دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چند نکته که رعایت آن ها کاهش استرس را به همراه دارد

  • زهره امامی
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

با توجه به اینکه زندگی امروزه پر از مشغله است باید یاد بگیریم چگونه با استرس مقابله کنیم تا هم وقت برای انجام به موقع کارهایمان داشته باشیم و هم اینکه از هدر رفتن انگیزه و انرژی خود جلوگیری کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله با بیان نکاتی به کمتر شدن استرس شما کمک کنیم. با کمک این نکات می توانید در زندگی خود الویت بندی داشته باشید تا راحت تر به برنمه زندگی خود برسید.

به‌ جای قضاوت کردن، خودتان را بپذیرید

روش های کاهش استرس

به هنگام داشتن استرس احساسات خود را بپذیرید و خود را سرزنش نکنید. چرا که این مرحله روند طبیعی زندگی هر انسانی است. سعی کنید عواملی که موجب ایجاد استرس در شما می شوند را شناسایی کنید و تا حد ممکن به رفع آن ها و یا دوری از آن ها بپردازید.

آنچه می‌ خواهید از ذهنتان بیرون کنید، بنویسید

هر چیزی که موجب آزار ذهنی شما می شود را بر روی کاغذ بنویسید. این کار موجب می شود مجبور نباشید همه چیز را درون سرتان نگه دارید. انجام این کار به کاهش استرستان کمک می کند و باعث بهبود تفکر شما خواهد شد.

کمی استراحت کنید

اگر وظایف زیادی به عهده شماست حتما باید به خود استراحت بدهید تا بتوانید در مقابل این همه وظیفه عملکرد بهتری داشته باشید. شیوه استرذاحت افراد متفاوت است. برخی افراد با شنیدن موسیقی استراحت می کنند، برخی می خوابند، افرادی نیز با حیوان خانگی خود سرگرم می شوند. شما نیز هر کدام از راه ها را امتحان کنید تا ببینید با کدام شیوه بیش تر به آرامش می رسید.

۱۰ دقیقه را به اولویت‌ بندی مسائل بگذرانید

روش های کاهش استرس

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با این کار می توانید راحت تر به کارهایتان برسید. به طور مثال لیست کارهایی که می توانید تا یک هفته آینده به تعویق بیاندازید را تهیه کنید، کارهایی را که باید در زمان نزدیکتری حتما انجام شوند را یادداشت کنید و کارهایی را که حتی می توانید از انجام آن ها صرف نظر کنید نیز در نظر داشته باشید. این راه به شما کمک می کند تا با زمان بندی مناسب به همه کارهایتان برسید.

با دوستانتان بخندید

خنده موجب می شود تا استرس شما به طور چشمگیری کاهش یابد. همینطور سبب روشن شدن ذهن شما می شود و راحت تر می توانید در مورد انجام چگونه کارهایتان تصمیم گیری کنید.

ورزش کنید

روش های کاهش استرس

انجام حرکات کششی حتی درون اتاق نیز بسیار به شما کمک می کند تا تنش ذهنی شما کاهش یابد. تمرین های طولانی در صورت داشتن وقت کمک می کند تا در بدن شما هورمون‌ اندورفین آزاد شود که این امر موجب افزایش انرژی و کاهش استرس خواهد شد.

به یک تصویر بزرگ‌ تر فکر کنید

هرگز اجازه ندهید نوسانات زندگی کل زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید از جنبه گسترده تری به زندگی نگاه کنید. این کار موجب می شود تا احساسات منفی با سرعت بیش تری از شما دور شوند. به خودتان یادآور شوید که قبل از این در کارهایتان خوب پیشرفت داشته اید و این بار اگر با مشکلی روبرو شده اید دنیا به آخر نرسیده است. زندگی در هر صورت در جریان است پس خیلی به خودتان نگرانی راه ندهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *