دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی سینوزیت با روش های گیاهی و طبیعی

  • نرگس کوهستانیان
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰
  • ۰

پیشنهادات عالی و امتحان شده برای درمان خانگی سینوزیت را در این مطلب مشاهده نموده و با استفاده از موثرترین راهکارها برای درمان بیماری سینوزیت در منزل، از شر این بیماری خلاص شوید.

 کسب اطلاع از روش های درمان های طبیعی سینوزیت به مبتلایان این بیماری کمک می کند تا با روش های ساده و صرف هزینه بسیار کم سینوزیت خود را در منزل درمان نمایند. اگر شما نیز از این بیماری رنج می برید در ادامه این مقاله ما را همراهی نموده و با  روش های  درمان خانگی سینوزیت آشنا شوید.

روش های درمان خانگی سینوزیت مزمن

سینوزیت به التهاب استر سینوس ها می گویند. زمانی که سینوس ها مسدود و پر از جرم می شوند، در نتیجه  باکتری ها در آن رشد کرده و عفونت را به وجود می آورند و در نتیجه فرد به بیماری سینوزیت مبتلا می گردد. روش های مختلفی برای درمان سینوزیت وجود دارد که خوشبختانه نتایج مثبت و ایده آلی نیز دارند. در ادامه با چند راهکار عالی برای بهبود سینوزیت آشنا خواهید شد.

 درمان خانگی برای رفع التهاب سینوزیت

شستن و استریل کردن بینی

یکی از ساده ترین و طبیعی ترین راه ها برای درمان سینوزیت شست و شوی بینی است. شما می توانید سرنگی را پر کنید و آن را به داخل سوراخ بینی بریزید و نفس عمیق بکشید تا مایع از بینی خارج شود.

 درمان سینوزیت با بخور

بخور دادن نیز یکی دیگر از روش های خوب خانگی برای ورم سینوس ها می باشد. اگر روزانه سه الی ۴ بار بخور داده شود زودتر به برطرف کردن التهاب سینوس ها منجر می شود.
درمان طبیعی برای رفع ورم سینوزیت

سرکه سیب برای درمان سینوزیت

چون سرکه سیب دارای اسید استیک است و همین ماده می تواند مانع ای در رشد باکتری ها  و جهت درمان التهاب سینوس ها باشد. ترکیب سرکه با یک لیوان آب گرم همراه با یک قاشق عسل کمک می کند زودتر مشکل رفع شود.

نوشیدن چای زنجبیل

نوشیدن یک لیوان آب جوش همراه با زنجبیل با کمی آبلیمو و عسل می تواند طعم آن را بهتر کند تا راحت تر بخورید و درمان شوید. بهتر است در زو ۲ الی ۳ بار مصرف شود.
درمان خانگی سینوزیت

نوشیدن چای شنبلیله

نوشیدن ۲ بار چای شنبلیله همراه با عسل در روز یک درمان کاملا طبیعی و موثر برای سینوزیت محسوب می شود و می تواند به طرز معجزه آسایی به تسکین و رفع عفونت سینوسی کمک کند.

نوشیدن آب گرم به همراه عسل برای سینوزیت

نوشیدن مقادیر فراوانی آب

از دیگر راهکارهای طبیعی و خانگی جهت بهبود سینوزیت نوشیدن مقادیر فراوانی آب است که به صورت کلی می توان گفت برای هر فردی نوشیدن هشت لیوان آب توصیه می شود زیرا،  آب کافی برای بدن فواید بسیار زیادی دارد و یکی از فواید آن درمان سینوزیت می باشد که کمک زیادی به مرطوب نگه داشتن سینوس ها و راه های تنفسی و رقیق شدن مخاط بینی می کند بنابراین، باید در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید و به دلیل اینکه نوشیدنی های کافئین دار منجر به کاهش آب بدن می شوند لذا مصرف آن ها را محدود کنید.

عسل

همانطور که می دانید عسل خواص بسیار زیادی برای بدن دارد  و یکی از فواید آن درمان عفونت های سینوسی است که مفیدتر از آنتی بیوتیک عمل می کند و کمک زیادی به برطرف کردن سینوزیت می کند همچنین، می توانید برای درمان التهاب سینوزیت از ترکیب عسل و زنجبیل استفاده کنید زیرا، این دو ماده از خواص ضد عفونی برخوردار هستند بنابراین می توانید زنجبیل خرد شده را با کمی عسل و آب گرم ترکیب کرده و دوبار در روز از آن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

روش های درمان سینوزیت

دوش آب گرم

می توانید جهت درمان خانگی سینوزیت یک دوش آب گرم بگیرید زیرا، با اینکار حفره بینی و سینوس مرطوب خواهند شد و کمک زیادی به رفع التهاب بینی و گرفتگی آن می کند بنابراین زیر آب دوش گرم رفته و به آرامی نفس بکشید و یا می توانید داخل وان چند قطره اکالیپتوس ریخته  و شروع به تنفس بخار گرم و مرطوب آن کنید.

غذاهای سرشار از ویتامین C

به منظور بهبود سینوزیت از غذاهایی غنی از ویتامین C استفاده کنید زیرا، کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند و در نتیجه باعث بهبود سینوزیت ها خواهد شد.

درمان سینوزیت با راهکارهای طبیعی

بررسی نشانه های سیوزیت

  • بینی گرفته
  • ترشحات زرد بینی یا سبز
  • دندان درد
  • دمای بالای بدن
  • سردرد سینوسی
  • نفس بد
  • احساس بوی نامطبوع
  • درد و حساسیت در اطراف چشم یا پیشانی و گونه ها

نوشیدن آب گرم به همراه عسل برای سینوزیت

با بهترین راهکارها برای درمان بیماری سینوزیت آشنا شدید، امیدواریم با به کارگیری این روش ها هر چه زودتر بهبود یابید و بیماری سینوزیت شما درمان شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *