دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های ضروری برای مدیران تازه کار

  • زهره امامی
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

قطعا اداره کردن شرکتی که خودتان آن را تاسیس نکرده ای سخت خواهد بود. اما در ادامه با ارائه راهکارهایی این مسولیت برایتان شیرین تر خواهد شد.

در این مطلب به مصاحبه‌ ای با دارسی هورن دیون پورت مدیرعامل شرکت تغذیه برتر (PNC) می‌ پردازیم. وی کارآفرین بود و اکنون به‌ عنوان مدیر‌ عامل در کسب و کار خود به فعالیت می‌ پردازد.

مدیران تازه کار

زمانی که وارد دنیای مدیر عاملی شدیم، قدم بعدی خود را چگونه برداریم و تمرکز خود را  کجا معطوف کنیم؟

در پاسخ به سؤال شما باید بگویم که در شروع کار، همه‌‌ ی وظایف در مورد مدیریت فروش است. سپس می‌ توانید روی زمینه‌ های دیگر کار کنید و به پیشرفت برسید. این زمینه عبارتند از نحوه بسته بندی محصولات و سیاست معرفی کالا به مشتریان مهم خرده فروش و کلی فروش. هم چنین برسی نیازهای مشتریان مختلف، مثلا این که در موارد تغذیه ای همه افراد یکسان نیستند افرادی می خواهند وزن کم کننف افرادی قصد دارند کالری بیش تری بسوزانند، افرادی تمایل به دریافت ویتامین های بیش تری دارند و از این قبیل نیازها.

هیچ مدیرعامل جدیدی تمام مهارت‌ های مورد نیاز برای شغل جدید را ندارد. شما چگونه این شکاف را شکستید؟

من کارم را به‌ صورت تخصصی در امور مالی و حسابداری شروع کردم و به‌ سرعت متوجه شدم که این شغل نمی‌ تواند رؤیاهای مرا به واقعیت تبدیل کند، اما آن حرفه کافی برای کاری که در حال حاضر انجام می‌ دهم، فوق‌العاده مفید بوده است. پس از گفتگو با یک استعدادیاب، متوجه شدم که باید زندگی کاری خود را به‌ عنوان یک بازاریاب برند ادامه دهم. من به بررسی بینش، رفتار و مشکلات مصرف‌کننده علاقه داشتم و پس از چند بار تحقیق در این زمینه دریافتم که این کار برای من مفید است.

مدیران تازه کار

نظر شما درباره ایجاد هدف برای کسب و کار چیست؟

به یاد داشته باشید که مشتریان بسیار هوشمند هستند، وقتی خدمات یا محصولاتی را از شما می‌ خرند می‌ توانند میزان ارزش خود برای شما را تشخیص دهند. وقتی هدفی داشته باشید تمام شرکت به آن هدف پایبند می‌ شود و برای آن تلاش می‌ کند و مشتری وفادار نیز این تلاش را احساس می‌ کند. این اصل یکی از حقیقت‌ های اصلی است که باعث موفقیت شما می‌ شود.

  •  آرون گروپس

تمایل به ایجاد حس هدف آسان است؛ اما اجرا کردن آن دشواری‌ های خاص خود را دارد. چگونه این چالش را حل کردید؟

ما شرکت خود را با چند برند مختلف مدیریت می‌ کنیم، این مدیریت در برخی موارد به‌ صورت مشترک انجام می‌ شود. تمام افراد سازمان سعی می‌ کنند با توجه به بازخوردهای مشتریان روش‌ های خود برای رسیدن به هدف را تغییر دهند. محیط سازمان ما در حال حاضر بسیار جادویی است.

در نهایت به چه نتیجه‌ ای رسیدید؟

ما این شعار را طراحی کردیم: «ما انرژی خوبی برای جهان به ارمغان می‌ آوریم.» نحوه رفتار ما با شرکای کاری، فروشندگان و در کل همه کارهایی که می‌ کنیم، درنهایت باعث می‌ شود انرژی مثبتی به جهان تزریق کنیم.

مدیران تازه کار

قطعا با فرضیه‌ های خاصی این شغل را قبول کردید. چه موارد غیر منتظره‌ ای درباره کار دیدید؟

اوایل گمان می‌ کردم مدیر عامل ها دائماً در حال تماس گرفتن هستند و همین شرایط توصیفی باعث ناراحتی من می‌ شد. ما تمام جواب‌ ها را نداریم. قدرت یک رهبر در آرامش او نهفته است. افرادی که در اطراف شما هستند تحت تأثیر فعالیت‌ های هوشمندانه شما نقش خود را بهبود می‌ دهند و استعدادهای خود را شکوفا می‌ کنند. من اکنون مادر دو کودک هستم و این‌ یک زندگی شخصی لذت‌ بخش را کنار یک زندگی کاری لذت‌ بخش برای من ایجاد کرده است.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *