دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

روش های تعیین قبله در منزل

  • نرگس کوهستانیان
  • ۹ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

تعیین قبله در منزل با چندین روش امکان پذیر است. شما می توانید با استفاده از قبله نمای آنلاین که بر روی گوشی خود نصب کرده اید و یا حتی با GPS جهت آن را در منزل مشخص نمایید.

در اینجا به ارائه مطالبی درباره تعیین قبله در خانه می پردازیم. مطمئنا برای همه پیش آمده است که وارد محیط و خانه ای جدید شویم و از جهت قبله آن مکان آگاه نباشیم، در این صورت به مشکل برمی خوریم اما این مشکل هم راه حل هایی دارد. به خوانندگان عزیز پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از روش های تشخیص قبله در خانه این مطلب را تا پایان بخوانند.

تعیین قبله در منزل با راهکارهای ساده و عملی

برای همه مسلمانان مهم است زمانی که وارد مکان تازه ایی می شوند بتوانند جهت قبله را تشخیص دهند و سپس اقدام به خواندن نماز، قرآن خواندن و انجام دیگر فرایض دینی بپردازند، از این رو در این مطلب روش هایی برای تعیین قبله در خانه را ارائه می دهیم که با استفاده از آنها می توان به راحتی جهت قبله را تشخیص داد.

یکی از رایج ترین روش ها برای تعیین قبله استفاده از گوشی است ما می توانیم با GPS که در گوشی مان فعال است جهت قبله را بفهمیم اما الزاما طرف دقیق شمال را باید بدانیم و دوم اینکه لازم است بدانیم که کعبه در چه درجه ای نسبت به شهر قرار می گیرد. تکنولوژی امروزه خیلی از کارها را راحت تر کرده است و حتی برای تعیین قبله استفاده به کار می رود و تقریبا همه گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند.

تعیین قبله در منزل

 

اگر قطب نمای گوشی تان فعال نباشد راه های دیگری هم دارد که ییک از قدیمی ترین روش های برای مشخص کردن جهت قبله می باشد. شما عزیزان می توانید با استفاده از آفتاب جهت قبله را متوجه شوید. پرده ها را کنار بکشید و از محل طلوع و غروب خورشید آگاه باشید.

  •  آرون گروپس

تعیین جهت قبله

 

روش های دیگری هم وجود دارد. در منزل می توانید از طریق ساعت آنالوگ با عقربه ساعت شمار و دقیقه شمار متوجه جهت قبله شویم.

مشخص کردن قبله در منزل

همچنین شما می توانید با استفاده گوشی خود به اینترنت متصل شوید و جهت قبله را مشخص کنید. قبله یاب آنلاین کار را برای خیلی ها راحت کرده است. در این قبله یاب می توانید محل خود را روی نقشه پیدا کنید، سپس قبله یاب آنلاین مشخص می کند که طرف قبله کدام است.

تشخیص جهت قبله با گوشی هوشمند

 ضمن اینکه امیدواریم با استفاده از روش های ارائه شده بتوانید اقدام به تعیین قبله در منزل نمایید، از همه شما عزیزان دعوت می نماییم با کلیک بر روی دانستنی های مذهبی و مراجعه به این بخش از دیگر اطلاعات ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *