دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ژاپن و آمریکا در حال توسعه فناوری ویژه خودران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

این روزها شاهد اخبار مهمی از رقابت شرکت های مختلف آمریکایی و ژاپنی در زمینه فناوری خودران می باشیم این فناوری یکی از اولویت های شرکت های بزرگ تجاری به حساب می آید.

توسعه این فناوری با آزمایش های میدانی که جاده های عمومی صورت گرفته است قابل پیش بینی و ارائه می باشد و خودران ها را در سرعت های بالا مورد آزمایش قرار داده اند.

توسعه فناوری خودران

شرکت های تولید کننده ژاپنی در زمینه توسعه این فناوری علاوه بر ملاک ایمنی به دنبال امکانات و تسهیلات مختلف آن نیز می باشند شرکت های ژاپنی بیان داشته اند که خبر آزمایش این نوع خودروها توسط آمریکا به معنای تولید و ارائه آنها در بازار نمی باشد بلکه زمینه ای برای خبرسازی و آگاهی مردم از این موضوع است.

توسعه فناوری خودران

اراده این خودران ها در سطح شهر امری منطقی است و در آمریکا تاکسی های خودران مورد توجه مردم قرار گرفته است اما هنوز در رابطه با ارائه این خودروها بدون راننده تردیدهایی وجود دارد بی شک بعد از تولید اینگونه خودروها اولین استفاده تجاری از این محصولات در زمینه خطوط بین شهری و وسایل نقلیه عمومی خواهد بود.

اما تردیدهای اقتصادی در این باب موجب توقف تولید این محصول می شود این نوع خودران ها به دلیل گنجایش کم نسبت به اتوبوس های معمولی مقرون به صرفه نخواهد بود.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *