دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش رفع بوی سوختگی برنج با چند فوت و فن خانگی ساده

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب چهار روش کاربردی و آسان برای از بین بردن بوی سوختگی برنج را به شما کدبانوهای عزیز آموزش خواهیم داد.

سوختن برنج اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد بنابراین بهتر است هر کدبانویی با روش های رفع بوی سوختگی برنج آشنا باشد تا بتواند در صورت نیاز از این روش ها برای از بین بردن بوی بد برنج استفاده کند.

روش های رفع تندی غذا و رفع شوری غذا و رفع بوی بد سوختگی برنج و انواع غذاها از انواع ترفندهایی هستند که بهتر است هر کدبانویی با آن ها آشنا باشد.

رفع بوی برنج سوخته با نان و پیاز

رفع بوی سوختگی پلو، از جمله فوت و فن هایی است که همه آشپزها با آن آشنایی دارند، حال این مشکل می تواند برای خیلی از افراد اتفاق بیفتد و در اثر یک غفلت کوتاه با بوی سوختگی غذا رو به رو شوید، اگرچه در این موارد تمام پلوی شما دچار سوختگی نشده و ممکن است تنها ته دیگ آن کمی سوخته باشد، اما بوی سوختگی غذا بخصوص اگر دمی گذاشته باشید، در تمام قابلمه پخش خواهد شد و در نتیجه کل پلو بوی سوختگی می گیرد. در زیر چند تکنیک و روش ساده برای از بین رفتن بوی سوختگی پلو ذکر کرده ایم که امیدواریم مفید واقع شوند.

رفع بوی سوختگی برنج با روش های ساده

از بین بردن بوی سوختگی انواع غذاها و برنج نیازمند تجربه و فوت و فن هایی است که بهتر است هر کدبانویی با این فوت و فن ها آشنا باشد. در ادامه این مطلب روش های ساده برای از بین بردن بوی سوختگی برنج را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

روش های آسان برای از بین بردن بوی برنج سوخته

  •  آرون گروپس

از بین بردن بوی برنج سوخته

۱. برنج سالم و نسوخته را از درون قابلمه بیرون آورید و به درون قابلمه یا ظرف تمیزی منتقل کنید.

بوی سوختگی برنج

یک تکه نان روی برنج قرار دهید.

از بین بردن بوی بد سوختگی برنج با نان

درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید نان به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی برنج باقی بماند. بعد از مدت زمان ذکر شده نان را از روی برنج بردارید تا بوی بد سوختگی برنج از بین برود. توجه داشته باشید بهتر است از نان سفید ( نان لواش یا نان تافتون ) برای از بین بردن بوی بد سوختگی برنج استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد سوختگی برنج

۲. یکی دیگر از روش ها برای از بین بردن بوی بد سوختگی برنج قرار دادن ۱ عدد پیاز پوست کنده شده درون قابلمه برنج است توجه داشته باشید که پیاز به خوبی می تواند بوی سوختگی را به خود بگیرد.

از بین بردن بوی برنج سوخته با پیاز

۳. یک پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و درون دستمال کاغذی تمیزی قرار دهید سپس دستمال کاغذی را به مدت چند دقیقه داخل قابلمه برنج قرار دهید.

رفع بوی بد برنج سوخته

۴. از جمله روشهای موثر دیگر برای از بین رفتن بوی سوختگی برنج، استفاده از حبه قند است که اگرچه این روش خیلی رایج نیست اما می تواند موثر واقع شود، بنابراین به محض اینکه متوجه بوی سوختگی پلو شدید، لازم است فورا درب قابلمه را بردارید و سپس چند حبه قند لابه لای برنج ها قرار دهید، حبه قند ها می توانند بعد از چند دقیقه بوی سوختگی را به خود جذب کنند و در نتیجه با این راهکار ساده می توانید به راحتی بوی سوختگی غذا را از بین ببرید.

هر کدام از روش های ذکر شده در بالا می توانند بوی سوختگی برنج را برطرف کنند به طوری که در صورت سوختن ته دیگ برنج، هیچ کدام از اعضای خانواده یا مهمان هایتان بوی سوختگی را احساس و استشمام نکنند. توجه داشته باشید که این راهکار ها تنها برای برنج های دمی و آبکش کاربرد دارند، همچنین در صورت تمایل می توانید به هنگام کشیدن برنج از کمی زعفران استفاده کنید، زیرا زعفران به دلیل عطر خوبی که دارد، اجازه نمی دهد اثری از بوی سوختگی در پلوی شما باقی بماند، ضمن اینکه موجب خوش طعم و خوش عطر شدن غذا خواهد شد.

رفع بوی سوختگی پلو

در این بخش از آموزش آشپزی مجله آرگا با انواع روش ها برای از بین بردن بوی بد سوختگی برنج آشنا شدید که امیدواریم با کمک این روش های ساده بتوانید بوی ناشی از سوختگی برنج را از بین ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *