دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۱۸ مزدا ویژن کوپه معرفی شد

  • زهره امامی
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

به تازگی در نمایشگاه خودروی ژنو، اتومبیل ویژن کوپه که ساخت شرکت مزدا می باشد به انتخاب داروان جشنواره سالانه ی طراحی خودروی سال جایزه بهترین خودروی مفهومی سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

در بخش انتخابی زیباترین خودروی سال 2018 که در پاریس برگزار شد این خودروها شرکت داده شدند: کوپه اسپرت آلپاین A110، ولوو XC60، جگوار E-Pace و مزدا MX5 RF. که در این بین خودروی کوپه اسپرت آلپاین A110 رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

مزدا ویژن کوپه

در بخش زیباترین خودروهای مفهومی سال نیز رقبایی مانند آئودی آیکون، بی‌ام‌و آی ویژن داینامیکس، کیا پروسید، لامبورگینی ترزو میلنیو، مرسدس بنز AMG GT، مرسدس AMG پروجکت وان، ویژن مرسدس میباخ 6 کابریولت، نیسان وی‌موشن و پژو اینستینکت حضور داشتند. برنده این قسمت خودروی مفهومی ویژن کوپه مزدا شد. در بخش جایزه اصلی خودروهای شهری آینده نگر نیز خودروهای هوندا اوربان الکتریکی، مفهومی اسمارت ویژن EQ و مفهومی سدریک فولکس واگن از دور رقابت خارج شدند و برنده های نهایی پاپ‌آپ محصول ایرباس و ایتال‌دیزاین اعلام شدند. جایزه تجربه خلاقانه نیز بصیب رنو سیمبیوز شد.

مزدا ویژن کوپه

مزدا ویژن کوپه

جایزه بهترین طراحی داخلی نیز به DS 7 کراس‌ بک رسید. بهترین فیلم تبلیغاتی برای خودروی کیا نیرو بود. بهترین طراح سال جری مک‌ گاورن از شرکت لندروور معرفی شد. آیکو مائدا مدیر اجرایی مزدا و مسئول مستقیم طراحی و سبک برند ژاپنیدر این رابطه بیان کرد:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خوشحالیم که پس از دریافت جایزه پاریس، بار دیگر نیز ویژن کوپه مزدا جایزه جدیدی دریافت می‌ کند و در سطح جهانی به عنوان بهترین خودروی سال شناخته می‌ شود. این واقعا افتخار بزرگی برای مدل مفهومی ویژن کوپه به شمار می‌ رود؛ هدف از طراحی این خودرو بیان ماهیت زیبایی‌شناسی ژاپنی است که از طرف برخی طراحان خودرو در جهان مطرح می‌ شود. ماهیت این خودروی مفهومی طراحی‌ شده در نسل بعدی خودروهای مزدا مشهود خواهد بود، که قرار است تا سال ۲۰۱۹ راهی بازار شود.

   مزدا ویژن کوپه

مزدا ویژن کوپه

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *