دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاسترد میوه ای دسری خوشمزه با میوه های مختلف

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

کاسترد میوه ای یک دسر فوق العاده با ترکیبی از چند میوه مختلف است. بنا به ماهیت رنگی و طعم چندین میوه از دسرهای پرطرفدار محسوب می شود. لطفاً ما را با طرز تهیه کاسترد میوه ای دنبال بفرمایید.

کاسترد میوه ای یک دسر عالی با طعم بی نظیر می باشد که در بسیاری از مجالس تهیه و سرو می شود. در طرز تهیه کاسترد میوه ای می توان ترکیبی از انار، توت فرنگی، انبه و … را با هم داشت. این ویژگی، طعم مختلف دسر کاسترد را از سایر دسرها متفاوت و متمایز می کند.

مواد لازم

  • انواع میوه ها (به دلخواه)
  • شیر: دو  و نیم لیوان
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل: در صورت تمایل
  • پودر کاسترد: ۲ قاشق غذاخوری(طعم این پودر را می توانید متناسب با میوه ها انتخاب کنید)

طرز تهیه کاسترد میوه ای با طعم عالی

کاستردها در طعم های مختلفی مانند کاسترد وانیلی، کاسترد شکلاتی و … تهیه می شوند. البته شما می توانید کاسترد با یک میوه را نیز امتحان کنید. در حالی که استفاده از چندین میوه در کاسترد به طعم و تزیین فوق العاده آن کمک زیادی خواهد کرد.

   طرز تهیه کاسترد میوه ای

برای شروع طرز تهیه کاسترد میوه ای ابتدا میوه های در نظر گرفته شده را خرد کنید. بهتر است برای این کار از میوه های سالم و شاداب استفاده کنید. برای تزیین دسر باید این نکته را در نظر داشته باشید که میوه ها را به شکل زیبایی برش دهید و همینطور از میوه های مختلف در چندین رنگ استفاده کنید تا دسر شما زیبا شود.

میوه های خرد شده

۲ فنجان شیر را در قابلمه یا شیر جوش بریزید. زیر قابلمه را روشن کنید.

جوشاندن شیر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آن گاه در نصف فنجان شیر باقی مانده پودر کاسترد بریزید.

پودر کاسترد

مخلوط شیر و پودر کاسترد این پودر را می توانید از سوپر مارکت ها تهیه بفرمایید. پودر را در شیر حل کنید. زمانی که شیر به جوش آمد، کاسترد حل شده را به شیر اضافه کنید. وانیل را قبل از کاسترد به شیر اضافه و هم بزنید.

اضافه کردن وانیل شکری به شیر

اضافه کردن کاسترد حل شده به شیر

البته کاسترد حل شده را باید به آرامی به شیر اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید.

مراحل تهیه کاسترد میوه ای

 بعد از گذشت چند دقیقه مایع غلیظی شبیه به فرنی به دست می آید.

میکس وانیل و شیر

بعد از غلیظ شدن این مایع می توانید زیر آن را خاموش کنید. اجازه دهید تا مایع شما از داغی بیفتد و کمی سرد شود.

هم زدن شیر و کاسترد

شما عزیزان می توانید مایع غلیظ را پس از ولرم شدن روی میوه های خرد شده داخل ظرف بریزید.

مراحل تهیه کاسترد میوه ای

البته از این میوه های خرد شده برای تزیین روی دسر نیز استفاده می شود. در نهایت باید این مخلوط را به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

میکس میوه های خرد شده در محلول شیر و کاسترد

حالا  که ساخت کاسترد میوه ای به پایان رسیده است و شما عزیزان می توانید این دسر خوشمزه را نوش جان بفرمایید.

کاسترد میوه ای

دو روش ساده دیگر برای تهیه دسر کاسترد

همانطور که در این دستور از تهیه کاسترد ملاحظه کردید؛ این دسر خوشمزه را می توان با میوه های مختلف و متنوعی تهیه کرد، اکنون در ادامه طرز تهیه کاسترد میوه ای، قصد داریم دو روش تهیه کاسترد ساده و کاسترد با بیسکویت را در اختیارتان قرار دهیم و امیدواریم بعد از یادگیری، این دسر ها را در منزل آماده کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کاسترد ساده

  • پودر کاسترد/ ۴ قاشق غذا خوری
  • شیر/ ۴ لیوان
  • شکر/ ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاسترد میوه ای و ساده

روش تهیه کاستارد ساده

در ابتدا پودر کاسترد را در یک لیوان شیر سرد حل کنید و بعد ۳ لیوان باقی مانده شیر را روی حرارت بگذارید، بعد از اینکه داغ شد، شیر را بیفزایید و سپس پودر حل شده در شیر سرد را به تدریج و کم کم به شیر داغ اضافه کنید، البته باید مرتباً هم بزنید تا مانند فرنی مخلوط غلیظی بدست آید.

اکنون حرارت زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شده و از داغی بیفتد، سپس در ظرف موردنظرتان بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. سپس برای تزیین این دسر می توایند از شکلات ها، میوه ها و یا یک لایه ژله استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کاسترد با بیسکویت پی بور

  • پودر کاسترد/ ۳ قاشق غذا خوری
  • شکر/ ۶ قاشق غذا خوری
  • شیر سرد/ دو و نیم فنجان
  • کره/ ۵۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور خرد شده/ ۱۰۰ گرم
  • وانیل/ نصف قاشق چای خوری

دستور تهیه کاسترد میوه ای و غیره

روش تهیه کاسترد با بیسکویت پتی بور

در ابتدا پودر کاسترد را به همراه شکر و وانیل داخل ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس شیر را به آن اضافه کنید و روی حرارت به آرامی هم بزنید تا مواد در شیر حل شوند و غلظتی همچون فرنی بدست آید، سپس ظرف حاوی مخلوط دسر را از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

در مرحله بعدی، تابه ای را روی حرارت بگذارید و کره را داخل آن بیندازید تا ذوب شود و بعد بیسکویت های خرد شده را به آن افزوده و خوب هم بزنید. اکنون ظرف مناسبی (مثل پیرکس) انتخاب کنید و داخل آن یک لایه بیسکویت بگذارید، سپس روی آن نیز لایه ای از مخلوط بیسکویت و کره بریزید، این عمل را تا هنگامی که همه بسکویت ها و مواد کاسترد تمام شوند، ادامه دهید، برای لایه آخر کاسترد بگذارید، پس از اتمام کار نیز ظرف دسر را حدود ۴ تا ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا زمانی که مواد به خورد بیسکویت ها بروند.

روش تهیه کاسترد میوه ای و غیره

در این مطلب با دستر تهیه انواع کاسترد میوه ای، ساده و بیسکویتی آشنا شدید. امیدواریم این آشنایی انگیزه لازم برای امتحان این دسر خوشمزه را در شما ایجاد کرده باشد و بتوانید آن را در آشپزخانه منزل تهیه بفرمایید و از طعم فوق العاده و بی نظیر آن لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *