دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

7 تکنیک مرحله ای که موجب ایجاد کارآفرین می شود

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

کارآفرینی یک استعداد ذاتی در افراد نیست و شامل افراد خاص نمی گردد کارآفرینی بیش از هر چیز نیاز به تلاش پشتکار در افراد دارد و با داشن یک برنامه ریزی دقیق و هدمند می توان یک کارآفرین موفق بود.

راز موفقیت انسان های بزرگ نظیر: بیل گیتس، استیو جابز و …  در جهان این موضوع است که با امکاناتی کم و درایت خود به این مرحله از موفقیت دست یافته اند اما این موضوع که بر طبق چه اصولی باید برنامه ریزی انجام داد از نکات مهمی است که راز موفقیت این کارآفرینان محسوب می شود.

چگونه کارآفرین شویم؟

1- ارزیابی و سنجش خود:

برای شروع کار شما باید به خوبی اهداف و توانمندی های خود را در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که شما می خواهید کاری بزرگ انجام دهید که فقط مختص به شما است این ارزیابی شما را توانمندتر خواهد کرد و فضای منظم تری را برای ادامه مسیر در اختیار شما می گذارد.

2- ایده پردازی:

ایده ی شما است که شما را فردی متفاوت و کارآفرین بار می آورد بنابراین از ایجاد چالش ها و برهم زدن چارچوب ها نترسید با تغییراتی در شیوه زندگی و پیرامون خود می توانید به دنبال ایده های گوناگونی برای حل مشکلات خود و زندگی بهتر داشته باشید. در این مرحله استفاده از روش حل مسئله و کاوشگری می تواند به خلق ایده های جدید در ذهن شما کمک فراوانی کند.

چگونه کارآفرین شویم؟

3- پژوهش حول محور اقتصاد و بازار:

 یکی از دانستنیهای ضروری برای مدیران تازه کار و کارآفرین آگاهی از اقتصاد و قوانین موجود در بازار است بررسی اقتصاد کشور با وجود کاستی ها و نقاط قوت آن موجب خلق راه حل های متعددی می شود که زمینه شروع فعالیت شما را فراهم می کند از عوامل مهم شناخت و تحقیق در بازار می توان به شناسایی رقبا، شناسایی نیازهای موجود در جامعه و ایجاد امکانات و تسهیلات ویژه برای رفاه بیشتر در عصر مدرنیته اشاره کرد.

4- نوشتن طرح اولیه:

هر آنچه را که می خواهید و در ذهن دارید روی کاغذ پیاده کنید و به آنها نظم بدهید اهداف، وضعیت اقتصادی، ایده، توانمندی ها، محدودیت ها و امکانات را در نظر بگیرید و بر اساس این عناصر یک برنامه ریزی د قیق و هدفمند برای خودتان ارائه بدهید.

  •  آرون گروپس

5- در نظر گرفتن منبع مالی:

نداشتن بودجه کافی و تزریق پول در مسیر کاری می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به وجود بیاورد ایجاد یک شغل و حرفه در جامعه و کارآفرینی می تواند برای مدتی به شما تسهیلاتی را ارائه ندهد بنابراین در نظر گرفتن یک منبع مالی برای چند سال یک کار ضروری است.

چگونه کارآفرین شویم؟

6- انجام کار تیمی:

استفاده از تخصص و مهارت افراد دیگر در این زمینه می تواند به شما کمک فراوانی کند و نتیجه بهتری را برای شما حاصل کند کارهایی که به صورت تیمی و گروهی انجام می شوند در هنگام ایجاد چالش ها کمتر افراد گروه و پروژه دچار آسیب می گردد.

7- مهارت بازاریابی:

در اقتصاد امروزه بازاریابی دستاوردهای زیادی را به همراه داشته است استفاده کردن از کمک های متخصصان بازاریاب در زمینه سرمایه گذاری درست، کسب و کار حرفه ای، آگاهی از بازار اقتصادی و… مسیر هموارتری را برای شما فرهم می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *