دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا در منزل

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

ذرت مکزیکی یک میان وعده فوق العاده خوشمزه است که بسته به سلیقه و ذائقه های متفاوت با ادویه و طعم های مختلف تهیه می شود. اگر شما نیز قصد تهیه آن را دارید با آموزش ارائه شده در زمینه طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا ما را همراهی نمایید.

ساخت ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا به عنوان یک دسر زمستانی فوق العاده مورد توجه قرار می گیرد. معمولاً این دسر گرم و ارزان به عنوان یک عصرانه عالی برای روزهای سرد استفاده می شود و می تواند انتخاب مناسبی برای دورهمی ها باشد.

ذرت مکزیکی با روش های مختلف تهیه می شود که در همه آنها ذرت، پنیر پیتزا، قارچ و ادویه مواد اصلی را تشکیل می دهند. برای تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر می توان از پنیر پیتزا خانگی نیز استفاده نمود، با این حال با کمی دقت می توان ذرت مکزیکی بسیار خوشمزه و خوش طعمی در منزل تهیه و نوش جان نمود.

مواد لازم

  • آب لیمو: یک تا ۲ قاشق غذاخوری
  • ادویه: به میزان لازم
  • سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا:۵۰ گرم(البته این میزان پنیر را می توان متناسب با ذائقه کم یا زیاد کرد)
  • قارچ: شش عدد متوسط(می توان از قارچ های بیشتری نیز استفاده کرد)
  • کنسرو ذرت: یک عدد
  • کره: ۱۰ گرم

مواد لازم جهت تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا و قارچ

بهتر است قارچ به صورت خام استفاده نشود. از طرفی نیز حرارت دیدن زیاد قارچ، باعث سیاه و سفت شدن آن می شود. قارچ ها را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در آب جوش بریزید و مقداری آب لیمو نیز به آب جوش اضافه کنید.

در ادامه بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه، قارچ ها را از آب جوش خارج کنید و در کناری قرار دهید. بعد از سرد شدن قارچ ها، آن ها را خرد کنید.

حال ظرف مناسبی برداشته و سس مایونز را در آن بریزید. آن گاه ادویه های مورد نظر را به سس مایونز اضافه و هم بزنید. این هم زدن را به قدری ادامه دهید که ادویه ها به جزئی از سس تبدیل شوند. در ادامه به سس مایونز نیز آبلیمو اضافه کنید. بهتر است برای ادویه آن نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر آویشن اضافه شود. این ادویه ها طعم ذرت را فوق العاده خوشمزه خواهند کرد.

در مرحله بعدی طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا, کنسرو ذرت را داخل ظرفی ریخته و آن گاه حرارت دهید. از ریختن تمام آب ذرت به داخل ظرف خودداری کنید. چون لازم نیست تمام  آب ذرت استفاده شود و از طرفی نیز روند پخت ذرت مکزیکی را کند می کند. در ادامه طرز پخت ذرت مکزیکی با پنیر, کره یا روغن را به ذرت اضافه کنید. حالا منتظر بمانید تا آب آن کاملاً کشیده شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اضافه کردن روغن به ذرت

زمانی که آب ذرت کشیده شد، قارچ های خرد شده را به ذرت اضافه کنید.

قارچ و ذرت

میکس قارچ و ذرت

در این مرحله از طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا, سس آماده شده را به قارچ و ذرت اضافه کنید.

اضافه کردن سس مایونز به ذرت

در آخر نیز پنیر پیتزا را بر روی مواد بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا پنیر پیتزا آب شود.

اضافه کردن ادویه به سس مایونز

ظرف را از روی حرارت بردارید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا پنیر پیتزا نیز با مواد میکس شود. مخلوط آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و به صورت داغ سرو کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با پنیر پیتزا

امیدواریم دستور تهیه ذرت مکزیکی با پنیر مورد رضایت شما علاقه مندان قرار گرفته باشد و با این دستور یک عصرانه دلچسب زمستانی  در کنار خانواده ترتیب دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *