دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با این ماسک های طبیعی برای همیشه با چین و چروک صورت خداحافظی کنید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

راه های طبیعی گزینه مناسبی برای حل مشکلات پوستی به حساب می آیند. شما می توانید بیشتر این راه کارهای طبیعی و ارزان را در منزل انجام دهید و پوست خود را جوان و شاداب کنید. در این مطلب چند نوع ماسک چروک صورت را به شما پیشنهاد می کنیم.

با بالا رفتن سن احتمال چروک شدن پوست بیشتر می شود. این چروک شدن در زندگی پر از استرس و آلوده شهری امری غیر قابل اجتناب است. شما می توانید با چند ماسک چروک صورت، نیازهای حیاتی پوست خود را تامین و این افتادگی پوست را به تعویق بیندازید.

معرفی چند ماسک چروک صورت عالی

در این مطلب چند ماسک طبیعی عالی برای پوست صورت قرار داده ایم که استفاده از آنها می تواند در لطافت وجوانسازی پوست تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین در ادامه همراه ما شوید.

ماسک خیار و گلیسیرین

ماسک خیار یک ماسک جوان کننده عالی است. برای تهیه این ماسک یک خیار بدون پوست را رنده کنید و یک قاشق روغن گلیسیرین را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند. به مدت ۷ روز این کار را تکرار کنید. این ماسک یک درمان فوری برای از بین بردن خشکی و آبرسانی به پوست است. البته برای از بین بردن خشکی پوست از ماسک های رطوبتی زیادی استفاده می شود.

ماسک خیار و گلیسیرین

ماسک بادام

بادام ها منابع عالی مانند فیبر، آهن، روی، اسید فولیک، اسید اولئیک، کلسیم و ویتامین E دارا می باشند که روند پیری را به تعویق انداخته و چروک های پوست را از بین می برند. برای تهیه این ماسک، شب چند بادام در مقداری شیر خیس کنید. صبح پوست بادام ها را جدا کنید و بادام ها را له کنید تا به شکل خمیری غلیظ در آید.

این مخلوط را روی پوست و حتی زیر چشم بگذارید تا از سیاهی دور چشم نیز راحت شوید. بعداز ۲۰ الی نیم ساعت خمیر را از روی صورت با آب ولرم بشویید.

ماسک چروک صورت

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ترکیب ضد چروک با روغن زیتون

برای جوانی و احیای پوست از روغن زیتون و کدو تنبل استفاده کنید. بذر کدو تنبل را در روغن زیتون بریزید و له کنید. آن گاه این مخلوط خمیری را بر روی خطوط خنده و چروک های پوست قرار دهید. این روغن در درمان خطوط اطراف دهان بسیار مفید و موثر است. اجازه دهید این مخلوط از شب تا صبح در اطراف دهان باقی بماند تا اثر کند.

ماسک روغن زیتون و کدو تنبل

ماسک زردچوبه

برای تهیه این ماسک باید از پودر زردچوبه و نیشکر استفاده کنید. این مخلوط را روی خطوط ریز دهان قرار دهید و اجازه دهید خشک شود. بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. البته مخلوط زردچوبه و خامه نیز برای نرم کردن بافت اطراف دهان بسیار عالی عمل می کند. بهتر است زردچوبه خیلی روی پوست باقی نماند چون ممکن است رنگ پوست تغییر کند.

ماسک زردچوبه

ماسک آب سیب و آناناس

میوه ها فیبر فراوان دارند و یکی از علت های پیری(خشک شدن پوست) را برطرف می کنند. برای پیشگیری از پیری آب میوه مخصوصاً آب سیب استفاده کنید. شما می توانید آب آناناس و سیب را بر روی پوست بمالید. این دو میوه یک ماسک چروک صورت عالی هستند. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می توانید آن را بشویید.

ماسک آب میوه سیب و آناناس

ماسک ضد چروک آلوئه ورا

یک عامل رطوبتی برای پوست محسوب می شود و خط خنده را نیز به طرز طبیعی از بین می برد. ژل آلوئه ورا را از برگ آن بگیرید و به آرامی روی چروک های صورت بمالید. بعد از گذشت بیست دقیقه ژله را با آب ولرم بشویید. صورت را خشک کنید. بهتر است این روش را برای نتیجه دادن هر روز تکرار کنید.

ماسک چروک صورت

ترکیب سفیده تخم مرغ

از این ماسک برای سفت شدن پوست استفاده می شود.سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل مخلوط و بر روی پوست بمالید. اجازه دهید محلول روی پوست خشک شود و ۲۰ دقیقه بماند. آن گاه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

ترکیب بلغور جو

بلغور جو یکی از مواد مغذی برای تغذیه پوست محسوب می شود. بلغور جو را با مقداری شیر، گلاب، ماست یا حتی آب مخلوط و هم بزنید. آن گاه این خمیر تشکیل شده را بر روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک بلغور جو

بتونیت برای رفع چروک

دو قاشق چای خوری خاک رس بتونیت را به همراه چند قطره روغن گل ریز و چند قاشق چای خوری آب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید، بعد از حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید و با پد تمیز خشک کنید، از این ماسک می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

ماسکی برای چروک صورت

آب برنج ترکیبی ضد چروک و عالی

برای این منظور به یک فنجان آب برنج و یک عدد حوله تمیز و نرم نیاز دارید، بنابراین حوله تان را در آب برنج خیس کنید و بعد روی صورت خود بگذارید، این کار را تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید، سپس صورتتان را شسته و پاک کنید، می توانید این کار را هر روز تکرار نمایید.

ماسکی طبیعی برای چروک صورت

ترکیب ضد چروک موز

یک عدد موز و یک قاشق چای خوری گلاب لازم دارید. اکنون موز را در کاسه ای له کنید و گلاب را به آن بیفزایید، سپس خوب هم بزنید تا ترکیب غلیظی بدست آید و بعد آن را بر روی صورت و گردنتان بمالید، پش از خشک شدن که تقریبا ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد، می توانید با آب سرد شسته و با یک پد خشک کنید. از این روش می توانید روزانه و به طور متناوب استفاده کنید.

ترکیبی برای چروک صورت

ترکیب ضد چروک قهوه

یک قاشق غذا خوری قهوه و یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و نیز یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را آماده کنید، سپس پودر قهوه و کاکائو را با یکدیگر مخلوط کرده و بعد روغن نارگیل را اضافه کنید تا ترکیبی به حالت خمیری بدست آید و بعد آن را روی صورت و گردنتان قرار دهید، حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد به آرامی با آب سرد شسته و با یک پد خشک کنید. این کار را می توانید دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

ماسک چروک صورت طبیعی

امیدواریم مطالب ارائه شده در زمینه ماسک طبیعی چروک صورت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد و با این ماسک ها بتوانید سلامت و جوانی پوست خود را حفظ کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *