دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چگونه بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی دوباره به زندگی خود برگردیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

روبه رو شدن با شکست در برقراری رابطه عاطفی می تواند هر فردی را با مشکلات فراوانی روبه رو کند و رویارویی با این مشکل نیازمند زمان و کمک اطرافیان می باشد.

افرادی که رابطه عاطفی طولانی تری را پشت سر گذاشته باشند بعد از شکست در این رابطه بیشتر دچار سردرگمی و مشکلات ناسازگاری می شوند و باید این موضوع را بپذیرند که این شکست پایان زندگی آنان نخواهد بود.

زندگی بعد از تمام شدن رابطه عاطفی

برای رویارویی با شکست عاطفی در زندگی و ادامه دادن مسیر باید از تغییر دادن خود شروع کنید بیشتر این افراد دچار عدم اطمینان نسبت به اطرافیان می شوند و نگرش های منفی نسبت به زندگی پیدا می کنند و با تغییر این نگرش و پی بردن راهکارهایی می توانند با این موضوع مقابله کنند.

1- ارتباط خود را در شبکه مجازی با او قطع کنید:

سعی کنید بعد از این جدایی خود را ار فضاهایی که طرف مقابل در آن وجود دارد دور کنید مواجه شدن با او می تواند تلاش های شما را تا حدودی بی نتیجه کند شبکه های اجتماعی می تواند این وسوسه را در شما به وجود بیاورد و افکار شما را دچار آشفتگی کند.

زندگی بعد از تمام شدن رابطه عاطفی

2- شماره تماس او را پاک کنید:

دیدن شماره تماس او در لیست مخاطبان می تواند شما را ناراحت کند و در طول روز با چک کردن آن دچار رنجش و آشفتگی خاطر شوید بنابراین پاک کردن شماره تماس موجب عدم یادآوری این موضوع به شما خواهد شد.

3- این شکست را بپذیرید:

بسیاری از رابطه ها دارای مشکلات و ناسازگاری های مختلف است که گاهی قابل حل می باشند و در برخی موارد موجب جدایی دو نفر از یکدیگر می شود پذیرش این مسئله که شما با وجود تمام مشکلات در حد توان خود برای حفظ رابطه تلاش کرده اید و در نهایت به نتیجه ای دست نیافته اید می تواند شما را با واقعیت ها بیشتر آشنا کند و امکان بیشتری را برای ادامه زندگی در اختیار شما قرار دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زندگی بعد از تمام شدن رابطه عاطفی

4- با دیگران درد و دل کنید:

شما نمی توانید تمام این ناراحتی ها را به تنهایی به دوش بکشید و صحبت نکردن در رابطه با این دلهره ها و ناراحتی ها شما بیشتر منزوی می کند حرف زدن با دوستان و نزدیکان می تواند شما را تسکین دهد و احساس بهتری داشته باشید.

5- بعد از گذشت مدتی رابطه عاطفی جدیدی شروع کنید:

برخی از افرادبه دلیل فرار از واقعیت سعی می کنند جای خالی این شکست عاطفی را با شروع رابطه ای دیگر پر کنند در صورتی که پذیرش این موضوع نیاز به زمان و فرصت دارد و شروع رابطه عاطفی بار مسؤلیت های شما را بیشتر خواهد کرد. اما با گذشت زمان بیشتر شما می توانید وارد رابطه ای عاطفی جدید شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *