دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های افراد دارای هوش هیجانی در محیط کار

  • زهره امامی
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

هوش هیجانی به افراد امکان تنظیم زندگی خود، مدیریت دیگران و دستیابی به موفقیت را می دهد. هوش هیجانی تمرین تقویت می شود.

در ادامه این مطلب برایتان پنج نشانه بیان می کنیم که نشان دهنده تشخیص افراد با هوش هیجانی در اطرافتان است. با ما همراه باشید.

۱.آنها بدون انکار، سرزنش، بهانه یا اضطراب، با انتقادات روبه‌ رو می‌ شوند

این دسته از افراد به طور شگفت انگیزی از ویژگی خودآگاهی برخوردار می باشند. این ویژگی یعنی از مسایلی که موجب خوشحالی، خشم و یا از بین رفتن حوصله شان می شوند به خوبی مطلع اند و اشتباهات خود را می شناسند و همین طور آن ها را قبول دارند. این افراد به هنگام شنیدن انتقاد و اشتباهاتشان از زبان دیگری غمگین و یا خشمگین نمی شوند بلکه به بررسی مشکل می پردازند و در صدد ریشه یابی و رفع آن بر می آیند.

افراد با هوش هیجانی بالا

۲.آنها ذهنی باز دارند

این گروه از مردم تحمل شنیدن نظرات مخالف با نظرات خودشان را دارند و صرفا بخاطر نا هماهنگی با نظرات خودشان آن ها را رد نمی کنند. آن ها شنونده خوبی برای دیگران هستند و توانایی حل سریع مشکلات در آن ها بالاست.

۳.آنها شنونده‌ های خوبی هستند

افراد با هوش هیجانی بالا قدرت شنیدن کلمات را همان گونه که هست دارند و بدون برداشت دلخواه و منفی و شخصی از گفته های شنیده شده آن را تجزیه و تحلیل می کنند.

افراد با هوش هیجانی بالا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۴.آنها حقایق را رنگ نمی‌ کنند

این افراد بسیار دقیق و واضح مسایل را می بینند و اکثرشان افرادی رک هستند و بدون داشتن قصد بدی دیگران را از مشکلاتشان آگاه می کنند و فقط هدفشان کمک به همنوع شان است نه چیز دیگری. مثلا ممکن است از زبان این افراد این جمله را بشنوید: می‌ خواهم با تو رُک باشم. باید بدانی این را به‌خاطر خودت می‌ گویم. چون اگر این مسئله رو درست نکنی، موقعیت شغلی‌ ات در اینجا به‌ خطر خواهد افتاد.

۵.آنها وقتی اشتباه کنند، عذرخواهی می‌ کنند

این گروه وقتی متوجه اشتباهاتشان می شوند به جای تلف کردن وقتشان برای درست نشان دادن کارهایشان به سادگی عذرخواهی می کنند و تلاش می کنند تا مسیری که اشتباه رفته اند را به عقب برگردند و از اول شروع کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *