دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

3 سؤال مهمی که قبل از منتشر کردن عکس سلفی از خودمان باید بپرسیم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

در جامعه کنونی استفاده از شبکه های مجازی آنقدر به چشم می خورد که زندگی انسان را تحت تأثیر خود درآورده است تأثیرات منفی استفاده از این شبکه بیشتر از تأثیرات مثبت آن دامن گیر جامعه و افراد آن شده است.

بسیاری از مشکلاتی که در جامعه شاهد آن هستیم نشأت گرفته از تأثیرات شبکه های مجازی است که مشکلاتی نظیر افسرگی، انزوا، جاه طلبی، خودخواهی و دوری از اطرافیان و در نهایت خود از جمله آن محسوب می شوند.

منتشر کردن عکس سلفی

خیلی از افراد در شبکه های مجازی، زندگی می کنند و بیشتر وقت صرف آن می کنند زمانی که به همراه جمعی از دوستان یا خانواده بیرون می روند به جای گذراندن این ساعات در کنار خانواده وقت خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند. اما ایجاد چالش هایی در این زمینه و طرح برخی از پرسش ها می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از این فضاها داشته باشید.

1- هدف از منتشر کردن تصاویر بهتر شدن حس دیگران نسبت به من است؟

گاهی اوقات برخی از افراد در چنین شبکه هایی به دنبال تأیید و تمجید شدن از سمت دیگران هستند و با انتشار عکس های مختلف می خواهد نظر دیگران را نسبت به خود جلب کنند. این دسته از افراد به دلیل اعتماد به نفس پایین خود سعی دارند در این شبکه ها دیده شوند و زمانی که احساس نارضایتی نسبت به ظاهر خود دارند سعی می کنند آن را تغییر دهند و علاوه بر آن، با مشکلات کمبود اعتماد به نفس و افسردگی مواجه می شوند.

علاوه بر تصورات شخصی خود فرد ارائه بازخوردها در این شبکه ها به قردی گسترده و منفی است که فرد را با مشکلات بیشتری روبه رو می کند و فرد را نسبت به اینگونه از نظرات حساس و زود رنج خواهد کرد.

منتشر کردن عکس سلفی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با پرسیدن اینگونه سؤالات فرد بیشتر در این رابطه کنجکاو می شود که چه دلیلی دارد زندگی خود را با نظرهای دیگران تحت تأثیر قرار دهد و بیش از حد به این نظرات بها بدهد.

2- آیا تصویر منتشر شده از من، خود واقعی من است؟

زمانی که این سؤال را از خودتان می پرسید در واقع می خواهید میزان اعتماد به نفس را در خود بسنجید که آیا خودتان را همانگونه که هستید باور دارید؟ افرادی که سعی می کنند تصاویری از خود منتشر کنند که روتوش شده است در حقیقت چهره واقعی خود را دوست ندارد و می خواهند به نحوی با آن روبه رو نشوند که این عامل نشان دهده ضعف در آنها می باشد.

پذیرش خود و خودباوری به کاهش بسیاری از مشکلات شما کمک خواهد کرد این موضوع را بپذیرید که شما از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستید و از خودتان بپرسید که باید چگونه اعتماد به نفس فوق العاده ای داشته باشید؟

منتشر کردن عکس سلفی

3- علت انتشار این تصویر افسردگی من است؟

دسته ای از افراد هنگامی که دچار عصبانیت و افسردگی می شوند از دیگران دوری می کنند و به جای درد و دل کردن با یک فرد نزدیک سعی می کنند این احساسات خود را با گذاشتن متن یا تصویری در شبکه های اجتماعی بروز دهد و تصور دارند با انتشار تصویر و استفاده از نظرات دیگران در این شبکه ها می توانند حال خود را بهتر کنند در صورتی که این موضوع دائمی نخواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *