دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

10 جمله منفی که هیچ وقت نباید به زبان بیاورید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

نحوه رفتار و عملکرد انسان ناشی از نوع نگرش و دیدگاهی است که نسبت به زندگی دارد و این دو تأثیری متقابل بر یکدیگر دارند کسانی در عمل می گویند نمی توانم ناخودآگاه به این باور می رسند که نمی توانند.

با کنترل شیوه صحیح زندگی و تغییر دادن نگرش در عمل می توانید به راحتی در مسیر موفقیت قدم بگذارید بیان جملات نا امید کننده انگیزه و انرژی شما را برای ادامه دادن مسیر زندگی از بین خواهد برد و شما را دچار درماندگی خواهد کرد.

تأثیر بیان جملات منفی بر انسان

در این بخش از مطالب روان شناسی مجله آرگا جملاتی را که بیان کردن آنها انگیزه و انرژی کافی را از شما سلب می کند مطالعه می کنید و با تأثیرات منفی که این جملات می توانند در زندگی و هدف شما داشته باشند آگاه می شوید.

1- برای شروع کردن دیگر زمان ندارم:

برخی از افراد تصور می کنند که زمان کافی برای انجام دادن و یا شروع یک کار را ندارند و برای تغییر دادن شیوه نادرست زندگی خود تلاشی نمی کنند در این مواقع به جای گفتن این جملات نا امید کننده به خودتان انگیزه شروع بدهید.

تأثیر بیان جملات منفی بر انسان

2- من آدم بدشانسی هستم:

بیشتر ما فراموش کرده ایم که موفقیت نیازمند تلاش و پیگیری است و به دنبال فرصت و یا یک شانس برای تغییر زندگی خود هستیم که این امر خود موجب کوتاهی کردن فرد در رسیدن به مسیر موفقیت می باشد.

3- دیگران درباره من چه فکر می کنند:

اهمیت دادن به افکار و طرز نگاه دیگران موجب ایجاد اضطراب و تنش در زندگی شما خواهد شد سعی کنید به شیوه خودتان زندگی کنید و این موضوع را بپذیرید که هر فردی دیدگاه خاص خود را دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تأثیر بیان جملات منفی بر انسان

4- من نمی توانم…:

عدم خودباوری و درک صحیح از توانایی ها موجب احساس ضعف و ناتوانی در فرد می شود و بیان این جمله که من نمی توانم کاری را انجام بدهم به طور ناخواسته در فرد این باور و دیدگاه را به وجود می آورد.

5- کسی به من علاقه ندارد:

کسانی که از دیدگاه خود اطرافیان را می سنجند و مورد قضاوت قرار می دهند افرادی با نگرش های منفی نسبت به جهان می باشند و در روابط عاطفی خود به دلیل دیدگاه منفی که دارند به جنبه های منفی اتفاقات فکر می کنند.

تأثیر بیان جملات منفی بر انسان

6-کاش زندگی بهتری داشتم:

باید اتفاقات تلخ و شیرین زندگی را با یکدیگر پذیرفت و از با آن مواجه شد افرادی که از زندگی خود دوری می کنند و آن را نادیده می گیرند به راحتی دچار شکست می شوند.

7- من فردی زیبا نیستم:

به خاطر داشته باشید نوع نگاه شما به خودتان و داشتن عزت نفس می تواند شما را در دید دیگران فردی با عزت نفس نشان دهد برای این کار جنبه های مثبت و نقاط قوت خود را پر رنگ تر کنید.

تأثیر بیان جملات منفی بر انسان

8- من از اعتماد کردن به دیگران ضربه می خورم:

اعتماد کردن امری است دو طرفه یعنی زمانی که شما به دیگران اعتماد می کنید آنها نیز این احساس را به شما انتقال می دهند و شما را معتمد خود قرار می دهند.

9- من شکست می خورم:

زندگی نیاز به تلاش و ادامه دادن دارد زمانی که با مشکل مواجه می شوید مسیر خود را ادامه دهید تا به یک مسیر و راه حلی برای حل مشکل دست پیدا کنید.

10- من از دیگران پایین تر هستم:

به یاد داشته باشید که هیچ فردی از فرد دیگر بالاتر نیست و هر کس توانایی های خود را دارد در بین انسان عنصری با نام سطح موجود نیست که شما بخواهید خود را با آن اندازه گیری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *