دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روابط عاطفی زن و شوهر چگونه پایدار می ماند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

روابط عاطفی زن و شوهر تعیین کننده مهمی برای کیفیت زندگی مشترک می باشد زوج هایی که از لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک ترند راحت تر در مواجه با مشکلات یکدیگر را درک می کنند و در روابط خود موفق تر عمل می کنند.

رابطه عاطفی زن و شوهر در مراحل اولیه زندگی برگرفته از تصورات و برداشت های کلی زوجین نسبت به یکدیگر می باشد و در واقع زن و شوهر در این مرحله به دنبال یافتن اشتراکات و تفاهم ها می باشند اما اگر این شناخت به درستی صورت نگیرد و زوج ها تنها به نقاط مشترک توجه کنند و تفاوت ها را نادیده بگیرند بعد از گذشت مدتی دچار مشکلات و فاصله عاطفی می شوند. شناخت حقیقی شناختی است که زوج ها تفاوت های یکدیگر را بپذیرند و نسبت به آن آگاه باشند.

روابط عاطفی درست با همسر

 پایداری روابط عاطفی زن و شوهر:

در روابط عاطفی زن و شوهر؛ یکی از عواملی که پایداری این نوع رابطه را مورد تهدید قرار می دهد از بین رفتن هویت و شخصیت زوجین می باشد در حقیقت در برخی از روابط عاطفی ناپایدار یکی از زوج ها دچار وابستگی بیش از حد می شود که موضوع موجب آسیب زدن به روابط می شود به اعتقاد بسیاری از روان شناسان زوج ها باید در کنار یکدیگر باشند و اجازه دهند فاصله شخصیتی در میان آن ها وجود داشته باشند فاصله ای که به حفظ هویت زوج ها می کند و روابط را دچار آسیب نخواهد کرد.

روابط عاطفی زن و شوهر و پایداری آن

۱- باور کردن تفاوت ها:

زوج هایی در روابط عاطفی خود موفق می شوند که تفاوت های یکدیگر را به خوبی شناخته اند و شریک زندگی خود را با وجود این تفاوت ها پذیرفته اند این دسته از زوج ها کمتر در روابط عاطفی خود دچار مشکل می شوند و دارای روابط سالم و پایدارتری نسبت به سایر زوج ها می باشند. تفاوت های میان زن و شوهر این فرصت را برای آنان فراهم می کند تا در زندگی از خود گذشتگی و فداکاری را بیاموزند و برای طرف مقابل احساس امنیت عاطفی و روانی ایجاد کنند.

۲- محبت کردن:

برای پایداری در روابط عاطفی زن و شوهر، برقراری روابط محبت آمیز و به کار بردن جملات محبت آمیز می تواند تأثیر مهمی در رابطه داشته باشد پس سعی کنید در شرایط مختلف محبت و عشق خود را نسبت به همسرتان نشان دهید بسیاری از زوج ها بعد از گذشت مدتی از کمرنگ تر شدن روابط عاطفی خود شکایت می کنند زیرا بیشتر این زوج ها فکر می کنند عشق و علاقه خود را نسبت به همسرشان نشان داده اند در صورتی که یادآوری و به زبان آوردن این موضوع نیز در برقراری ارتباطات درست شما مؤثر است.

پایداری عشق و علاقه زن و شوهر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳- مرور خاطرات:

یادآوری و مرور خاطرات گذشته به پر رنگ تر شدن روابط عاطفی زن و شوهر کمک می کند و با این کار اهمیت رابطه و میزان علاقه خود را نسبت به همسرتان نشان می دهید و او را متوجه این موضوع می کنید که روابط عاطفی چقدر برایتان دارای اهمیت است این کار به همسرتان اطمینان خاطر و امنیت عاطفی خواهد داد.

۴- هدیه دادن:

بدون مناسبت و به دلایل مختلف برای همسرتان هدیه یا گل بخرید این کار بیانگر عشق  علاقه شما نسبت به او می باشد و به او نشان می دهد که گذر زمان نتوانسته این رابطه را کمرنگ کند.

راز پایداری عشق زوج ها

۵- داشتن صداقت:

صداقت داشتن یکی از عواملی است که در مرحله شناخت زوج ها کمک فراوانی به آنان می کند اما شاید برخی ز زوج ها فکر می کنند صداقت فقط مختص مرحله اول زندگی مشترک و درک شناخت از طرف مقابل می باشد این تصور اشتباه است و روابط عاطفی شما را دچار مشکل خواهد کرد صداقت داشتن در طول زندگی و در هر زمینه ای می تواند روابط عاطفی پایدارتر و محکم تری را برای شما رقم بزند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *