دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

ایران در رده‌ بندی جهانی شبکه‌ های 3G و 4G در چه جایگاهی قرار دارد

  • زهره امامی
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

با وجود پیشرفت روز افزون علم در ایران کشورمان هنوز هم نتوانسته جایگاه برتری در زمینه سرعت اینترنت برای خود پیدا کند.

اخیرا در یک آزمایش ۸۲۲ هزار دستگاه برای نحوه اتصال توسط آن‌ ها به اینترنت مورد بررسی قرار گرفته اند. در ادامه نمودارهای رتبه بندی انواع کشورها از لحاظ سرعت نت را می بینیم.

دسترسی به 3G یا 4G

در این نمودار ایران در جایگاه هشتاد و هشتم جدول قرار گرفته است و فقط کشور‌هایی مثل توگو، نپال و عراق وضعیت نامناسب‌ تری نسبت به کشور ما در این رتبه‌ بندی دارند. میزان دسترسی به 3G یا فناوری‌ های پیشرفته‌ تر در ایران ۶۱.۴ درصد بیان شده است. کره جنوبی بالاتر از اتریش و سنگاپور، با ۹۸.۵۴ درصد در صدر قرار گرفته است. ژاپن با اختلاف محسوس ۳.۰۲ درصدی نسبت به رتبه اول، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سرعت نت در ایران

سرعت کلی

در این آزمون ایران با میانگین سرعت ۵.۱۳ مگابیت بر ثانیه رتبه هفتاد و سوم را به خود اختصاص داده است.

سرعت نت در ایران

وای-فای

کشور هلند بیشترین میزان استفاده از اینترنت وای-فای را دارند. آن ها بیش از ۷۰ درصد از زمان اتصال به اینترنت را از طریق وای فای بهره می برند در حالیکه این آمار برای ایرانی ها ۳۶.۸۸ درصد است.

سرعت نت در ایران

  •  آرون گروپس

در نمودار زیر ستون ابتدایی از چپ کشورهای با سرعت کمتر از ۵ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌ دهد. در ستون بین ۱۰ الی ۲۰ مگابیت بر ثانیه، ایالات متحده، کانادا، چین و بیشتر کشورهای اروپایی را مشاهده می‌ کنیم. تمامی این کشورها، سال‌ های بسیار قبل به اتصال مناسب 3G دست پیدا کردند و از آن زمان در حال توسعه‌ ی زیرساخت قدرتمند برای 4G هستند. ایران نیز در این موقعیت قرار دارد.

سرعت نت در ایران

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *