دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراحل دریافت بیمه بیکاری چگونه است؟

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

فرد بیمه شده بیکار اگر بخواهد از مزایای بیمه بهره مند شود باید از مراحل دریافت بیمه بیکاری آگاهی داشته باشد و آن ها را به ترتیب و دقیق انجام دهد. او بایستی از شرایط فرد بیمه شده در صورت عدم اشتغال آگاهی داشته باشد. یا اینکه حداقل ۱۲ الی ۲۴ ماه حق پرداختی بیمه داشته باشد.

از نظر قانون بیمه بیکاری، فرد بیکار به کسی اطلاق می شود که به اراده خود بیکار نشده است و آماده به کار می باشد اما شرایط به گونه ای است که فعلا به دلایل مختلف و غیر مترقبه از جمله : سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی، تصادف و یا مواردی از این قبیل از دست داده است. در این مقاله قرار است طریقه دریافت بیمه بیکاری را به طور کامل توضیح دهیم. عزیزانی که می خواهند درباره شرایط و مرحله های دریافت بیمه بیکاری بدانند لازم است ادامه مطلب را مطالعه کنند.

 مراحل دریافت بیمه بیکاری

هر فردی ممکن است در طول عمر کاری اش برای مدتی از کار بیکار شود که گاهی به  اراده خود فرد نیست. در این مدت این فرد به خرج و مخارجی نیازمند است. اگر فرد بیمه داشته باشد می تواند از مزایای آن بهره مند شود. برای دریافت بیمه بیکاری لازم است یک سری کارها را انجام دهد و مراحلی را طی کند.

لازم است ابتدا فرد از یک سری شرایطی با خبر باشد. اول اینکه بداند فرد دارای بیمه باید ۱۲ الی ۲۴ ماه حق بیمه پرداخت کند. علاوه بر این باید حداکثر ۳۰ روز از مدت بیکاری او گذشته باشد و بعد اعلام بیکاری نماید.

شرایط برای گرفتن بیمه بیکاری

فرد جهت دریافت بیمه بیکاری مدارک موردنیاز را آماده کرده و به اداره بیمه ای که قبلا در آن ثبت نام کرده است مراجعه می کند. این مدارک عبارتند از:

  1. اصل قرارداد کار یکسال آخر با کپی
  2. ۴ قطعه عکس ۴*۳ جدید
  3. اصل مدرک تحصیلی یا مدرک فنی و کپی آن
  4. شناسنامه و کپی کلیه ی صفحات شناسنامه
  5. کارت ملی و کپی آن
  6. اصل گواهی کار از شرکت و کپی
  7. برای آقایان ارائه اصل کارت پایان خدمت و کپی آن لازم است.
  8. کپی صفحه اول دفترچه

اداره برای فرد بیکار یک روز از ماه را تعیین می کند تا دقیقا سر ساعت خاصی به آنجا مراجعه کند و با ارائه اسکن کارت ملی و اثر انگشت حضور خود را اعلام کند.

  •  آرون گروپس

پس از طی کردن مراحل دریافت بیمه بیکاری اداره در صورت بررسی وضعیت بیکاری فرد به او اعلام می کند استحقاق دریافت بیمه بیکاری را دارد یا خیر.

مراحل دریافت بیمه بیکاری

لازم است بدانید پرداخت حق بیمه بیکاری به افراد مجرد و متاهل متفاوت است و همچنین مدت زمانی که حق بیمه پرداخت کرده اند نقش مهمی در تعیین میزان حق بیمه بیکاری دریافتی خواهد داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *