دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی و خوش طعم

  • مرضیه نوروزیان
  • ۹ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

شیر کاکائو از نوشیدنی های خوشمزه و عالی است که به دو صورت داغ و سرد قابل سرو می باشد. بهتر است نوع داغ این نوشیدنی را در فصل سرد نوش جان کنید. لطفاً ما را با طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی دنبال بفرمایید.

برای تهیه شیر کاکائو خوشمزه و عالی بهتر است از پودر کاکائو مرغوب و معطر استفاده کنید. رنگ آن نیز باید قهوه ای تیره (قهوه ای سوخته) باشد. پودر کاکائو مرغوب به طعم عالی و بوی مطبوع شیر کاکائو کمک زیادی می کند. در ادامه طریقه ساخت شیر کاکائو مجلسی را ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان نیز قرار بگیرد.

اغلب ما بارها شیر را با افزودنی های دیگر ترکیب نموده و سپس اقدام به نوشیدن آن می نماییم، ترکیبات رایج شیر که طرفداران زیادی در ایران دارند شامل: شیر پسته، شیر نسکافه، شیر کاکائو، شیر بادام، شیر موز و… می باشند.

شیر کاکائو از نوشیدنی های فوق العاده ای است که برای تهیه آن از شیر و شکلات و مواد شیرین کننده استفاده می شود. در ساخت شیر کاکائو  به جای کاکائو می توان از شکلات استفاده کرد. کاکائو به عنوان نوعی ماده آرام بخش یا ضد افسردگی تلقی می شود و در گذشته نیز به عنوان دارو کاربرد داشته است. به طور کلی مصرف شکلات یا پودر کاکائو در ایجاد آرامش و شادی بسیار تاثیر گذار است. به همین خاطر در بسیاری از خوراکی ها مانند بیسکوییت، بستنی، ویفر، دنت  و… از کاکائو استفاده می شود.

مواد لازم

  • شکر: یک قاشق مرباخوری
  • شیر: یک لیوان
  • پودر کاکائو: یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیر کاکائو مجلسی

برای شروع طرز تهیه شیر کاکائو, یک ظرف مناسب مانند شیر جوش انتخاب کنید. پودر کاکائو را در آن بریزید و شکر را نیز به آن اضافه کنید.

اضافه کردن پودر کاکائو

شکر و کاکائو را با هم مخلوط و یک دست کنید.حالا مقداری از شیر را به مخلوط شکر و پودر کاکائو اضافه کنید.

اضافه کردن شیر به پودر کاکائو

  •  آرون گروپس

با این مقدار شیر متوجه می شویم که آیا شکر و پودر کاکائو با هم تناسب دارند؟ بعد از اضافه کردن این مقدار شیر، شروع به هم زدن شکر و پودر کاکائو کنید تا به خوبی حل شوند.

مخلوط شکر و شیر و پودر کاکائو

در مرحله بعدی تهیه شیر کاکائو, شیر جوش را بر روی حرارت قرار دهید  و به طور پیوسته هم بزنید.

کم کردن حرارتاین هم زدن را به اندازه ای ادامه دهید که هیچ گلوله ای در آن باقی نماند و همه مواد یک دست شود.

بعد از یک دست شدن مواد، اجاق را خاموش کنید و آرام با قاشق هم بزنید تا خنک شوند. زمان هم زدن بهترین موقع برای اضافه کردن بقیه شیر است.

اضافه کردن بقیه شیر

شیر کاکائو آماده نوشیدن می باشد.

طرز تهیه شیر کاکائو

می توانید این شیر کاکائو را به صورت داغ یا سرد نوش جان کنید.

شیر کاکائو

به ازای هر نفر یک لیوان شیر، یک قاشق مربا خوری شکر و پودر کاکائو اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید شکر را حذف و شیر کاکائو را تلخ نوش جان بفرمایید. این میزان شکر به ذائقه شما بستگی دارد. با این حال پیشنهاد می کنیم حتما این نوشیدنی داغ خوشمزه را تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *