دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مدل های پتینه کاری روی دیوار و سقف

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

پتینه کاری روی دیوار نیز از ایده های عالی برای ساختن محیطی لاکچری در منزل محسوب می شود. این رنگ و بافت ها را طوری انتخاب کنید تا محیط منزل شما بازتر و روشن تر به نظر برسد. چنین طرحی مخصوصاَ در اتاق های کوچک بسیار کاربردی و جذاب است.

قبل از معرفی مدل های زیبای پتینه کاری روی دیوار بهتر است با پتینه آشنا شویم. پتینه هنر کهنه کردن و یا به عبارتی رنگ و لعاب دادن به اجسام، اشیاء، سطوح و هر چیز رنگ پذیر دیگری می باشد. با این تعریف روشن شد که پتینه دامنه کار وسیعی را شامل می شود و می توان پتینه بر روی چوب، شیشه و … را نیز انجام داد. با وجود این توضیحات آنچه که بیشتر از همه  مورد استقبال قرار می گیرد، پتینه روی دیوار است.

مدل های پتینه کاری روی دیوار

ما در محیط منزل برای ایجاد یک دکوراسیون فوق العاده و ایده آل و زیبایی هر چه تمام منزل کارهای متفاوتی مانند نقاشی روی دیوار، استفاده از کاغذ دیواری، تزیین دیوار و… انجام می دهیم. بیشتر این موارد با هدف ایجاد یک محیط زیبا و متنوع یک نواختی صورت می گیرد. گاهی اوقات نیز این کارها به منظور ترمیم خرابی ها و جبران فرسودگی منزل استفاده می شود.

پتینه به دو گروه کلی رنگ و بافت تقسیم می شود و می توان آن را بر روی بسیاری از طرح های آجری، سنگی، چوب، گرانیت و… به راحتی اجرا کرد. در گذشته بیشتر پتینه کاری محدود به رنگ  بوده و کمتر بافت در آن درگیر می شده است. امروزه قدرت انتخاب مشتری در انتخاب رنگ های دکوراتیو یا پتینه بیشتر شده  و می تواند متناسب با سلیقه خود بافت، طرح و رنگ دلخواه خود را در اتاق یا منزل خود پیاده کند. به همین خاطر پتینه از نقاشی، کاغذ دیواری و رنگ آمیزی فاصله می گیرد و تقریباَ همه این موارد را با هم به طور جامع شامل می شود. اگر شما در این انتخاب مقداری خلاقیت به خرج دهید، طرحی بکر و متفاوت را ایجاد خواهید کرد.

پتینهپتینه کاری اتاق خواب

طرح جالب پپتینه کاریطرح زیبای پتینه کاری

پتینه کاری روی دیوارپتینه کاری با طرح زیبا

ایده جالب پتینهطرح جالب پتینه کاری دیوار

  •  آرون گروپس

پتینهپتینه کاری

پتینه کاری روی دیوار طراحی دیوار اتاق با پتینه

پتینه کاری در اتاق نشیمنطراحی متفاوت دیوار اتاق با پتینه

پتینه کاری ایده آلدیزاین دیوار اتاق با پتینه

طرح زیبای پتینه کاریطراحی عالی با پتینه کاری

پتینه کاری حمامطراحی ایده آل حمام با پتینه

پتینه کاری اتاق پذیراییپتینه کاری زیبا

پتینه کاری حمام تزیین دیوار با پتینه

پتینه کاری اتاق خوابالگوی جالب پتینه کاری دیوار

پتینه کاری متفاوت روی دیوارپتینه کاری ایده آل

طراحی زیبای دیوار با پتینه کاریطرح برجسته با پتینه کاری

دیزاین عالی اتاق با پتینهپتینه فوق العاده روی دیوار

دکوراسیون زیبای اتاق با پتینه کاریالگوی ایده آل پتینه کاری

چیدمان اتاق خواب با پتینهتزیین دیوار با پتینه

چیدمان زیبای اتاق با پتینه کاریطراحی دیوار با پتینه

دکوراسیون منزل با پتینهمدل متفاوت پتینه کاری به رنگ طلایی

طراحی اتاق پذیرایی با پتینهپتینه کاری اتاق نشیمن

مدل جالب پتینه کاری

مدل پتینه کاری با رگه های سفید

طراحی متفاوت پتینه روی دیوارتزیین دیوار با پتینه

پتینه کاری روی دیوار

از آن جایی که پتینه یک بافت ضخیم بر روی دیوار ایجاد می کند، در فصل زمستان محیط منزل شما را گرم می کند. شما می توانید رنگی را برای پتینه انتخاب کنید که محیط منزل شما را روشن تر و گرم تر کند.

جدیدترین مدلهای پتینه کاری

همانطور که می دانید قسمت مهمی از دکوراسیون داخلی را دیوارها تشکیل می دهند و  یکی از راه های ایجاد تنوع در دیوارها پتینه کاری می باشد که تغییرات جذاب و جالبی در دکوراسیون داخلی به وجود می آورد و در واقع یکی از روش های رنگ آمیزی به شمار می رود که نوعی بافت روی سطح دیوارها به وجود می آورد و نقش مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کند.

پتینه کاری با طرح های خاص و شیک

پتینه کاری دارای انواع مختلفی است که بسته به سلیقه تان می توانید از نوع برجسته یا مسطح آن استفاده کنید که بر روی سطح های مختلفی از جمله رنگ اکریلیک، رنگ روغنی و پلاستیک انجام داده می شود، استفاده ازپتینه کاری برای منزل های فرسوده، ترک خورده و قدیمی گزینه بسیار مناسبی است و البته پیش از اقدام به انجام اینکار در مورد قیمت آن نیز پرس و جو کنید، در ادامه مطلب جدیدترین مدلهای پتینه کاری را گرد آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بسته به سلیقه تان طرح مناسبی از آن را انتخاب کنید، بنابراین اگر شما عزیزان به دنبال طرحی زیبا و شیک جهت پتینه کاری دیوارهایتان هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تزیین دیوار با پتینه کاریمدل های پتینه کاری روی دیوارشیک ترین مدل پتینه کاری روی دیوارجدیدترین مدل پتینه کاری روی دیوارتزیین جالب دیوار با پتینه کاریطرح برجسته با پتینه کاریتزیین دیوار با پتینه کاریتزیین خاص دیوار با پتینه کاریطرح زیبا و خاص با پتینه کاریتزیین دیوار با پتینهطراحی عالی با پتینه کاریطرح شیک دیوار با پتینه کاریطرح جالب پتینه کاری دیوارطرح زیبای پتینه کاری

در این مطلب با مدل های مختلفی از پتینه کاری آشنا شدید. امیدواریم با ارائه این ایده های جذاب شما را در ساختن محیطی گرم و دلپذیر راهنمایی کرده باشیم و زمینه یک طراحی فوق العاده را برای شما ایجاد کرده باشیم، در صورت تمایل جهت اشنایی بیشتر با مدل های تزیین دیوار می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *