دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز یک غذای ساده اما خوشمزه

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

نرگسی لوبیا سبز یکی از غذاهای فوق العاده ساده است که با کمترین مواد غذایی قابل تهیه می باشد اما بسیار مقوی است. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نرگسی غذای ساده ای است که به راحتی آماده می شود و برای پخت آن زمان زیادی نیاز نداریم. از این رو قصد داریم در این مطلب نحوه ساخت نرگسی لوبیا سبز را برای طرفداران غذاهای راحت و ساده مطرح نماییم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز جذاب باشد.

اگر به دنبال غذایی سریع و آسان هستید، دستور تهیه نرگسی می تواند انتخاب ایده آل و فوق العاده ایی برای شما باشد و در کمترین زمان اقدام به پخت غذایی خوشمزه و عالی نمایید. نرگسی اغلب با سبزیجات از جمله بادمجان، اسفناج، لوبیا سبز، سیب زمینی، قارچ و… تهیه می شود. قبلا طرز تهیه نرگسی بادمجان را ارائه داده ایم که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. حال به ارائه  دستور ساخت نرگسی لوبیا سبز می پردازیم که علاوه بر طعمی عالی و خاص، غذایی مقوی و مفید نیز می باشد.

مواد لازم

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • لوبیا سبز: نیم کیلو
  • جوش شیرین: یک قاشق مرباخوری
  • روغن: ۱۵۰ گرم
  • نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم

طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز خوشمزه

نرگسی غذایی مقوی و کاملاً ایرانی است که حداکثر زمان برای پخت آن ۲۰ دقیقه است. برای شروع پختن نرگسی لوبیا سبز, ابتدا لوبیا سبزها را بشویید. توجه داشته باشید برای تهیه این غذا بهتر است از لوبیا سبز تازه استفاده کنید. اجازه دهید آب لوبیا سبزها کشیده شود. آن گاه سر و ته لوبیاها را بگیرید(با چاقوی اره ای تیز این کار سریع تر و راحت تر انجام می شود).

نرگسی لوبیا سبز

حالا این لوبیاها را به شکل نازک خرد کنید.

خرد کردن لوبیا سبز

بعد از خلال کردن لوبیا سبز، آن ها را در آب جوش بریزید. بعد از ۲ الی ۳ دقیقه، نمک و جوش شیرین به آن اضافه کنید. آن گاه لوبیا پخته را در صافی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. لوبیا سبز آبکش شده

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله بعدی پخت نرگسی لوبیا سبز, تابه را بر روی حرارت قرار دهید و روغن در آن بریزید. پیاز خرد شده را بعد از داغ شدن روغن در آن بریزید. صبر کنید تا پیاز تغییر رنگ دهد و طلایی شود. آن گاه لوبیا را به پیاز اضافه و مخلوط کنید. منتظر بمانید تا آب آن ها کاملاً کشیده شود. در ادامه با پشت قاشق لوبیا را صاف کنید و تخم مرغ ها را به طور منظم روی آن بشکنید. بعد از شکستن تخم مرغ، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. حالا حرارت را ملایم کنید و درب تابه را قرار دهید.

کافی است فقط سفیده تخم مرغ ها بسته شود. نرگسی شما آماده سرو می باشد و می توانید آن را در دیس بکشید و با مواد مختلفی تزیین کنید و میل نمایید.

طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز

امیدواریم دستور پخت نرگسی لوبیا سبز که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از پخت این غذای ایرانی خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *