دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی جاده های برقی با قابلیت ویژه برای شارژ کردن خودور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

در سوئد از فناوری جدید و به روزی در جاده ها استفاده شده است در این کشور بزرگراه ها و جاده از امکان قابلیت شارژ کردن خودرو با استفاه از ریل های آهنی که دارای برق شارژی است برخوردارند.

کشور سوئد در مراحل اولیه بهره برداری از این جاده ها از کامیون های دارای قابلیت الکتریکی استفاده کرد و در هدف گذاری بلند مدت می خواهد این طرح را در تمام سطح جاده ها پیاده کند.

راه اندازی جاده های برقی

طبق گزارشات دولت سوئد تصمیم دارد تا با راه اندازی جاده های برقی و الکتریکی کردن خودروها میزان مصرف سوخت های فسیلی را به حداقل برساند. در سوئد بزرگراه آرلاندی و لجستیک به عنوان پایتخت دارای این امکانات می باشند و از دو خط ریلی آهنی با امکان شارژ کردن خودرو استفاده شده است.

راه اندازی جاده های برقی

خودروهایی که در این مسیر تردد دارند به طور موقت می توانند به این ریل وصل و یا قطع شوند در بخش مرکزی و پشتیبانی این سیستم این امکان وجود دارد که میزان برق مصرفی خودروها مورد سنجش قرار بگیرد با به کارگیری این تکنولوژی و قراردادن بسته های شارژ باتری در خودروها میزان تعمیر و هزینه های خودور به حداقل می رسد.

راه اندازی جاده های برقی

مجهز کردن جاده ها به این امکانات در هر کیلومتر مبلغی معادل 1 میلیون یورو را شامل می شود که نسبت به قرار دادن واگن ها شهری هزینه کمتری را در برمی گیرد.

  •  آرون گروپس

راه اندازی جاده های برقی

استفاده از این فناوری به روز در کشورهای اروپایی بسیار مورد توجه می باشد و این تکنولوژی نقطه عطفی در صنعت سوئد محسوب می شود که می تواند تغییرات عمده ای را به وجود آورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *