دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

6 خطایی که به موجب تشدید میزان افسردگی شما می شود

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

افراد مبتلا به افسردگی عادت های رفتاری متعددی دارند که برخی از این رفتار صدمات بیشتری را به آنها وارد می کند و باعث شدت گرفتن افسردگی در آنها می شود.

بیشتر افرادی که درگیر افسردگی هستند سعی دارند خود را از میان جمع دور نگه دارند آنها تنهایی و انزوا را به داشتن روابط اجتماعی ترجیح می دهند این امر منجربه تشدید میزان افسردگی در اینگونه از افراد می گردد.

تشدید میزان افسردگی

یکی از راه حل های اساسی برای مقابله و غلبه بر افسردگی شناسایی علایم افسردگی و نشانه هایی است که باید آن ها را جدی بگیرید و به راحتی از کنار آنها نگذرید در واقع با این به خودتان کمک می کنید تا عادت های نادرست را ازبین ببرید عادت هایی که ترک نکردن آن آسیب های بیشتری را به شما وارد می کند شما می توانید به طور آگاهانه این رفتارها را در خود کم رنگ تر کنید.

1- عدم برقراری روابط اجتماعی:

یکی از این خطاها و اشتباهات رایجی که در میان افراد مبتلا به افسردگی دیده می شود گوشه گیری و انزوا طلبی است این افراد دوست ندارند در اجتماع حضور داشته باشند در صورتی که حضور آنها در میان جمع و کمک اطرافیان به آنها می تواند عزت نفس را در آنان بالا ببرد و انگیزه بیشتری را به وجود بیاورد.

2- درگیری های ذهنی:

فکر کردن در رابطه با شکست ها احساسات منفی را در شما به وجود می آورد که تنها انگیزه شما را از بین می برد این فرایند می تواند افسردگی شما را تشدید کند بنابراین با آگاهی  و غلبه کردن بر آن می توانید آن را تحت کنترل خود در بیاورید.

3- مصرف دخانیات:

خیلی از این افراد به سراغ مصرف دخانیات می روند و بنا بر تصور غلط خود از این طریق به آرامش می رسند مصرف الکل و سایر دخانیات موجب بر هم ریختگی روحی و جسمی در شما می شود که مشکلات فراوانی را به همراه دارد با مراجعه به پزشک و طی کردن روند درمان علاوه بر حفظ سلامت به خودباوری بیشتر نیز می رسید.

تشدید میزان افسردگی

  •  آرون گروپس

4- ورزش نکردن:

فرد افسرده هیچگونه تحرکی ندارد و این یک زندگی راکد و بی جریان را پیش روی او قرار می دهد که به مرور زمان می تواند به وخینم تر شدن وضعیت روحی او منجر شود. انجام دادن ورزش هایی مثل: یوگا و شنا علاوه بر ایجاد تحرک باعث ایجاد آرامش بیشتر می گردد همچنین با ورزش کردن شما نوعی مسؤلیت پذیری را تجربه خواهید کرد.

5- زیاده روی در مصرف قند:

مصرف خوراکی های قندی و شیرین یکی دیگر از اشتباهاتی است که بیشتر افراد افسرده آن را انجام می دهند طبق تحقیقات مصرف بیش از حد گلوکز موجب ایجاد افسردگی و تشدید آن می شود. داشتن یک برنامه غذایی سالم به حفظ سلامت و رفع مشکلات روحی شما کمک می کند.

6- داشتن نگرش منفی:

فردی که دچار افسردگی است ناخودآگاه در معرض منفی نگری قرار می گیرد و کنترل این موضوع می تواند به بهبود روند بیماری آنان کمک بیشتری کند قکر کردن به موضوعاتی که به شما امیدواری می دهد یک راه مقابله با این موضوع است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *