دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تسلط بر گفتگو با ترک ده اشتباه

  • زهره امامی
  • ۲ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

گفتگو نیز مانند رانندگی است. می توان با تمرین و یادگیری آن را بهبود بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ده اشتباهی که ممکن است در گفتگو مرتکب شوید آشنا کنیم.

اگر کمی دقت و ممارست به خرج دهید می توانید در یک جمع رشته کلام را به دست گیرید و طوری خواهد شد که همه روی شما هم به عنوان یک گوینده خوب و هم به عنوان شنونده خوب حساب خواهند کرد.

1.حرف زدن و گوش ندادن

مهم ترین فن در این زمینه گوش دادن فعال است. یعنی باید بتوانیم ضمن گوش دادن به حرف های دیگران جملات را درک کرده  در مواقع مناسب عکس العمل مناسب از خود بروز دهیم.

2.پرسیدن سؤالات منحرف کننده

دقت کنید سوالاتی که حین مکالمه می پرسید به موضوع مورد بحث مربوط باشد و حالت غافلگیرانه و بازجویی نداشته باشد تا تمرکز شخص گوینده از دست نرود.

3.از این شاخه به آن شاخه پریدن

سعی کنید مکالمات خود را از نقطه مشخصی شروع کنید و به نقطه مشخصی نیز ختم کنید. پراکنده گویی شما را فردی عصبی نمایان می کند.

گفتگوی موفق و تاثیر گذار

4.مزه‌ مزه نکردن حرف از قبل

سعی کنید آگاهانه و با اطلاعات وارد بحث‌ ها بشوید تا حضورتان ارزشمند باشد و فردی پر حرف جلوه نکنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

5.القا و ایجاد بحث و درگیری

فروتن باشید و به دیگران نیز اجازه بدهید نظرات خود را بیان کنند. حرف خود را به کرسی ننشانید در این صورت دیگران شما را ترک خواهند کرد.

6.اعتماد به نفس تصنعی

سعی کنید اعتماد به نفس را واقعا در خود تقویت کنید. تظاهر به داشتنش شما را ضعیف تر جلوه می دهد.

7.رئیس بازی در حین مکالمه

برای یافتن دوستان بیش تر و نیز تاثیرگذاری بر روی دیگران رئیس بازی را کنار بگذارید و به دیگران نیز اجازه بدهید در بحث و تبادل نظر شرکت کنند.

گفتگوی موفق و تاثیر گذار

8.ایجاد وقفه های بی وقفه

سعی کنید مدام بین صحبت ها و نظرات دیگران وقفه ایجاد نکنید و اجازه دهید طرف مقابل نظرات و صحبت هایش را در کمال آرامش به پایان برساند. خصوصا در زمان هایی که نظرات وی با شما در تضلد است. با این شیوه شما فردی مودب معرفی خواهید شد.

9.خود را همه فن حریف نشان دادن

اگر اینطور جلوه کنید باعث می شوید دیگران معذب باشند و از دامه بحث و گفتمان منصرف شوند. در این صورت نمی توانید از نظرات دیگران استفاده کنید.

گفتگوی موفق و تاثیر گذار

10.تند حرف زدن

این که در بین صحبت های خود وقفه ایجاد کنید و شمرده حرف بزنید بر روی مخاطبان شما تاثیر بیش تری خواهد گذاشت تا اینکه سریع حرف خود را منتقل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *