دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گشنیز و خاصیت هایی که برای پوست شما دارد!

  • مهلا بستگان
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

گشنیز یکی از سبزی های پر خاصیت است که برای حفظ سلامت بدن و زیبایی کاربرد دارد. به راحتی می توان چندین ماسک مفید از گشنیز تهیه و از خواص گشنیز برای پوست بهره مند گشت.

از گشنیز در تهیه ماسک های خانگی مختلف استفاده می شود و نتایج مفید و موثری بر زیبایی پوست دارد. اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از گشنیز برای زیبایی بیشتر پوست صورتتان پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و با خواص گشنیز برای پوست صورت آشنا شوید.

آنچه از خواص گشنیز برای پوست نمی دانید:

گشنیز  نقش موثری در زیبایی و درخشندگی پوست دارد، این سبزی مفید، تاثیر خنک کننده و تسکین دهنده بر روی پوست دارد و خاصیت قابض آن باعث به تعادل رسیدن پوست های چرب می شود و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند، از گشنیز می توان به عنوان روشن کننده پوست نیز استفاده نمود. در ادامه بیشتر با خواص گشنیز برای پوست آشنا خواهید شد.

در ادامه چند ماسک صورت خانگی با گشنیز را معرفی می نماییم که هر یک می توانند برای پوست صورت شما بهترین انتخاب باشند.

ماسک عسل و گشنیز برای رفع خستگی و کدری پوست:

مواد لازم جهت تهیه این ماسک شامل: یک قاشق سوپ خوری پودر برنج قهوه ای، نصف فنجان گشنیز تازه، یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری صابون مایع می باشد.

گشنیز را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و دو قاشق سوپ خوری آب به آن اضافه کنید و نرم نمایید و با سایر مواد نام برده شده مخلوط کنید. از این ماسک برای شستشوی تمامی پوست ها می توانید استفاده کنید. این ماسک را می توانید به مدت یک هفته داخل یخچال نگهداری نمایید و از خواص گشنیز نهایت استفاده را ببرید.

آنچه از خواص گشنیز برای پوست نمی دانید

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک ماست و گشنیز برای پوست های مستعد به آکنه:

از دیگر خواص گشنیز برای پوست صورت می توان به تاثیر فوق العاده این سبزی برای از بین بردن آکنه اشاره نمود. مواد مورد نیاز جهت تهیه این ماسک ضد آکنه شامل: یک قاشق سوپ خوری ماست ساده، دو قاشق سوپ خوری بلغور یا جو دو سر و یا آرد جو دو سر، یک چهارم استکان گشنیز تازه و یک هشتم استکان خیار تازه حلقه شده می باشد.

برای آماده سازی این ماسک تمام مواد را در میکسر ریخته و باهم مخلوط نمایید تا به شکل یک خمیر نرم و یکدست در آید. ماسک را روی تمام نواحی پوست صورت به جز چشم ها و دهان بمالید و اجازه دهید تا بیست دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم آب کشی نمایید و صورتتان را با مرطوب کننده چرب کنید.

ماسک گشنیز برای پوست

اسکراب بدن گشنیز و لیمو برای پوست های زبر:

مواد لازم برای این اسکراب شامل: یک چهارم استکان گشنیز تازه، یک عدد لیموی آب گرفته، یک چهارم استکان روغن نارگیل و نصف استکان نمک دریایی تصفیه شده می باشد.

برای تهیه این اسکراب تمام مواد را به غیر از نمک با هم درون یک میکسر بریزید و مخلوط کنید و بعد از اینکه بافت نرمی به دست آمده آن را درون یک کاسه کوچک بریزید و به وسیله یک قاشق با نمک دریا مخلوطش کنید. حهت اتفاده از این اسکراب آن را به آرامی با حرکات دایره ای شکل بر روی تمام بدن خود بمالید و بعد با آب ولرم آن را شستشو دهید. اگر مواد شما اضافه آمد آن را به مدت یک هفته می توانید در یخچال نگهداری نمایید.

از خواص گشنیز برای پوست چه می دانید

ماسک دوغ و گشنیز برای پوست های خشک:

مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک شامل: یک استکان گشنیز تازه، دو استکان دوغ و یک قاشق سوپ خوری عسل می باشد.

برای تهیه این ماسک لازم است تمام مواد را با هم به مدت دو تا سه دقیقه میکس کنید و بعد از آن، مواد به دست آمده را از یک صافی عبور دهید. جهت استفاده می توانید تمام مواد را درون وان آب گرم بریزید و یا آن را به شکل مکعب های یخی فریز کنید و در هر بار استحمام یک قالب یخ را درون وان بیندازید و به مدت نیم ساعت در آن قرار بگیرید.

معرفی چهار ماسک موثر از گشنیز برای پوست

با فواید و خواص گشنیز برای پوست صورت و بدن آشنا شدید، حال می توانید به راحتی از این سبزی پرخاصیت برای زیبایی بیشتر پوست صورت و بدن استفاده نمایید.  در صورت تمایل به آشنایی با دیگر فواید و خاصیت های سبزی های مختلف بر روی خواص سبزیجات مجله آرگا کلیک نمایید و از مطالب منتشر شده در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *