دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قدرشناسی مهم ترین راز شاد زیستن افراد است

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

بیشتر افراد تصور می کنند افراد شاد افرادی هستند که زندگی آنها با شانس همراه بوده است در صورتی که نحوه زندگی کردن افراد است که سلامت و شاد بودن آنها را رقم می زند.

جالب است بدانید که قدرشناسی علاوه بر سلامت روحی بر سلامت جسم شما نیز تأثیر خواهد داشت و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و منظم شدن فشار خون شما می گردد و سلامت روح و جسم در کنار یکدیگر به موفقیت بیشتر فرد کمک خواهد کرد.

  قدرشناسی و شاد زیستن

در دنیای پرتنش امروزه داشتن فرزندانی که شاکر و قدردان هستند می تواند یک نعمت برای والدین محسوب شود و آنها را افرادی موفق و مفید برای جامعه بارآورد این موضوع می تواند از طریق والدین به فرزندان انتقال پیدا کند.

اینگونه آموزش ها می تواند از سنین پایین و در مقطع پیش دبستانی به کودک ارائه شود برای شروع این آموزش باید کودک را با عواطف و احساسات درگیر کنید و به او بیاموزید که چگونه احساسات خود را بیان کند.

قدرشناسی و شاد زیستن

زمانی که کودک وارد مراحل بعدی از خود می شود و کارهای خود را به طور مستقل انجام می دهد همچنان به او یادآوری کنید که در کنار او و همراه او هستید این حمایت والدین کودک را قدرشناس بار می آورد.

با شرکت دادن کودک در مراسمی که نمادی از شکرگزاری و سپاسگزاری در آن وجود دارد کودک را با قدردانی آشنا کنید و حتی در اینگونه مراسم به آنها وظایفی را محول کنید تا بیشتر در این فضا قرار بگیرند و بهتر آن را درک کنند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قدرشناسی و شاد زیستن

به کودک با زبانی ساده و قابل فهم در رابطه با قدرشناسی و تبعات آن صحبت کنید به عنوان مثال از کودکی در هنگام غذا خوردن به او شکرگزاری را آموزش دهید این قبیل از رفتارها به تدریج در کودک نهادینه می شود و حس احترام و قدرشناسی را در او ایجاد می کند به خاطر داشته باشید که انتقال این آموزش از طریق والدین به کودک صورت می گیرد بنابراین رفتارهای شما الگویی مناسب برای انتقال این موضوع خواهد بود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *