دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشتگ چیست؟ و چگونه در اینترنت از آن استفاده کنیم؟

  • نرگس کوهستانیان
  • ۹ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

هشتگ یکی از کلمات تازه ساخته شده ای است که جدیدا در شبکه های اجتماعی مخصوصا در اینستاگرام و توییتر خیلی کاربرد دارد و نامی آشنا برای کاربران فضای مجازی است و برای اشتراک گذاری و دسته بندی موضوع و عکس بکار می رود. برای اینکه به تعداد بازدید کنندگان در صفحه اینستاگرام بیفزاید میتوانید از نشان # استفاده کنید و آن را بدون فاصله بعد از کلمات بیاورید.

در این مقاله به تعریف هشتگ و چگونگی استفاده آن در اینترنت می پردازیم. این روزها این کلمه را مکررا می شنوید اما شاید دقیقا ندانید به چه معناست و در فضای مجازی چه کاربردی دارد. شما می توانید برای دانستن آن گزارش زیر را مطالعه کنید.

هشتگ

بازار فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این روزها گرم است و هر چند وقتی کلمات و عباراتی جدید در این شبکه ها ساخته می شوند، یکی از این کلمات آشنا واژه نشانه # است. به تازگی فرهنگ لغت آکسفورد واژه Hashtag را به واژگان خود اضافه کرده است.

هشتگ

قبل از اینکه به چگونگی کاربرد آن بپردازیم، تعریفی از Hashtag  را ارائه می دهیم.

نشان # برچسبی است که جهت دسته بندی و به اشتراک گذاشتن پست ها و کامنت ها است که در سطح جهانی کاربرد دارد و به یک معنا است. افراد با جستجوی آن # پیام ها و پست ها را پیدا کنند. این ابزار اولین بار در توییتر به کار رفت و حال شاهد استفاده مکرر آن در اینستاگرام و تلگرام هستیم.

چگونگی استفاده از نشانه #در اینترنت

نشانه # را در جلوی کلمه، اصطلاح یا عبارت مد نظر خود بدون فاصله قرار داده البته اینکه می گوییم بین کلمات فاصله نداشته باشد برای کلمات انگلیسی است. اما در فارسی بهتر است بین کلمات  علامت  Underline استفاده شود مانند # وب_سایت_ آرگا،  که این علامت را می توان با فشردن Shift و – ایجاد می شود. حروف کوچک و بزرگ برای # اهمیتی ندارد و حتی کاربرد ارقام نیز برای # مشکل ساز نیست ولی نقطه و علامت های دیگر نگارشی از جمله @ موجب می‌شوند که # تاثیری در اشتراک گذاری نوشتار کلمات و عبارات و نیز کامنت ها و پست های شما نداشته باشد.

  •  آرون گروپس

اشتراک گذاری عکس ها

استفاده از هشتگ می تواند چندین فایده داشته باشد؛ مثلا اینکه آمار بازدید از پیج شما را بالا می برد و به این صورت می توان به تعداد لایک ها و فالورها اضافه کرد و موضوعات مختلف را دسته بندی می کند و از این طریق نقش مثبتی در راهنمایی کاربران اینترنت دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *