دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با خواص عنبر نسارا که شما را متعجب می کند

  • مهلا بستگان
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در گذشته که علم پزشکی و دارویی به اندازه الان پیشرفت نکرده بود مردمان برای درمان بیماریها از خواص عنبر نسارا که عده ای می گویند پشکل الاغ ماده است و عده ای دیگر می گویند اولین پشکل کره الاغ بعد از تولدش است استفاده می کردند.

در گذشته عنبر نسارا را دود می کردند و دودش را در محیط می پراکندند و از خواص عنبر نسارا که ضد میکروبی است، بهره مند می شدند که عده ای بر این باورند که این ماده هیچ گونه خاصیتی ندارد. متاسفانه اطلاعات دقیقی از این ماده موجود نیست و ما در ادامه این مطلب سعی کردیم تا جایی که امکان دارد از خواص عنبر نسارا برای شما اطلاعات جمع آوری و درج کنیم.

خواص عنبر نسارا:

بیشترین خواصی که از دود عنبر نسارا ذکر شده است مربوط به میکروب کشی می باشد و گفته اند که برای درمان سرماخوردگی بسیار مناسب است.

  • اگر سرما خورده اید و یا به بیماری های تنفسی همچون برونشیت دچار شده اید، یک عدد عنبر نسارا را درون اسپند دان همانند اسپند دود کنید و دود آن را استنشاق نمایید.
  • برای رفع خارش های پوستی دود عنبر نسارا را روی پوست بگیرید.
  • برخورد دود عنبر نسارا با واژینال برای درمان بیماری های این ناحیه و درمان بواسیر نیز مفید است.
  • در درمان موقت درد دندان نیز استنشاق دود عنبر نسارا بسیار مفید است.معرفی خواص عنبر نسارا

طریقه مصرف عنبر نسارا:

در تمامی منابع موجود ذکر شده است که تنها استنشاق دود این ماده قابل استفاده است و از خوردن و استعمال موضعی عنبر نسارا باید پرهیز شود.

نکته:

بر اساس تحقیق دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد دود عنبر نسارا خاصیت ضد میکروبی بر روی میکروب های قوی ای همچون استافیلوکوک اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا دارد.

طریقه مصرف عنبر نسارا

چرا عنبر نسارا این خاصیت را دارد؟

گفته اند که چون الاغ ماده برای شیردهی به کره خود نیاز دارد تا از علوفه های متفاوتی بخورد که نیازهای غذایی کره الاغ خود را تامین کند، طبق مکانیسم بدن الاغ این مواد بعد از هضم و دفع شدن، خاصیت میکروب کشی و ضد میکروبی پیدا می کنند که در در مواد دفع شده از این حیوان نیز وجود دارد.

  •  آرون گروپس

از کجا عنبر نسارا تهیه کنیم؟

این ماده را می توانید در عطاری ها و مغازه های گیاهان دارویی معتبر پیدا کنید و از خرید آن از سایت هایی که ادعای فروش این ماده را دارند بپرهیزید.

عنبر نسارا چیست و چه استفاده هایی دارد؟

گرچه ضرری از استنشاق این ماده بیان نشده است اما بهتر است قبل از شروع خود درمانی نظر پزشک معالج را جویا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *