دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع بوی سیر با ۱۵ راهکار کاربردی

  • نرگس کوهستانیان
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

برای رفع بوی سیر راهکارهای زیادی وجود دارد. به بعضی از روش های ساده و قابل دسترس جهت از بین بردن بوی آن اشاره می کنیم: مصرف آبلیمو، استفاده از میوه های حاوی ویتامین ث مثل لیمو ترش، مصرف چای سبز، استفاده گیاهان خوش عطر مثل ریحان، جویدن آدامس بدون قند، مصرف لبنیات و شیر از جمله این راهکارهاست.

حتما تا به حال برای شما نیز پیش آمده است از سیر استفاده کنید اما بعدش بوی آن شما را اذیت کند و به دلیل اینکه روزانه با افراد زیادی سر و کار دارید از خوردن سیر اجتناب کنید. ما در اینجا روش هایی را ارائه دادیم که انجام آن می تواند تاثیر زیادی در از بین بردن بوی سیر داشته باشد.

۱۵ روش موثر برای رفع بوی سیر

سیر یکی از انواع سبزی های پرخاصیت و چاشنی غذاهای مختلفی است که ممکن است بعضی ها از خوردن آن لذت ببرند و بعضی از افراد از خوردن آن اجتناب کنند و از آن متنفر باشند. این سبزی برای سلامتی بدن بسیار مفید است و بر روی خوردن آن تاکید زیادی شده است. با این حال ایجاد بوی تند و بد آن باعث شده است که افراد زیادی از خوردن آن اجتناب کنند. اما اگر شما نیز به دلیل خواص سیر علاقه مند به استفاده از آن هستید، نگران نباشید ما در این مطلب راهکارهایی را پیشنهاد می کنیم که با به کارگیری آنها می توانید به راحتی بوی سیر را از بین ببرید.

رفع بوی سیر

۱. استفاده از لیموترش

بعد از خوردن سیر، لیمو ترش استفاده کنید و آن را بمکید. لیمو ترش بوی بد دهان را از بین می برد.

مصرف لیموترش در کم کردن بوی سیر

۲. استفاده از جعفری

آشپزهای ماهر خیلی وقت ها که در پخت غذایشان از سیر استفاده می کنند،جعفری را به آن می افزایند، چون از بوی سیر در دهان جلوگیری می کند. برای اینکه جعفری تاثیر بیشتری بگذارد بهتر است آن را خام مصرف کنید.

۳. استفاده از هل،میخک، نعناع، رازیانه

شما می توانید به همراه مصرف سیر در موقع غذا خوردن از نعناع استفاده کنید و  یکی دو ساعت بعد از غذا به همراه چای از هل،میخک و رازیانه استفاده کنید

  •  آرون گروپس

۴. شیر

پژوهشگر دریافته اند که مصرف شیر در از بین بردن بوی سیر موثر است. شیر حاوی ترکیبات سولفوری است و این ماده بوی سیر را از ببین می برد. شیر هر چقدر پر چرب باشد، تاثیرش بیشتر است.

مصرف سیر

۵. جویدن آدامس بدون قند

با جویدن آدامس بدون قند بوی سیر منتشر شده در دهان از بین می رود.

۶. مصرف سیب

در سیب موادی وجود دارد که مثل یک دئودورانت  طبیعی جهت از بین بردن بوی سیر عمل می کند. پس توصیه ما به شما این است که سیب مصرف کنید.

۷. مصرف آبلیمو

گاهی ممکن است لیمو ترش در دسترس نباشد اما اکثر مواقع در یخچال همه منازل آب لیمو موجود است. مصرف آب لیمو هم در کاهش بوی سیر مفید است.

سیر و رفع بوی آن

۸. مصرف چای سبز

چای سبز دارای آتی اکسیدان های به نام  پلی فنول است که مصرف آن در از بین بردن بوی سیر بی تاثیر نیست و درصد قابل توجهی از بو را کم می کند.

۹. قاشق فولادی

بعد از مصرف سیر می توانید یک قاشق فولادی را در دهان بگذارید و آن را در دهان خود بچرخانید اینطور که قاشق را در قسمت بالا قرار دهید تا بتوانید زبان خود را به عقب برگردانید.

۱۰. استفاده از مواد خامه ای در غذا

استفاده از لبنیات و مصرف خامه در پخت غذا می تواند در جهت از بین بردن بوی سیر مفید باشد.

دفع بوی سیر

۱۱. استفاده از جوش شیرین

یکی از قوی ترین موادی که می تواند در از بین بردن بوی بد دهان ناشی از مصرف سیر مصرف گردد جوش شیرین است.

۱۲. مصرف بعضی از میوه ها

استفاده از میوه هایی مثل توت، هندوانه،خربزه، پرتقال و سایر میوه های حاوی ویتامین C بعد از مصرف سیر تاثیر شگفت انگیز در رفع بوی سیر دارد.

۱۳ مصرف مواد اسیدی

از موادی که حاوی اسید هستند مانند سرکه به هنگام خوردن سیر استفاده کنید. استفاده از چنین موادی در کاهش بوی سیر بی تاثیر نیست.

عکسی از سیر

۱۴. افزایش دمای غذا

اگر می خواهید از سیر استفاده کنید اما بوی آن شما را اذیت می کند، می توانید سیر را با دمای بیشتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت بپزید.

۱۵. استفاده از گیاهان معطر

مصرف گیاهان و سبزیجات تازه و معطری مثل جعفری، گشنیز و ریحان می تواند در کاهش بوی تند سیر تاثیر گذار باشد.

ضمن اینکه امیدواریم راهکارهای ارائه شده در جهت رفع بوی سیر برای شما عزیزان نیز مفید بوده باشند، از همه شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی درمان خانگی و مراجعه به این بخش از دیگر راهکارهای مفید و کاربردی برای درمان بیماری ها در منزل نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *