دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چه کنیم تا کارمندان مان خسته نشوند

  • زهره امامی
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از کارمندان بخاطر مشغله کاری که دارندمی ترسند برای خودشان وقت بگذارند تا مبادا از انجام وظایف کاری خود عقب بمانند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا برای شما از راهکارهایی بگوییم که مدیران می توانند به کار ببندند تا از خستگی بیش از حد کارمندان خود جلوگیری کنند.

جلوگیری از خستگی کارمندان

علائم خستگی مفرط کاری را بشناسید

گاهی اوقات با افزایش حجم کاری خستگی کارمندان دوچندان می شود اما ممکن است مدیران و یا حتی خود کارمندان متوجه این مساله نشوند. بطور مثال اگر کارمندی مدام دوست دارد مسولیت های جدید به وی محول شود شما به عنوان یک مدیر باید بررسی کنید و ببینید که آیا این کارمند بیش از توان خود کار نمی کند. و یا اینکه باید در نظر داشته باشید که کارمندان شما آیا در تمام زمان استراحت واقعا استراحت می کنند و کاری انجام می دهند که در رفع خستگی آن ها موثر باشد یا خیر.

جلوگیری از خستگی کارمندان

طراحی فرهنگ تیمی

۱- شفافیت

شما به عنوان یک مدیر اگر قصد دارید که تغییراتی در روند کاری ایجاد کنید و یا اهداف خود را تغییر دهید وظیفه دارید که کارمندان خود را از این قضیه مطلع سازید و بهتر است گفته خود را اینگونه تصدیق کنید که این این مسایل ناگهان اتفاق افتاده است.

۲- اعتماد

بهتر است مدیران به کارمندان خود اعتماد داشته باشند. آن ها باید کارمندان خود را در صورت نیاز یاری رسانند، آن ها زا از تغییرات پیش آمده در اوضاع کاری مطلع سازند و به نتایجی که کارمند با توانایی خود قرار است به آن ها دست یابد اعتماد داشته باشند. این اعتماد موجب می شود کارمندان بدون ترس سوالات خود را مطرح کنند و در نتیجه منجر به خلق ایده های نو خواهد شد.

  •  آرون گروپس

۳- مزایای کارمندان

بهتر است برای کارمندان آزادی عمل به هنگام استراحت مثل معاشرت با دوستان، ورزش و … بدهید. اگر کارمندان خود را به یک میان وعده رایگان یا قهوه رایگان دعوت کنید نیز خیلی خوب است. اگر متوجه پایین آمدن راندمان کاری کارمندان شدید آن را به حساب تنبلی کارمندان نگذارید. ممکن است آن ها انگیزه خود را از دست داده باشند. سعی کنید محیط کار را برای آن ها جذاب تر کنید.

جلوگیری از خستگی کارمندان

رهبری در عمل

بهتر است به عنوان یک مدیر گاهی برای استراحت از کار مرخصی بگیرید و به سفر بروید تا کارمندان نیز شما را الگوی خود قرار دهند. اگر مدیری به خود اهمیت ندهد چطور ممکن است به کارمندان خود یاد بدهد که به خود اهمیت بدهند و رای خود ارزش قایل شوند. در این صورت کارمندان دچار خستگی مفرط و گاهی ممکن است دچار اضطراب و افسردگی شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *