مفید را در اختیار کودکان تان بگذارید و با اینکه نمونه های زیادی از آن در بازار موجود است اما بهتر است در منزل به صورت بهداشتی و با کیفیت بالایی آن را تهیه و نوش جان کنید، بنابراین اگر به دنبال یک خوراکی مفید و مغذی برای کودکان تان هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دستور تهیه گندمک

گندمک و برنجک و چیپس ترد از انواع خوراکی های پرطرفدار و محبوب در بین افراد با رده سنی های مختلف هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این تنقلات مفید و سالم را در منزل تهیه کنند و از طعم بی نظیر آن ها در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرند.

مواد لازم

  • گندم : ۱ پیمانه
  • شکر : به مقدار لازم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به مقدار لازم

طرز تهیه گندمک در منزل

برای ساخت گندمک ابتدا گندم را به همراه مقداری آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت شعله گاز به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا گندم ها به خوبی مغز پخت شوند.

طرز تهیه گندمک
گندم های پخته شده را درون صافی بریزید و آن ها را با آب سرد بشویید تا نشاسته گندم ها از بین برود سپس گندم های را درون سبدی مسطح پهن کنید و آن ها را در مجاورت هوا قرار دهید تا آب گندم ها گرفته شود و نمی نداشته باشند همچنین می توانید گندم ها را روی پارچه نخی تمیزی پهن کنید و پارچه نخی را در مجاورت شوفاژ و یا بخاری قرار دهید تا گندم ها به صورت کامل خشک شوند.

  •  آرون گروپس

سرخ کردن گندمک
در مرحله بعدی از طرز تهیه گندمک بعد از اینکه گندم ها خشک شدن درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا روغن گرم شود و گندم ها را به روغن اضافه کنید تا سرخ شوند و پف کنند سپس در این مرحله به گندم ها شکر بیفزایید.

مراحل تهیه گندمک

گندمک سرخ شده را درون صافی فلزی بریزید تا خنک شود و علاوه بر این روغن اضافی آن گرفته شود.

ریختن گندمک سرخ شده در صافی

گندمک شیرین مراحل تهیه گندمک

ارزش غذایی و فواید گندمک شور یا شیرین

این نوع خوراکی به عنوان یک میان وعده با ارزش محسوب می شود و دارای ویتامین های گروه B و آهن، مس و روی است همچنین، دارای مقادیر فراوانی فیبر است که کمک زیادی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می کند، برای تمامی سنین گندمک های شیرین و یا شور مناسب نیستند زیرا، گندمک های شیرین دارای میزان زیادی کالری می باشند و گندمک های شور برای آن دسته از افرادی که از از فشار خون بالا رنج می برند مناسب نمی باشد و مصرف این خوراکی برای افراد عادی مانعی ندارد، اگرچه این محصول به دلیل فرآیند های حرارتی مانند گندم خواص نداشته اما برای کو.دکان و نوجوانان جزو سالم ترین خوراکی ها به شمار می رود و می تواند جایگزین مناسبی بزای چیپس و پفک و…باشد و در وعده صبحانه و یا میان وعده می توانید آن را به همراه شیر نوش جان کنید.

خواص گندمک بر سلامت بدن

نکات طلایی برای تهیه گندمک

  1. توجه داشته باشید که گندم ها باید درون روغن غوطه ور شوند تا به خوبی سرخ شوند و پف کنند بنابراین شما باید از روغن به اندازه کافی برای تهیه گندمک استفاده کنید.
  2. اگر تمایل دارید گندمک شور باشد می توانید به آن نمک اضافه کنید.
  3. گندمک اغلب به صورت شیرین و با شکر تهیه می شود و شما می توانید گندمک شیرین را همراه با شیر میل کنید.
  4. توجه داشته باشید که گندم ها نباید در زمان سرخ شدن بیش از حد تغییر رنگ دهند.
  5. زمانی که گندم ها پف کردند فورا از داخل تابه یا قابلمه برداشته تا باعث تغییر رنگ آن ها نشود.
  6. در زمان سرخ شدن از افزودن شکر و یا نمک به آن خودداری نمایید و بعد از خارج کردن آن از روغن سطح آن را نمک و یا شکر بپاشید.
  7. می توان گندم در مقابل آفتاب و یا باد پنکه خشک نمایید.
  8. از خشک کردن گندم آبکشی شده بر روی شوفاژ، فر و بخاری خودداری نمایید زیرا مانع از پف شدن آن ها در زمان سرخ شدن خواهد شد.

گندمک

در این مطلب با طرز تهیه گندمک در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع خوراکی پرطرفدار نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع خوراکی و تنقلات به بخش دسر و پیش غذا مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *