دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

7 آپشن موجود در اندروید که شما از آن بی خبرید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

در گوشی های هوشمند ژست های حرکتی موجود می توانند امکانات زیادی را در اختیار شما قرار دهند و سهمچنین سرعت عمل کار شما را بالا خواهند برد در گوشی های اندروید نیز این ژست ها موجود می باشند.

گوشی اندروید دارای هفت ژست حرکتی است که شاید بسیاری از افراد از آن اطلاع نداشته باشند این ژست شامل موارد مختلفی است که در اینگونه گوشی ها طراحی شده است و کاربردهای مختلفی دارند.

7 آبشن موجود در اندروید

1- حذف کردن سریع یا ویجیت کردن از روی صفحه:

این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا آپشن های غیر ضروری و اضافی را از روی صفحه اصلی نمایشگر گوشی به سرعت حذف کنید این کار در کمتر از یک ثانیه صورت می گیرد و این در صورتی است که در برخی از گوشی های دیگر این روند زمان بندی می شود.

2- قابلیت استفاده سریع از تنظیمات:

تنظیمات گوشی بسیار پرکاربرد و مورد استفاده می باشد و دسترسی سریع و راحت به آن در صرفه جویی وقت و راحتی کار به شما کمک می کند این آیکون در قسمت بالایی صفحه گوشی است که تنظیمات ضروری را دارا است.

3- استفاده سریع از دوربین:

زمانی که شما می خواهد به سریع عکسی را ثبت کنید می توانید با استفاده از آیکون اپ دوربین و فشردن دکمه پاور لحظات زیبای خود را ثبت کنید و از آن لذت ببرید.

4- نقشه یابی سه بعدی:

تعیین مسیر در گوگل به صورت دو بعدی صورت می گیرد در گوشی های اندروید این امکان به صورت سه بعدی طراحی شده است و در مکان هایی که شما به زاویه دید بیشتری احتیاج دارید و مسیر شلوغ تری را انتخاب کرده اید این نوع نقشه یابی بسیار به شما کمک خواهد کرد.

5- تایپ کردن سریع با یک دست:

با وجود بزرگتر شدن صفحه نمایشگر گوشی های هوشمند امکان تایپ کردن با استفاده از یک دست سخت تر شده است در گوشی های اندروید با فعال کردن  one-handed mod و فشار دادن ویرگول این آپشن برای شما فعال می شود و صفحه کیبورد شما در اندازه ای کوچک در گوشه نمایشگر قرار می گیررد و بر اساس راست دست بودن یا چپ دست بودن قابل تغییر است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

6- جابه جایی سریع و آسان مکان نمای کیبورد:

این آیکون زمانی که شما متنی طولانی را تایپ کرده اید و می خواهید یک واژه آن را اصلاح کنید کاربرد دارد و با جابجایی راحت و قرار گرفتن مکان یاب به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

7- چندین کلمه را یکجا حذف کنید:

با قرار دادن دست خود به مدت کوتاه، بر روی کلید بک اسپیس و حرکت دادن انگشتان به سمت چپ می تواند چند کلمه و یا یک جمله طولانی را به سادگی پاک کنید. هایلایت کردن با صفحه کیبورد یکی از قابلیت های ویژه اندروید است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *