دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خمیر پیراشکی و سه مدل پیچیدن خمیر پیراشکی جدید

  • یلدا محمدی
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه خمیر پیراشکی با تصاویر مراحل مختلف تهیه آن و همچنین نحوه صحیح پیچیدن پیراشکی با مدل های مختلف و زیبا را در ادامه مشاهده خواهید نمود و با استفاده از آنها بهترین خمیر پیراشکی را تهیه نمایید.

با رعایت نکات مهم و به کارگیری روش های اصولی برای ساخت خمیر پیراشکی می توانید بهترین خمیر پیراشکی را در منزل تهیه نمایید و با استفاده از آن پیراشکی های خوش طعم و عالی بپزید. در ادامه مطلب طرز تهیه خمیر پیراشکی را به صورت کامل و مرحله به مرحله مشاهده نمایید و با روش های جدید و متنوع پیچیدن پیراشکی با زیباترین طرح ها آشنا شوید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل با روشی ساده :

خمیر پیراشکی که در منزل تهیه می شود، مطمئنا نتیجه بهتری دارد و مطمئنا همه طعم و مزه پیراشکی های تهیه شده با آن را ترجیح می دهند. طریقه ساخت خمیر پیراشکی خانگی را در ادامه مشاهده خواهید نمود و با به کار گیری آن می توانید خمیر فوق العاده و ایده آلی تهیه نمایید.

پیراشکی صدفی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی :

آرد : دو پیمانه

روغن مایع : دو قاشق غذاخوری

آب ولرم : یک چهارم پیمانه

شیر ولرم : یک چهارم پیمانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

خمیر پیراشکی

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل :

ای نوع خمیر را می توانید برای انواع پیراشکی ها از جمله پیراشکی گوشت، مرغ و سبزیجات استفاده نمایید. برای تهیه آن ابتدا در یک کاسه بزرگ آرد و نمک را با هم مخلوط نمایید و سپس روغن را اضافه کنید. آب و شیر ولرم را همزمان به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود. حال مخلوط چسبناکی داریم که باید با قاشق چوبی هم بزنیم. (در صورت نیاز مقدار کمی آرد به آن اضافه نمایید) خمیر به دست آمده را کمی ورز دهید و داخل پلاستیک گذاشته و داخل یخچال قرار دهید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

بعد از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از یخچال خارج نمایید. توجه داشته باشید که خمیر تا حدودی حالت چسبناکی خود را حفظ می کند. پس از گذشت زمان استراحت خمیر را روی سطح آرد پاشی شده با دست ورز دهید تا لطیف شود و حالت چسبندگی خود را از دست بدهد. در این مرحله از تهیه خمیر پیراشکی آن را با ورده روی سطح صاف به قطر نیم سانتیمتر باز کنید و بعد از قرار دادن مواد پیراشکی با یکی از روش های زیر آن را بپیچید.

طرز تهیه خمیر پیراشکی

دستور تهیه خمیر پیراشکی به روش دوم

پیراشکی از جمله فست فود های خوشمزه است که به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی استفاده می شود و طرفداران زیادی دارد، حال برای تهیه آن نیاز به خمیر پیراشکی دارید که به روشهای مختلفی آماده می شود؛ در بالا یک روش از تهیه آن را آموزش داده ایم، اکنون در اینجا شما را با روش دیگری از تهیه این نوع خمیر به صورت بهداشتی و سالم در منزل آشنا می کنیم.

دستور تهیه خمیر پیراشکی

مواد لازم

  • آرد/ ۲ لیوان
  • شکر/ یک قاشق چای خوری
  • مایه خمیر فوری/ یک قاشق چای خوری
  • نمک/ یک قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر/ نصف قاشق چای خوری
  • آب ولرم/ سه چهارم پیمانه
  • روغن زیتون/ ۲ قاشق غذا خوری

روش تهیه خمیر پیراشکی

در ابتدا آرد را داخل ظرفی بریزید و نمک، بکینگ پودر، شکر و خمیر مایه را به آن اضافه کنید، سپس با استفاده از قاشق همه مواد را با هم مخلوط نمایید، اکنون نوبت افزودن آب به مخلوط مواد می باشد که مقدار آن بستگی به نوع آرد دارد، بنابراین باید آب را در چند مرحله و به تدریج به خمیر اضافه کنید به طوری که نه خیلی چسبناک شود و نه خیلی خشک. (خمیر باید حالت کشسان و مقدار کمی چسبناک داشته باشد)

در مرحله بعدی، روغن را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید، سپس دستان خود را به آرد آغشته کرده و خمیر را بر روی سطح صافی به مدت ۵ دقیقه ورز دهید, با این کار چسبندگی خمیر از بین خواهد رفت، بنابراین نباید با افزودن آرد چسبندگی آن را از بین ببرید زیرا در این صورت خمیر خشک خواهد شد.

سپس خمیر را داخل یک کاسه که سطح داخلی آن را به خوبی چرب کرده اید، بگذارید و روی ظرف را بپوشانید و به مدت حدوداً یک ساعت در جای گرم بگذارید تا خمیر ور بیاید و آماده شود.

نحوه تهیه خمیر پیراشکی

نکات لازم در تهیه این نوع خمیر پیراشکی

  • از این نوع خمیر می توان برای تهیه پیراشکی، پیتزا و غذا های مشابه دیگر استفاده کنید.
  • در ترکیب مواد تهیه این خمیر، هم خمیر مایه به کار رفته است و هم بکینگ پودر که در نتیجه موجب کیفیت بهتر خمیر می شود.
  • آب افزوده به مایه خمیر، حتما باید ولرم باشد و نباید به هیچ عنوان از آب داغ استفاده کنید.

مدل های پیچیدن خمیر پیراشکی :

بعد از اینکه خمیر را آماده نمودید برای زیبایی بیشتر پیراشکی ها می توانید خمیر را با یکی از روش های زیر بپیچید و از این طریق پیراشکی های متنوع و زیبایی داشته باشید.

پیراشکی مرغ

پیچیدن پیراشکی به شکل رز :

یکی از روش های متداول و ساده برای پیچیدن پیراشکی، مدل گل رز است که زیبایی خاصی دارد و با روشی که در ادامه مشاهده می فرمایید می توانید آن را تهیه نمایید.

آموزش خمیر پیراشکیخمیر پیراشکیخمیر پیراشکیپیچیدن خمیر پیراشکیخمیر پیراشکی گل رزپیراشکی گل رزتهیه خمیر پیراشکی

پیچیدن پیراشکی به شکل مثلث :

پیراشکی مدل مثلثی به راحتی تهیه می شود و نیاز به ابزار خاصی ندارد. از این مدل پیچیدن خمیر برای اغلب پیراشکی ها می توانید استفاده نمایید. روش انجام کار را در تصاویر زیر ببینید.

مدل پیراشکی مثلثیپیراشکی مثلثیطرز تهیه پیراشکیپیراشکی گوشتآموزش پخت پیراشکیپیراشکی مثلتی

پیچیدن پیراشکی مدل قیفی :

ساخت قیف با فویل و استفاده از آن برای پیچیدن پیراشکی، ایده جالب و قابل توجهی است که می تواین دآن را با کمی دقت و خلاقیت انجام دهید و از این طریق پیراشکی های زیبا و قابل توجهی تهیه نمایید. در ادامه مراحل ساخت قیف و همچنین تهیه خمیر پیراشکی با آن را ملاحظه می فرمایید.

پیچیدن پیراشکی قیفیپیراشکی قیفیمدل پیراشکیپیراشکی قیفیمدل جدید پیراشکی

با طرز تهیه خمیر پیراشکی به طور کامل و مرحله به مرحله آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آموزش پخت انواع مختلف پیراشکی و دستور پخت های جدید و عالی به بخش انواع پیراشکی مراجعه نمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *