دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

میتسوبیشی میراژ و تویوتا کمری دو برند خودروی کم مصرف جهان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

خودروهایی که دارای محرکه الکتریکی و منبع تغذیه داخلی می باشد از خودروهای کم مصرف هستند میانگین مسافت طی شده توسط اینگونه خودروها چیزی حدود 100 کیلومتر با 5.8 لیتر سوخت مصرفی است.

خودروهای کم مصرفی که در سال 2018 ارائه شده اند از خودروهای درون سوز هستند که هم سوخت کمتری مصرف می کنند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهند کرد در ادامه چند مدل از این خودروها را بررسی خواهیم کرد.

خودروهای کم مصرف جهان

1- میتسوبیشی میراژ:

این خودرو عنوان کم مصرف ترین خودرو را در جهان از آن خود کرده است و مسافت 100 کیلومتری دورن شهری و بیرون شهری را با 6.3 و 5.4 لیتر سوخت مصرفی طی خواهد کرد و دارای موتور 3 سیلندری با جعبه دمده خودکار است.

2- هوندافیت:

این مدل ماشین هاچبک دارای کابینی جادار و راحت می باشد موتور این ماشین 4 سیلندری با گیربکس 6 سرعته دستی و مجهز است و مسافت 100 کیلومتری درون شهر و بیرون شهری را با 8.1 و 6.5 لیتر سوخت مصرفی است.

خودروهای کم مصرف جهان

3- هوندا سیویک:

خودرو هیوندا سیویک در میان مدل خودروهای سیویک از کم مصرف ترین این مدل ها می باشد موتور 4 سیلندری و توربوشارژ 1.5 لیتری آن دارای قدرت 174 اسب بخار است مسافت طی شده توسط این ماشین در هر 100 کیلومتر درون شهری و بیرون شهر 7.5 و 5.8 لیتر سوخت مصرفی است.

خودروهای کم مصرف جهان

4- هیوندای النترا:

این خودرو در مدل های مختلفی در بازار عرضه شده است مدل ECO  النترا دارای موتور 4 سیلندری و توربوشارژ 1.4 لیتری با گیربکس 7 سرعته و اتوماتیک است این اتومبیل مسافت 100 کیلومتری را درون شهر و برون شهری را با 7.3 و 5.8 لیتر سوخت مصرفی طی می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خودروهای کم مصرف جهان

5- تویوتا یاریس iA:

طراحی این مدل ماشین بر اساس مزدا2 صورت گرفته است دارای موتور 4 سیلندری 1.5 لیتری است و در هر 100 کیلومتر مسافت درون شهری و بیرون شهری 7.3 و 5.8 لیتر سوخت مصرفی می باشد.

6- نیسان ورسا:

مدل 2018 ورسا با توجه به قیمت مناسب آن دارای امکانات به روزی است که سیستم مناسب و کم مصرف سوخت رسانی آن از امکانات آن محسوب می شود این خودرو قادر است مسافت 100 کیلومتری درون شهری و برون شهری را با 8.7 و 6.5 لیتر سوخت مصرفی طی کند.

خودروهای کم مصرف جهان

7- فورد فوکوس:

این مدل خودرور دارای یک موتور توربوشارژ یک لیتری با سه سیلندر است این خودرو نیز دارای نسخه های گوناگونی است که مدل استاندار آن دارای موتوری 4 سیلندره ی 2 لیتری است و گیربکس 6 سرعته آن مجهز به سیستمی اتوماتیک است مسافت محاسبه شده دزر 100 کیلومتر درون شهری و برون شهری به وسیله این خودرو با 9 و 6.1 لیتر سوخت مصرفی است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *