دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

12 کار نادرستی که ما در طول روز نا آگاهانه آن را انجام می دهیم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

در طول روز افراد فعالیت ها و کارهای مختلفی را انجام می دهند که برخی از آنها با وجود اینکه کاری نادرست هستند اما بر حسب عادت انجام می پذیرند.

برخی از عادت های رفتاری انسان با وجود ناپسند بودن، در طول روز بدون اینکه به آن توجهی شود تکرار می شوند رفتارهایی که به ریشه و تأثیر آن در زندگی و رسیدن به موفقیت توجهی نمی شود.

   کارهای نادرست و نا آگاهانه

1- انجام کارهای ساده را در اولویت قرار دادن:

انجام دادن کارهای سخت زمان و انرژی بیشتری را می طلبد بنابراین انجام دادن این کارها باید در اولویت قرار بگیرد تا انرژی بیشتری صرف آن شود این کار نوعی مدیریت زمان است و موجب افزایش کارایی خواهد شد.

2- چک کردن ایمیل:

برای انجام هر کاری زمان مشخصی را تعیین کنید در برخی موارد چک کردن ایمیل موجب پراکندگی ذهن و عدم تمرکز شما خواهد شد بنابراین برای انجام این کار زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

کارهای نادرست و نا آگاهانه

3- استفاده از تلفن همراه در محیط کار:

استفاده از تلفن همراه در محیط کار موجب پراکندگی ذهنی و پایین آمدن عملکرد شناختی شما خواهد شد سعی کنید در برخی موارد از دسترس خارج کردن و یا خاموش کردن گوشی نیز تأثیرات خود را بر روی عملکرد شما نشان می دهد بنابراین به طور کلی گوشی را در محل کار نگهداری نکنید.

کارهای نادرست و نا آگاهانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

4- نشستن زیاد در یک محل:

انجام دادن کارهای اداری از تحرک و فعالیت شما می کاهد سعی کنید در طول انجام دادن کار فعالیت های نرمشی داشته باشید. طبق تحقیقات افرادی که فعالیت کمتری دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری و خطر مرگ قرار می گیرند.

کارهای نادرست و نا آگاهانه

5- خیره شدن به لپ تاپ:

خیره شدن برای مدتی طولانی به کامپیوتر و لپ تاپ موجب وارد شدن آسیب هایی به چشم می شود و در اصطلاح پزشکی به خستگی دیجیتالی چشم که مشکلات تاری دید و خشکی در قسمت چشم را به وجود می آورد دچار می شوند.

6- دیر خوابیدن:

تنظیم خواب و توجه به آن در افزایش کارایی و سطح عملکرد شما در طول روز بسیار با اهمیت خواهد بود بنابراین با شناسایی علت های بی خوابی و  درمان بی خوابی شبانه با روش های طبیعی و تکنیک های مختلف می توان خواب خود را تنظیم کرد.

7- استراحت در بعد از ظهر:

اگر فردی هستید که باید در طول روز ساعت استراحت داشته باشید، اواسط ظهر زمان مناسبی برای استراحت کردن می باشد زمان مناسب برای استراحت کردن به انرژی شما می افزاید و خستگی را از شما دور می کند.

8- گوش دادن به موسیقی در حین انجام کار:

برخی افراد  فکر می کنند با گوش دادن به موسیقی می توانند تمرکز بهتری داشته باشند اما در حقیقت این حس نوعی حس گذار و غیر موقت است و تأثیرات واقعی و درونی نخواهد داشت.

کارهای نادرست و نا آگاهانه

9- استفاده از غذاهای غیر مفید:

در مصرف غذای سالم بیشتر دقت کنید شاید برخی از غذا به ظاهر مصرف مفید داشته باشند اما در حقیقت غیر مفید و ناسالم باشند مصرف موادی که قند و چربی زیاد دارند نه تنها مفید نخواهند بود بلکه موجب ایجاد آسیب و مضرات می شوند.

10- چک کردن بی هدف شبکه های اجتماعی:

فعالیت افراد در شبکه های مجازی به دو شکل فعال و منفعل است. افرادی که به طور آگاهانه در این شبکه ها فعالیت می کنند و مطلب به اشتراک می گذارند فعال هستند و افرادی که از مطالب به اشتراک گذاشته شده استفاده می کنند افراد منفعل در این شبکه ها می باشند. برخی روان شناسان معتقدند افراد منفعل در این شبکه در برخی موارد دچار عدم اطمینان به نفس می شوند.

11- مشاجره با همکار:

زمانی که در محیط کاری با مشاجراتی روبه رو می شوید سعی کنید با تمرکز و تسلط بر خود، احساستان را کنترل کنید و با بی توجهی نسبت به این موضوع به این مشاجرات خاتمه دهید.

کارهای نادرست و نا آگاهانه

12- ارتباط نداشتن با افراد صمیمی در شبکه های مجازی:

زمانی که در شبکه های اجتماعی با افراد مختلفی دوست هستید و با وجود روابط صمیمی از آنها اطلاعی ندارید و با آنها در ارتباط نیستید دایره روابط شما غیر هدفمند و بی فایده خواهند شد که این موضوع حس خوبی را به شما القا نخواهد کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *