دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مدارک لازم برای ویزای آلمان

  • مهلا بستگان
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

کشور آلمان علاوه بر حوزه های صنعتی و اقتصادی از لحاظ برخورداری جاذبه های هنری و طبیعی در جذب توریست بسیار موفق است. برای ورود به این کشور اخذ ویزا ضروری می باشد و مدارک لازم برای ویزای آلمان را در این مطلب مطالعه کنید.

چون آلمان یکی از کشورهای عضو شینگن است، تمام افرادی که به مدت سه ماه قصد سفر به این کشور را به دلایل مختلف دارند باید از طریق سفارت با ارائه مدارک لازم برای ویزای آلمان و طی نمودن مراحل لازم اقدام به اخذ ویزا بنمایند.

مدارک لازم برای ویزای آلمان:

مدارک لازم برای ویزای آلمان از سمت سفارت برای صدور ویزا به شرح زیر می باشد:

  • به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه با اعتبار بیشتر از شش ماه از تاریخ پایان اعتبار ویزای درخواستی
  • کپی از صفحات اول تا پنجم که مهر ویزا در آن خورده باشد
  • سه قطعه عکس رنگی جدید زمینه سفید
  • اگر نام همراهان در پاسپورت ثبت شده باشد وجود دو قطعه عکس از آنها الزامی می باشد
  • دعوتنامه از سمت شخصی که مقیم آلمان است و اگر دعوتنامه ندارید وجود برگه ای که تاکید می‌کند شما برای تمام مدت اقامت در آلمان هتل رزرو کرده‌اید یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی و یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که شما در آلمان صاحب خانه هستید
  • به همراه داشتن اجازه کتبی و قانونی از والدین و یا قیم، مختص کودکانی که تنها یا به همراه شخص سومی سفر می کنند
  • وجود اسناد رسمی شغلی و مالی، قصد سفر و مدت آن باید با سطح امکانات مالی تناسب داشته باشد. این گزینه بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روز های اقامت محاسبه می‌گردد
  • به همراه داشتن سند ثبت قانونی موسسه، صورت حساب بانکی، دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب برای صاحبان صنوف، تجار و صاحبان صنایع
  • وود گواهی اشتغال به کار، فیش حقوق ماه قبل و صورتحساب بانکی یا دفترچه حساب پس انداز با تاریخ گشایش حساب برای کارمندان
  • به همراه داشتن کارت صنفی، صورت حساب بانکی یا دفترچه حساب با تاریخ گشایش حساب برای مشاغل آزاد
  • وجود گواهی کار، صورت حساب بانکی یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل با تاریخ گشایش حساب برای اشخاص تحت تكفل
  • به همراه داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان

در نظر داشته باشید تمام مدارک باید بر روی سربرگ انگلیسی و مهر شده به سفارت ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

مراحل صدور ویزای آلمان:

درخواست اخذ تنها با حضور شخص متقاضی و ارائه مدارک و انجام مصاحبه انجام می شود. شخص متقاضی می تواند با مراجعه به وب سایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران، فرم تقاضای روادید را دریافت نماید. توجه داشته باشید که گرفتن وقت مصاحبه به صورت تلفنی امکان پذیر نیست. در روز مصاحبه باید تمام مدارک خود را با فرم درخواست به همراه داشته باشید. بررسی مدارک و مراحل ادراری حداقل دو هفته زمان نیاز دارد. جهت عدم تداخل با برنامه سفرتان بهتر است که حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر درخواست خود را در سایت ثبت نمایید.

هر آنچه لازم است از مراحل و مدارک اخذ ویزای آلمان بدانید

  •  آرون گروپس

نکات مهم در رابطه با مدارک لازم برای ویزای آلمان:

وقت های مصاحبه ویژه با زمان انتظار کمتر، فقط در شرایط خاص انسانی، موارد اضطراری پزشکی در مدت زمان پنج روز امکان پذیر است.

وقت های تعیین شده برای مصاحبه به هیچ عنوان قابل لغو و تغییر نیستند پس حتما قبل از رزرو وقت مطمئن شوید که در آن روز می توانید در سفارت حضور پیدا کنید.

اگر که در مدت ۵۹ ماه قبل از وقت تعیین شده، درخواست روادید شینگن کرده‌اید و طی آن اثر انگشت شما دریافت شده باشد، نیاز به حضور شخص شما جهت ارائه درخواست وجود ندارد. البته وقت سفارت باید به نام شما گرفته شود، بعد شخصی به وکالت از طرف شما می تواند درخواست را ارائه کند. به این جهت، شخص وکیل باید در روز ارائه درخواست، تمام مدارک مورد نیاز مانند گذرنامه و وکالتنامه‌ای به امضای شما را به همراه داشته باشد و به سفارت تحویل دهد.

نکات مهم و ضروری در رابطه با اخذ ویزای آلمان

نحوه تعیین وقت در سفارت:

از پانزدهم آذرماه سال 1395 تعیین وقت در سفارت آلمان تنها به شکل آنلاین در سایت سفارت انجام می گیرد و هدف از این کار ایجاد سهولت در روند وقت مصاحبه برای تمام متقاضیان است. در این جهت کافی است تا به سیستم تعیین وقت آنلاین در سایت سفارت آلمان مراجعه کنید و بعد از ثبت نام صحیح، ظرف سی ثانیه ایمیلی دریافت می کنید که در آن تائیدیه ثبت نام به همراه سایر اطلاعات روند درخواست به شما اعلام خواهد شد. اگر اطلاعات را نادرست وارد کرده باشید در این مرحله امکان لغو وجود دارد. سپس بعد از شش هفته ایمیل دیگری از سمت سفارت با مضمون تاریخ دقیق وقت مصاحبه دریافت می کنید. در دومین ایمیل به مواردی اشاره می شود که باید از سوی متقاضی ظرف مدت هفت روز تایید گردد در غیر این صورت، وقت مصاحبه لغو خواهید شد.

دانستنی های مهم و مفید از مراحل و مدارک لازم برای ویزای آلمان

هزینه صدور ویزای آلمان:

سفارت هزینه درخواست ویزا را نقدا به صورت یورو دریافت می نماید. سفارت از پذیرفتن یورو به شکل سکه معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه، و صد یورویی قبول می کند. پرداخت وجه با کارت امکان پذیر نمی باشد و از آنجایی که به ندرت پول ریز در اختیار سفارت ست بهتر است که میزان یورو شما برابر با وجه پرداختی باشد.

سفارت آلمان در پایتخت ایران:

آدرس: تهران- خیابان فردوسی- پلاک 324

تلفن: 021-39990000

نمابر: 39991860

کد پستی: 11365-179

صندوق پستی: 11365-179

ایمیل: info@teheran.diplo.de

وب سایت:  www.teheran.diplo.de

ساعت کار سفارت:

از تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ رسیدگی به کلیه درخواست‌ها در باجه کنسولی و حقوقی، تنها پس از تعیین وقت قبلی و از طریق سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در تهران انجام می گیرد.

اطلاعات کامل از اخذ ویزای آلمان

ما در این مطلب اطلاعات جامعی از مدارک لازم برای ویزای آلمان را در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار داده ایم تا برای تعیین وقت و اخذ ویزا به مشکل بر نخورید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *