دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

20 راه برای تحکیم روابط عاطفی

  • زهره امامی
  • ۳ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

شاید به دنبال دستیابی به معشوقه خود باشید. باید بگویم که بدس آوردن وی آخر راه نیست. شما با رسیدن به او تازه وارد مرحله جدیدی از رابطه می شود که بسیار مهم تر است. و آن هم نگه داشتن رابطه عاطفی محکم برای مدت طولانی بین خود و او می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بیان راه هایی کوتاه شما را به ایجاد رابطه محکم تر و طولانی تر با عشقتان راهنمایی کنیم.

1.نقشه‌ هایی را که برای رابطه کشیده اید دور بریزید

بهترین روابط بین افراد، روابطی هستند که خودجوش و بی‌برنامه برقرار شوند. برای رابطه‌ تان برنامه‌ ریزی نکنید. بگذارید عشق، خودش درِ خانه‌ ی شما را بزند.

2.گذشت داشته باشید

کینه داشتن از طرف مقابل رابطه را رو به زوال خواهد برد. حتما پیش می آید که گاهی شما نیز دچار خطا بشوید. پس گذشت داشته باشید تا طرف مقابل نیز گذشت را بیاموزد.

رابطه عاطفی بین زوجین

3.پا به پای هم پیش بروید

رابطه‌‌ ی زن و مرد یک خیابان دو طرفه‌ است و اگر فقط یک طرف بروید، به‌زودی به پایان آن خواهید رسید.

4.اوقات زیادی را باهم سپری کنید

قبل از ازدواج و برای شناخت یکدیگر وقت زیادی را باهم بگذرانید. شما با حرف زدن و برقراری رابطه‌ ی صمیمانه است که همدیگر را خواهید شناخت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

5.خود را با طرف مقابل وفق بدهید

قطعا فکر اینکه همسرتان در همه زمینه ها با شما هم عقیده باشد غیر منطقی به نظر می رسد. بنابراین بهتر است اگر در زمینه ای جزئی با هم اختلاف نظر دارید به عقاید وی احترام بگذاری.

6.علایق خود را دنبال کنید

وجود علایق مشترک خوب است اما اگر قرار است در همه بابت مثل هم و یکسان علاقمند باشید بدون شک زندگی شما دچار یکنواختی خواهد شد.

7.باهم مسابقه نگذارید

سعی نکنید اگر هنگامی که دچار مشکلی با هم می شوید همه چیز را سره او خالی کنید و او ر مقصر معرفی کنید. و یا اگر روزی به وی کمکی کردید همه جا جار نزنید.

8.خودآگاهی را تمرین کنید

قبل از این که هر کاری بکنید تا طرف مقابلتان شاد شود باید علاقمندی های خود را پیدا کنید و کاری کنید که خود خوشحال می شوید. این گونه است که وی بیش تر به شما جذب خواهد شد.

9.شخصیت بهتری پیدا کنید

روی نقاط قوت خود بیش تر تمرکز کنید تا شخصیت بهتری پیدا کنید. این نقاط می توانند وفاداری، مهربانی، اعتماد و امثال این ها باشند.

10.مشوق همدیگر باشید

قطعا نه شما و نه همسرتان دوست نخواهید داشت کسی مانع پیشرفت شما بشود. بنابراین یکدیگر را در جهت رسیدن به اهداف خود تشویق کنید.

رابطه عاطفی بین زوجین

11.از هم انتقاد نکنید؛ به هم راه‌ حل ارائه کنید

اگر همسرتان مشکلی را نزد شما بیان کرد وی را مورد خطاب قرار ندهید. اگر می توانید فقط و فقط وی را راهنمایی کنید.

12.از هم تعریف کنید

از تغییرات ظاهری همسرتان به وجد بیایید و اگر در کارش به موفقیتی رسیده است نزد دیگرانبه وجودش ببالید.

13.به حریم شخصی هم احترام بگذارید

با هم بودن خوب است اما نه به شرطی که نیاز به تنهایی فرد دچار اختلال شود. گاهی انسان در تنهایی به خودآگاهی می رسد و هم چنین دلش نیز برای همسرش تنگ می شود.

14.تشکر از همدیگر را فراموش نکنید

با تشکر به تداوم رابطه کمک می کنید. چرا که هر انسانی گاهی به شنیدن جملات ممنون و از این قبیل نیاز دارد تا احساس ارزشمند بودن بکند.

15.اشتباهات‌ تان را بپذیرید

همه ی ما در زندگی دچار خطاهایی می شویم. یادتان نرود که با عذر خواهی نشان می دهید که برای طرف مقابل ارزش قائلید و از این که وی رنجیده است شما نیز ناراحتید.

16.حرف دلتان را بزنید

در مورد حرف هایی که دلتان می خواهد همسرتان بداند با او به گفتگو بنشینید. حرفتان را نخورید او غیب گو نیست که بداند شما چه می خواهید. تجربه به من ثابت کرده است با نوشتن نیز می توانید درصد زیادی به موفقیت برسی. البته اگر شما هم حرف زدن برایتان دشوار است.

17.رمانتیک باشید

این مرحله فقط به دوران آشنایی و نامزدی ختم نمی شود. روی صحبتم بیش تر با آقایان است. خانم ها دوست دارند و نیاز دارند که هرازگاهی بدانند برای شما ملکه ی زیبایی هستند.

رابطه عاطفی بین زوجین

18.به دوستان او احترام بگذارید

هرگز در ظاهر حتی اگر از هر کدام از دوستان همسرتان در واقعیت خوشتان نمی آید ابراز نکنید. این کار هم ارزش شما را پایین می آورد و هم اینکه ممکن است همسرتان حساس باشد و رابطه اش را با همان افراد بیشتر گسترش دهد.

19.مهربان و باعاطفه باشید

گاهی دست او را بگیرید، گاهی با موهای او بازی کنید و گاه هم او را در آغوش بفشارید و ببوسید.

20.ادب را رعایت کنید

همیشه و در هر حال وقتی کنار شریک زندگی‌ تان هستید، ادب را رعایت کنید. رعایت این نکته برای حفظ شان و منزلت خودتان بسیار حائز اهمیت می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *