دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

شارژ باتری موبایل برای اولین بار باید چگونه انجام شود

  • نرگس کوهستانیان
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

در چندین سال پیش که کاربران گوشی نو خریداری می کردند فروشنده شارژ یادآور می کرد که باتری موبایل برای اولین بار باید 8 الی 12 ساعت طول بکشد در غیر این صورت به گوشی آسیب وارد می شود و درست هم بود. اما اکنون جنس نسل جدید باتری ها متفاوت است. در ساخت باتری های امروزه از لیتیوم پلیمری استفاده می شود که نیاز به شارژ اولیه به مدت 8 ساعت ندارند.

چندین سال پیش وقتی به گوشی فروشی ها مراجعه می کردید فروشنده عنوان می کرد که شارژ کردن باتری گوشی جدید یک دستورالعملی دارد که باید رعایت شود، در غیر این صورت گوشی جدیدتان آسیب می بیند.

نسل باتری های جدید

در دنیای امروزی کمتر کسی پیدا می شود که از گوشی استفاده نکند و گوشی نو خریداری نکند و حتما طبق سالهای پیش به هنگام خرید فروشندگانی پیدا می شوند که به وی یادآوری می کنند برای بار اول ابتدا گوشی خاموش شود و سپس 8 ساعت شارژ گردد. شاید برایتان سوال باشد آیا لازم است گوشی را بار اول به مدت 8 یا 12 ساعت بدون استفاده و حتی روشن کردن آن شارژ کنیم از این رو لازم دانستیم اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

ابتدا لازم است برای شارژ بیشتر و برای لطمه وارد نشدن به عمر باتری گوشی مطالبی را به شما یادآور شویم.

سعی کنید شارژ باتری به کمتر از 20 درصد نرسد که این مورد به گوشی تان آسیب می رساند. همچنین هیچ وقت اجازه ندهید شارژ باتری به 100 برسد مگر آنکه شارژ گوشی صفر شود و موبایل خاموش شود در این صورت می توانید  تا 100 درصد نیز شارژ کنید. شاید فکر کنید هرگاه شارژ گوشی به 100 درصد برسد از آن استفاده بیشتری میکنید در حالیکه این به مرور زمان باعث کاهش عمر شارژ باتری می شود. از این رو بهتر است شارژ باتری همیشه بین 40 تا 80 درصد باقی بماند.

شارژ گوشی های جدید

  •  آرون گروپس

در باتری های قدیم که از جنس نیکل کادمیوم بود و از تمام فضای باتری استفاده می شد باید تا 12 ساعت کاملا شارژ میشد تا سلولهای باتری خراب نمی شد و فروشندگان یادآور می کردند که شارژ باتری موبایل برای اولین بار باید 8 الی 12 ساعت طول بکشد. اما اکنون جنس باتری ها فرق کرده است و باتری گوشی های هوشمند از جنس لیتیوم پلیمری است و به شارژ اولیه به آن صورتی که قبلا گفته می شد ندارند. لیتیوم پلیمری که در باتری گوشی های امروزه بکار می رود بسیار بهتر از نیکل کادمیوم و حتی لیتیوم یون است و نیاز ندارد مانند باتری های قبل 8 تا 12 ساعت بدون استفاده شارژ شود.

نحوه صحیح شارژ گوشی

دیگر شارژ باتری موبایل برای اولین بار کاربردی ندارد، همین قدر بدانید برای بار اول که گوشی را شارژ می کنید وقتی گوشی به 100 درصد برسد بعد از آن سعی کنید شارژ گوشی تان بین 40 تا 80 درصد باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *